zondag 26 oktober 2014

We zullen zien !!

ik kom mezelf tegen soms
in het doolhof van mijn gedachten
alsof ik in de spiegel keek
en naar mezelf lachte
ik zag mijn ogen
ik zag mijn mond
mijn hand bewoog naar mijn hoofd
mijn hart, een grote wond
waar is de doolhof dokter
als hem nodig hebt
of misschien iemand die met je praat
naar je luistert, zelf geen woordje rept
ik ben alleen met mijn gedachten
in de diepe duistere nacht
de eenzaamheid grijpt me naar mijn keel
wanhoop worgt mij met zijn macht
maar dan
een zonnestraaltje
jouw hand, ik voel hem dichtbij
en ik besef, het was maar een droom
want jij ...bent nog bij mij

Hallo lieve mensen

Alles bij elkaar hebben we een goede week gehad dus ik ben blij !!
Afgelopen zondag nam Susan, op mijn verzoek, me mee naar de NAS basis want daar hebben ze een winkel waar je veel spulletjes uit Duitsland kunt kopen en ik wilde heel graag zonnebloembrood hebben , heerlijk met kaas. Ook hebben ze een behoorlijk assortiment vlees en groentes dus ik heb goed ingekocht. Drie pakken brood, niet overdrijven maar ook Zentis jam, zwarte kersen, mijn favoriet en drie heel goed geprijsde pakken vlees gingen mee. Verder een mix om jagerschnitzel te maken en nog wat kleine dingetjes voor Martin om te snacken.
Maandag morgen kwam nurse Allison weer langs voor de wekelijkse controle, alles was goed, we waren goed omgegaan met de medicatie zei ze alleen de xanax was te snel op, die is voor het slapen en zo, een soort valium. Er werd nieuwe medicatie afgeleverd op dinsdag.
Het is een genot om weer eens in een auto te rijden die het goed doet, afkloppen op hout, en bovendien erg zuinig is, ik hoef lang niet zo vaak te tanken en rijd nu naar het werk voor zo'n 4 dollars per dag, met de Volvo was het 7 tot 8. Ik vulde de tank vrijdag morgen, 21 dollars en hij was vol, benzine kost hier op dit moment maar zo'n 2.89 per gallon (3.8 liters) dus ik bespaar en dat kan ik uitgeven aan andere dingen maar daarover straks meer.

Donderdag was na negen maanden weer een bezoekje aan de cardioolog gepland. Hij vertelde me dat ik de hartslag van een twintig jarige heb, mijn lijf voelt iets anders maar he !! Ik kan de plavix weglaten sinds het al 3.5 jaar geleden is dat ik mijn stents kreeg en het risico van bloedingen is nu groter dan het risico van bloedproppen wat de plaviux moet voor komen. Ik moet wel doorgaan met de Crestor voor cholestorol en de aspirine, ook een bloedverdunner. Over een jaartje terugkomen zei hij en ik vertelde hem dat dat waarschijnlijk niet zal gebeuren. We praatten een tijdje over Martin en ik heb hem bedankt voor alle goede zorgen.
Na afloop had ik nog heel veel tijd voordat ik moest werken, ik heb bij Publix een sub gekocht, broodje gezond met kalkoen en kaas en ben toen naar Green Cove Springs gereden, zo'n 12 km verderop waar ik in het park aan de rivier in het zonnetje lekker mijn eerste helft van het broodje oppeuzelde met een bekertje gratis Publix koffie, fantastisch dit weer, ik geniet er echt van, zacht weer, 25C, strakke blauwe lucht en een heerlijk briesje.
Vrijdag middag heb ik vrij genomen, het was beschikbaar en ik ben lekker vroeg naar huis gereden naar mijn schat. Hij voelde zich niet zo goed, had geen honger dus het broodje kip dat ik mee had gebracht heb ik zelf opgegeten maar later at hij toch wat.
Zaterdagmorgen gingen Susan en ik yardsalen. Susan zei, laten we jouw auto nemen want steeds als ik rijd vinden we niks. Nou dat hebben we geweten vanmorgen. Ik heb een reuze schilderij gekocht, het zou gemakkelijk in de volvo hebben gekund maar met een beetje wringen kregen we het in de Kia, originele prijs 299.00, voor 10, heel mooi geschilderd, nu nog kijken waar ik het ophang ! Verder een keimooie beschilderde speelgoed kist voor een dollar (met lieveheersbeestjes natuurlijk), een open kastje voor twee met mandjes voor mijn knutselspulletjes te ordenen, een pop, het is een Pansy uit 1991, keileuk, op ebay gaan ze voor 30.00 of zo, ik betaalde twee kwartjes, de klap op de vuurpijl was een zilveren ring met amethyst, aquemarijn en citrine stenen voor 10 dollars, soms moet je jezelf verwennen !! Na afloop heb ik een gezellig uurtje thuis de knutselkast ingericht met nog een paar mandjes uit Raini's winkel, 10 cent is tenslotte niks voor 3 stuks. Alles ziet er reuze geordend uit, ik wilde foto's maken maar om de een of andere reden zegt mijn camera steeds dat de batterijen leeg zijn en ik heb ze net opgeladen. Dat is het volgende op mijn lijstje als het niet lukt met andere batterijen, een andere camera.
Ik wil nog naar een tweede kastje kijken, ze zijn eigenlijk voor schoenen en ik zie ze af en toe op yardsales. De schilderij staat op de dressoir, ik kan hem niet hangen, de muren zijn net van karton en we hebben niks zwaars genoeg om dit reuze schilderij te dragen.

Gisteren lekker buiten in de tuin naar de Blue Angels gekeken, dit weekend is de airshow op de NAS basis en ook vrijdag middag zagen we de Angels al oefenen. Het zijn straaljagers die stunts uithalen en ze vliegen over ons huis als ze hun truukjes doen, heel indrukwekkend. Vanmiddag nog een keer, ben blij dat Martin ook in staat was er iets van te zien.
Susan's zoon Todd is op bezoek, de hele week van gisteravond af uit Tennessee en ze wil vanmiddag met ons naar de winkel gaan waar ze alleen maar buitenlandse spullen verkopen, de vorige keer, jaren gelden hadden ze niks uit Nederland maar wel uit Duitsland en Belgie, Core d'Or en zo en veel kerstspulletjes, niet goedkoop maar kijken niet kopen vind ik ook al geweldig.
Raini is met Ravyn en een vriendin naar de airshow, Ravyn heeft hier vannacht geslapen en was erg blij om oma te zien en grandpa natuurlijk ook. Ze heeft haar haren laten knippen in een langere bob, heel schattig. Haar mama is van de week getrouwd met vriend Shawn.

Op het werk gaat het goed, ik ben bijna helemaal groen voor de maand, alweer en wat rood is ben ik al aan het corrigeren, ik werk meestal te snel dus ik heb de rem op de tijd van een ticket moeten zetten om dat te doen. Zover in het jaar is alles groen en veilig, ik kreeg weer een goede 100% survey en dat voelt lekker. Stephanie is ziekjes, ze heeft griep maar kan niet thuisblijven dus ik ben ook een beetje snotterig. Gisteravond in bed werd ik ineens heel misselijk en alles kwam eruit maar ik heb goed geslapen en vanmorgen smaakte de koffie weer als vanouds.

Op 30 oktober is Diny jarig, van harte en een fijne dag gewenst !!!  Dezelfde goede wensen voor Veronique voor 28 oktober !!
De maand is bijna om en we zijn er nog, ik heb nu goede hoop dat we het einde van het jaar ook halen als er niks geks gebeurd, je moet je tenslotten ergens op richten en aan vast houden. Martin is laconiek erover, vrijdag komt zijn broer David en vrouw Betty uit Texas op bezoek en hij kijkt daar naar uit, verder wil hij niet vooruit denken. Gisteren zei hij toen ik vroeg of ik de indeling van de kleine kamer waar de computer en mijn knutselspullen staan mocht veranderen (er staan ook spullen van hem) je verandert maar als ik dood ben, hij grinnikt erbij als hij zoiets zegt dus ik vroeg aan hem, kun je me dan een indicatie van tijd geven wanneer dat is waarop we beiden lachten. Natalie die erbij zat in de kamer zei dat we nuts waren.

Allemaal een fijne week gewenst, we willen er nog veel meer als de afgelopen week en gaan ervoor !!

Liefs...Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten