zondag 14 december 2014

Even was het stil in huis

de eerste treden nam je al
maar lief, ga niet te vlug
want als je eenmaal boven bent
is er geen weg terug
en ik, ik blijf hier achter
het is nog niet mijn tijd
maar iets wat je toch weten moet
ik heb beslist geen spijt
van al die jaren samen
met jou, het ging snel voorbij
maar eens, dan neem ik ook die trap
en bovenaan wacht...jij

Hallo lieve mensen

Deze week was een uitdaging op zijn minst.
Vrijdag een week geleden voelde ik een verkoudheid opkomen en die speelde me aardig parten, na een lange moeizame dag op zaterdag op werk besloot ik op zondag heel erg rustig aan te doen en dat gebeurde ook. Het belangrijkste was dat Martin het niet zou krijgen - wat gelukt is - dus ik bleef bij hem uit de buurt, geen knuffels, geen kussen, moeilijk hoor !!
Maandag morgen kwam zuster Allison gelukkig vroeg zodat ik tijd genoeg had om op gang te komen want ik had de late dienst. Ik voelde me hoe langer hoe beroerder naarmate de dag vorderde, mijn keel deed pijn, alles verstopt en koortsig maar na een warme drank met EssenCe, een vitamine C boost was de koorts weg en ging het beter. Dinsdag morgen was alweer een heel stuk beter en het scheen langzaam weg te gaan ofschoon ik op dit moment nog steeds driftig loop te snotteren. Lisa kwam ziek naar het werk woensdag en ik liep dus weer wat op, handig hoor maar wat wil je ook met dit weer, de ene dag is het warm en vanmorgen waren mijn autoruiten bevroren. Ook is de verwarming op het werk kapot, het werkt of niet of veel te goed dus 's morgens is het ijskoud en tegen drie uur wordt het een bakoven, er wordt aan gewerkt zegt men !

Woensdag kwam ik om zeven uur thuis en Martin was in bed, diep onder de dekens en hij sliep erg vast. Ik liet hem maar want hij had dagen niet echt geslapen, toen ik naar bed ging rond tien uur sliep hij nog steeds. Ik zette zijn pillen klaar in de woonkamer en werd een paar keer wakker gedurende de nacht maar hij ademde rustig. Toen ik om zeven uur wakker werd was hij nog steeds in bed, hij had zijn pillen niet aangeraakt, hij wilde helemaal niks alleen slapen. Raini was vrij dus ik ging werken maar gedurende de dag kreeg zij vervoer en dat vogeltje was dus gevlogen toen ik eerder naar huis kwam omdat ik ongerust was. Ook nu slipe hij, zijn dag portie pillen stond er nog, weer niet aangeraakt. Hij wilde een heel klein beetje ijsthee drinken en verder niks. Zijn gezicht was duidelijk opgezwollen, vooral rond de ogen en ik werd toch wel ongerust. Hij wilde niet dat ik iemand belde dus ik besloot de volgende morgen af te wachten. Ik installeerde me in bed met mijn haakwerk en de tv aan en sliep niet echt rustig die nacht zoals je misschien wel kunt begrijpen. 's Morgens werd ik rond zeven uur wakker, hij was niet in bed, niet in de badkamer en toen ik de woonkamer inliep zat meneer op de bank (eeuwen geleden dat dat gebeurde) met koffie en de tv aan. Zijn gezicht was normaal en hij was een beetje moe maar hij moest me toch vertellen over de rare dromen die hij had gehad dus ik ging een uurtje later werken.Hij vond het ook allemaal heel vreemd, ik denk dat hij gewoon oververmoeid is geweest en dat zijn lichaam een time out had.

Twee dagen vrij kwamen net op tijd, het is extreem rustig op het werk, over de hele week had ik 10 telefoontjes voor klanten dus je kunt wel denken dat ik veel nagedacht heb en veel gehaakt. Ik kreeg nog mooie kaarten, uit Panningen en een envelop uit Maasbree met lekkere taai taai en capucinno, bedankt allemaal, ik vind het geweldig !!

Gisteren shoppen met Raini, ik heb alle kerstkadootjes voor de kids en de kleintjes compleet en kan vandaag gaan inpakken. De kinderen krijgen allemaal een envelop en ik heb voor ieder een kleinigheidje gekocht, Josh krijgt de boerderij van de Fisher Price en een aap, Ravyn krijgt de Disney kaptafel met een make up/haar set en ik heb een little pet shop maar die wil ik Ian laten geven, hij heeft niet echt het geld om haar iets te kopen. Ook heb ik een pyama van Monster High voor haar.

Voor Martin en ik samen hebben we de smart tv voor de slaapkamer, wat een uitvinding, ik geniet er elke avond van en het was een koopje bij Best Buy.
Zondag komen ze dus Kerst vieren hier, Raini is de enige die moet werken maar dat is vroeg en ze is om twee uur vrij. Kelly komt ook en ik ga ouderwets gehaktballen in tomatensaus en stoofvlees maken met zoete broodjes. Vandaag eten we konijn, dat wil zeggen alleen ik want de rest vindt het maar vreemd.
Na de schrik van de afgelopen week - ik was echt heel bang dat het over en uit was voor hem - gewoon weer de draad oppakken en genieten van de Kersttijd, we hebben op het werk de komende donderdag een 'weird sweater' dag, dat betekende de vreemdste kersttrui is niet vreemd genoeg. Ik heb als basis een groen sweatshirt en die ga ik als kerstboom versieren, de piek komt op mijn hoofd. Lori heeft de hele week vrij, in de echte kerstweek doen we secret santa, ik heb Kim's kaartje getrokken en heb haar al een hele mooie pyama gekocht die op haar lijstje staat. Ze heeft me het afgelopen jaar enorm gesteund en ik wil nog wat extra's voor haar doen.
Ik heb gisteren al de keuken en de kamer gepoetst dus vandaag alleen maar was en cupcakes bakken, verder genieten van elkaar en de rust en stilte, paradijselijk !!

Fijne zondag en een hele mooie week, wij doen ons best om zoveel mogelijk te genieten nu het nog kan

Liefs...Mariet xxxx
Ian en Ravyn al helemaal in kerst sfeer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten