zondag 16 maart 2014

Hieperdepiep voor ons !!


vandaag

 hoij ich mier van dich

 den gister

 en minder den morgen

 ondanks alle zorgen

 zal det noeits verangere

 en wat angere

 zegge of dinke of doon

 ich laot dich noeits mier gaon

 

Hallo lieve mensen,

 

Ja hoor, vandaag vieren we, ons 7 jarig huwelijk, niet zo overdadig als we normaal zouden doen, we maken geen uitstapje en we gaan niet uit eten maar we eten gewoon lekker thuis, alleen ons beidjes en gaan gewoon gezellig samen de dag doorbrengen.

Vanmorgen al vroeg uit de veren want Raini wilde om 6.10 al naar het werk gebracht worden en daar ik de enige ben die haar een lift kan geven – anders moet ze lopen – was ik dus al om 6 uur op, best wel zwaar vandaag want ik sliep pas na half drie vannacht. Was net in slaap toen er in de buurt hard geschreeuwd werd, resultaat, klaarwakker en maar draaien onder de dekens.

 

Ja hoor, Raini is weer terug in ons huis. Zondag had ik Ravyn en Ian terug naar Ian’s grootouders gebracht en wilde vroeg naar bed. Rond half twaalf werd ik opgeschrikt door geluiden in huis, gebons en zo en in eerste instantie dacht ik dat Martin misschien was gevallen, hij is soms een beetje wiebelig maar nadat ik opstond vond ik Raini in de keuken, zij vertelde dat haar grootvader Ricky waar ze de laatste twee maanden of zo was, haar verteld had dat zijn andere kleindochter Shelly terug naar het huis kwam na een ruzie met haar vriend en dus moest de kamer waar Raini sliep beschikbaar zijn op maandagmorgen dus Raini had geen andere keus dan terug naar daddy en ikke. Tot mijn grote verrassing was Shannon bij haar, haar vorige vriendin. Shannon vertrekt over een paar weekjes om haar loopbaan bij de navy te starten. Op maandag hebben ze de slaapkamer eens goed opgeruimd want het was me puinhoop en een een doorn in mijn oog, Stapels kleren op de grond, ik had al alle spulletjes van Ravyn eruit gehaald, kleren gewassen en speelgoed op onze slaapkamer opgeborgen maar nu is alles spic en span. Ik vind het wel fijn dat ze er weer is, kan ze weer wat tijd met Martin doorbrengen want hij had haar erg gemist. Dat betekent dus wel dat ik wat meer taxi moet spelen maar gelukkig is het maar 5 minuutjes rijden naar waar ze werkt.

 

Deze week de 12de keer dat we richting kliniek gingen op dinsdag voor chemo.  Het grote verschil, gelukkig, met de  de vorige keer, hij had weer een reuze honger toen we thuiskwamen. We gingen op de terugweg eerst even bij de farmers market aan, dat is een overdekte markt met allemaal verse groentes en fruit. We namen sinaasappels mee en een hele zak gesneden champignons, en sla. Ook kocht ik kruidenplantjes, thijm, bonenkruid en lavendel dus dinsdag middag eindelijk ons piepklein terras schoongemaakt, het plantenrek geplaatst met de potjes erop, de hortensia heeft zo te zien de winterse kou ook overleefd want er zijn jonge scheutjes en het ziet er nu al weer zoveel gezelliger uit. Ik heb ook nog wat zaadjes voor bloemen geplant en moet vanmiddag erop uit voor nieuwe bloemenaarde want die is op. Gisteren was ik op een yardsale waar ze planten verkochten en ik scoorde een hele mooie Peruviaanse cactus, hij is ongeveer 60 cm hoog en hij bloeit  ‘s nachts, de bloem is er maar voor een nacht, hij heeft nog geen knoppen maar ik ben reuze benieuwd. Ik kan hem zelfs in de volle grond zetten maar voorlopig blijft hij nog in de pot.

 

Martin voelde zich heel goed voor de rest van de week, hij kan goed eten en is tenminste niet misselijk. Vanmorgen, omdat ik toch Raini moest wegbrengen en haar winkel tegenover de Hardee’s is, ze gaan om 6 uur open op zondag, pikte ik een ontbijtschotel op voor hem, heel goedkoop, ei, biscuit met roomsaus, bacon en gebakken aardappeltjes en dat ging erin als koek.

 

De komende week werken van maandag tot vrijdag van negen tot zes want ik heb voor het eerst sinds lang weer zaterdag vrij en Susan verheugt zich er al op om wat samen te ondernemen.  Gisteravond belde ze toen ik thuis was om half tien om even over te wippen, ze had heirloom tomatoes gevonden in de supermarkt. Heirloom tomaten zijn de oude versie van tomaten, niet mooi rond en zo maar niet door menselijke hand verandert. Ze hebben meer smaak, we gaan de zaadjes planten en kijken wat eruit komt. Ook had ze een halve pizza voor de mannen en een lekker ijsje voor mij.


 

Dit weekend zijn we met zijn beidjes, Raini gaat samen met Shannon naar Tampa, Shannon’s zus moet maandag bevallen van haar zoontje, ik heb een leuke muts met een mini ankertje gehaakt, ze zijn woensdag weer terug. Ook is het maandag St. Patrick’s Day, de Ierse nationale feestdag die hier volop gevierd wordt met groene kleren (we worden maandag op het werk verzocht in het groen te komen) en overal klavertjes vier en potten met goud onder regenbogen.

Twee jarigen voor de komende week, Nathan op 21 maart, de eerste dag van de lente en de dag erna op 22 maart is Rik jarig, allebei een dikke proficiat.

 

Ik ga nog even op een oor, 3.5 uurtjes slaap was niet genoeg, fijne week en tot schrijfs !!

 

Mariet xxx
 
mijn nieuwe aanwinst, Peruviaanse cactus
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten