zondag 28 september 2014

we zijn er nog !!!

de nach is lang en donker
soms ondragelijk veur mich
meuger den meug maar neet kenne sjloape
loester ich nao elk geluid van dich
de morge bringt weer leeg en hoap
misjien un wonjer, waem ken ut wete
ich raak dich aan, zachjes zoe des se neet wakker waers
ondanks sjloapeloosheid toch effe geneete

Hallo lieve mensen

Weer terug met mijn blog dus ik moet jullie nu updaten van de laatste twee weken.
Net voor het weekend, de vorige week besloot onze computer er definitief met op te houden. Ik zag het al aan komen dus ik had gelukkig het meeste al gecopieerd naar mijn extra harde schijf. Doordat Martin niet meer hier achter de pc kan zitten op die harde stoel, zelfs met zijn rubber bandje besloten we zondag naar Best Buy te gaan om hem een nieuwe tablet te kopen daar zijn oude ook de geest had gegeven. We kwamen erachter dat dat op credit kan dus er werd een mooie grote met extra toetsenbord uitgezocht en toen dinsdag de andere pc kwam, refurbisch dus een tweedehandsje via internet werd die snel geinstalleerd. Ook bleek toen dat mijn muis niet goed werkte dus ik heb nog steeds hoop dat ik de oude ook aan de praat krijg met een andere muis en dan nog wat foto's en zo kan redden.

Alleen, microsoft word, dat zit hier niet op en na navraag bleek dat ik mijn versie niet kan terug krijgen, att en microsoft hebben geen contract meer dus even naar een goedkoper alternatief uitkijken.

Na het gedoe met hospice kwam de zuster twee weken geleden, ik had /s middags vrijgevraagd zodat ik voldoende tijd had om met haar te praten. Ze nam Martin's bloeddruk op en de onderdruk was veel te hoog. Ze vertelde dat pijn dat doet, goed zo, dat betekent dat ineens het aantal pillen omlaag wordt gedraaid dus wel degelijk ernstige gevolgen heeft. Alles werd weer verhoogd en afgelopen maandag was de bloeddruk nog steeds hoog maar beter. Ze zorgden ook voor een andere nog meer compacte rolstoel en een grapler, een stok waar je wat mee kunt grijpen.

Op diezelfde maandag bezocht ik Diana en haar familie, haar man Edwin was er en het was gezellig, hij had een lekker stuk kaas meegebracht en ook kreeg ik peperkoek en speculaas, heerlijk hoor !!

Vorige week zondag hadden we Joke en Nico op bezoek met hun kleinzoon Quincy, ook weer kaas en koffiepads, we worden verwend. Ze komen binnenkort nog wat langer op bezoek, ze kregen Martin deze keer niet te zien want hij was disposed zoals ze hier zeggen (op het toilet)

Hij begint echt veel meer pijn te krijgen, zijn velletje wordt zo dun en is door op plaatsen en eten is op en af, kleine beetjes en soms dagen gewoon niks.
Ik heb zoveel mogelijk moeten werken om mijn  produktieve uren te krijgen en morgen ben ik aan mijn doel en krijg ik dan over een paar weken toch mijn bonus als er niks geks gebeurd.

IK ga dadelijk lekker skypen met Frank en Aline dus maak het niet te lang, later meer

Liefs...Mariet xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten