zondag 23 maart 2014

Baby shower !!!


unne bollende boek

gevuld met niej laeve

we kieke der hiel erg nao oet

en ik zou alles derveur gaeve

as dit kindj ziene grandpa liert kenne

same sjpeule, same vanalles doon

perdje rieje op Martin's kneen

unne trotse opa met ziene kleinzoon

 

Hallo lieve lezers,

 

Ik kan het bijna niet geloven, de afgelopen week heb ik elke dag netjes van negen tot zes gewerkt, geen minuut gemist en het was superleuk maar daarover later meer.

Nu  Raini weer terugkeerd is op het nest, is het toch wel wat meer hectisch in huis maar de eerste dagen van de week was het weer even rustig want zij en Shannon waren naar Tampa tot woensdag. Daar woont Shannon’s moeder en haar twee zussen en een van die zussen is zwanger, de due date was de al voorbij en de bedoeling was dat ze maandag ingeleid zou worden. Shannon vertrekt binnen een paar weken naar bootcamp, ze is aangenomen bij de Marine, bootcamp betekent weken niet naar huis dus ze keek erg uit naar deze bevalling, niet alleen kon ze erbij zijn als de baby, een jongetje, geboren zou worden maar als dit niet doorging zou het wel eens drie maanden kunnen duren voordat ze met haar neefje zou kennismaken. Jammer genoeg  geen bevalling, de dokter besloot dat het misschien toch beter was dat de baby uit zichzelf kwam, nu wordt de zus morgen ingeleid maar Shannon kan geen vrij krijgen van haar werk om te gaan. Ze was ontzettend teleurgesteld zoals je je kunt voorstellen.

 

Wij genoten van de rust, zondag was onze trouwdag en ik was al supervroeg op. Mijn zondag morgen betekent natuurlijk schrijven…dit blog en wat er zo allemaal bij komt kijken. Zondagen gaan snel, vooral als het een een dag weekend is lijkt die zondag voorbij te vliegen en voordat je het weet is het vier uur en tijd voor eten en dan een oogwenk later lijkt het tijd te zijn om naar bed te gaan.

We hadden besloten om dit jaar de traditie weer voort te zetten. Op onze trouwdag aten we crablegs en beloofden elkaar toen dat elk jaar op die dag te doen, zo ook dit jaar. Bij Winn-Dixie moet ik tien minuutjes wachten totdat de pootjes van een paar  krabben gestoomd werden, rijkelijk met kruiden en met het warm pakketjes naar huis waar Martin al een gedeelte van de eetkamertafel met kranten bedekt had. Een kom met warme boter en een nog warm stokbrood met knoflook boter, vorken en notekrakers om de poten de kraken en dan maar pulken om het zoete vlees eruit te halen, in de boter te dippen en naar binnen te werken. Het was een lekkere knoeipartij en zo hebben we dat het liefst, vandaar ook die kranten. Het is heel rijk voedsel en ik kan maar een paar legs naar binnen werken, dan ben ik helemaal voldaan maar Martin at en at en at totdat er niks meer over was. Even was ik bezorgd dat het teveel en te machtig voor hem zou zijn maar het viel allemaal achteraf reuze mee, hij is er niet ziek van geworden. Martin is iemand die je moet laten, als hij wat wil doet hij het  gewoon en het heeft geen zin om proberen hem te stoppen dus ik liet hem maar zijn gang gaan.

Het resultaat, wij zaten tot onze ellebogen onder de derrie, van de kruiden, een heel stapel lege crablegs op een stapeltje op tafel en een lekker vol gevoel in onze buikjes…traditie weer volbracht en hopelijk volgend jaar weer.

 

Woensdag op het werk kwam Jenny, een van de managers, al direct toen ik daar was naar me toe, ik haar wilde helpen met iets waarvoor ze geen tijd had. Ons centre doet het heel goed en Joe, de nieuwe areamanager en baas van mijn manager Lori had bedacht dat hij wilde proberen zijn nummer een positie qua cijfertjes in de negen staten wilde proberen vast te houden tot het einde van de maand dus hij startte een wedstrijdje. Elke transfer naar Uverse van een klant moest in een chatroom gepost worden en elk uur werd er een winnaar uitgekozen en die persoon verdiende een kwartiertje betaald off the phone. Ze wilde graag dat ik die morgen de chatroom beheerde, alle transfers op een spreadsheet zette en zorgde dat er na dat uur een winnaar werd bepaald en ook dat moest aan workforce doorgegegeven worden zodat het kwartier werd ingepland. Ze vertelde me dat ik elk weekend, op zaterdag zo spontaan meejuichte voor elke transfer dus ze vond mij de ideale persoon om dat te doen. Ik ging dus volle pulle, na een enerverende maar vooral vooral vrolijke morgen moest ik het jammer genoeg overgeven aan iemand anders want Chip vond dat ik aan de telefoon moest, hij kon mij daarvoor niet missen, jammer en de room was veel stiller nadat ik er mee moest stoppen.

Blijkbaar vond Joe dat ook dus donderdagmorgen trok hij me direct aan mijn jas, kun je vanmorgen weer de room doen? Toen we in mijn lunchpauze even buiten stonden, Lori en ik, vertelde ik haar hoezeer ik genoot van het cheerleaden en toen Joe even later ook buiten kwam zei ze tegen hem, waarom laat je Mariet dit vanmiddag ook niet doen, ze doet het fantastisch. Hetzelfde gold voor vrijdag en ik kreeg ontzettend veel posititeve reachties van de mensen op de vloer, ook Joe zei dat hij veel goeds had gehoord, hopelijk mag ik in de toekomst meer van dit soort dingen gaan doen. Entertainment is leuk en het deed me denken aan al die lange uren in chatrooms, ik heb genoten en het was een groot succes qua opbrengst, elke dag hadden we over honderd nieuwe Uverse klanten.

 

Donderdagmorgen moest ik naar Publix om de money order voor de huur te halen, een soort check die ik per post naar Bob, die onze huur beheerd, stuur en ik zag dat de Dr Pepper op de reclame was. Als ik al frisdrank drink is het Pepper en 2 liter kostte maar 1 dollar dus ik nam twee flessen mee naar de kassa. De aardige dame maakte me erop attent dat er een coupon was, als je drie flessen kocht ging er 2 dollar af dus drie flessen waren dan maar een hele dollar, koopje dus, ik heb nu zes flessen in de keukenhoek staan, ik kan weken vooruit !! Ik moet toch wat meer aandacht aan waardebonnen gaan besteden, gisteren had ik pudding, twee voor 5.00 en met de waardebon van 2.50 betaalde ik dus 2.50 voor 8 potjes, even weg van de yoghurt en rijstepap staat nu voor de komende dagen op het menu voor mijn lunch op het werk.

 

Toen ik vrijdag van het werk kwam vertelde Martin me, niet koken, Raini is inkopen doen en dan komt ze samen met de bubs hier koken, grillen en we eten samen. Nou is dat altijd gezellig maar we aten niet voor half tien of zo, eigenlijk veel te laat voor mij. Ze bracht Darian, Josh en Kendra mee, Raini moet altijd mensen om zich heen hebben. Ian kwam veel later, hij was naar een feestje. Ik had Darian al een paar weken niet gezien en was verbaasd dat haar buik zo gegroeid was. Toen ik daar een opmerking over maakte ging spontaan haar tshirt omhoog en showde ze haar buik in volle glorie. De baby lijkt al een beetje gezakt, nog vijf weken en dan mag Josh Zachariah het levenslicht aanschouwen. Vandaag is haar babyshower, hier doen ze dat voor de geboorte, alle kadootjes geven, met allemaal vrouwen of schoon Martin ook is uitgenodigd (Daddy, you have to come too, you can hang out with Josh and Ian) en ik ben dus de laatste voorbereidingen voor vanmiddag aan het verrichten. Ik heb gisteren van 5 pond varkensgehakt balletjes gedraaid, half met nasi kruiden en half met creoolse kruiden. Ik had mijn hapjes pan helemaal vol en ze staan nu lekker in de koelkast. Ook een kom knoflooksaus – allemaal op verzoek  want ze lusten er hier wel pap van. Verder heb ik zo’n twintigtal cupcakes gebakken, heel vrolijk met kleine stukjes kleurig snoep in, het smaakt als zoet maisbrood, heerlijk ! De mand is bijna klaar en foto’s volgen. Darian had een verzoek voor haarzel, Mariet, als de baby eris maak je dan hemelse modder voor mij, ik beloofde dat direct te doen, ik weigerde dat nu ze zwanger is, tenslotte is het gemaakt met rauwe eieren en dat vind ik niet geschikt voor een zwangere jongedame.

Darian's buik, Josh Zachariah wordt rond 25 april verwacht
 

Raini maakt vandaag een luiertaart en heeft een echte taart besteld bij Walmart, ik heb gisteren nog was leuke luierpakjes bij een yardsale gevonden, die zijn al gewassen dus alleen nog alles verpakken.

Ik kon geen foto vinden van de cake online maar wel van een luiercake zodat jullie een idee hebben.

 


 

Doordat ik de hele week werkte had ik zaterdag, dus gisteren, vrij en Susan en ik verheugden ons er al op, ze is al maanden aan het vragen wanneer we eens een zaterdag kunnen gaan yardsalen. Gistermorgen was het dus zover, om half tien vertrokken we met haar auto. Het aantal yardsales viel een beetje tegen maar er was 40% kans op regen voorspeld hoewel er geen druppel viel, dat is Florida voor je. Na een slowe start vonden er toch een paar en ik had verschillende zakken spulletjes. Ze brengt altijd lekker eten naar ons dus gisteren ook de kans om wat terug te doen, laat ontbijt bij Denny’s, volkoren pankoeken met kaneel en eitjes met rosti en bacon ging erin als koek. Zij had uienringen en enchiliadas, dunne pannekoeken met gesmolten kaas ertussen, ze is vegetarier. Ze had nog een coupon voor 20% eraf dus voor iets meer dan 10 dollar waren wij klaar. Daarna nog maar een paar yardsales, daar vond ik dus die onesies, luierpakjes, allemaal in Darian’s favoriete kleur, appeltjesgroen en met kleine aapjes, leeuwtjes en giraffen erop, haar thema voor de baby kamer is tenslotte oerwoud. Ook stopten we bij de nieuwe Dollar Tree in onze buurt, ik hoef niet zover meer te rijden nu, bij de Dollar Tree is alles echt een dollar en ze hebben veel knutselspulletjes, mooie foam vormen en veel voor Pasen. Mijn voorradje is weer goed aangevuld en dat bijna voor nop, ik kocht nog wat kroontjes, bloemen en leuke toverstokjes om te versieren, met harten en tulpen en heb gisteravond toen Martin lag te pitten al lekker geknipt en geplakt. Ik moet straks online maar eens wat versieringen googlen want ik wil passspulletjes maken voor mijn teamgenoten, ze doen zoveel om voor mij mogelijk te maken dat ik dagen vrij krijg die ik nodig heb.

 

Gisteravond was de bedoeling dat we film bekeken, ik had er twee, American Hustle en Killing your darlings maar doordat Martin slaap viel om acht uur kwam er niks van, hij heeft er eentje vannacht gekeken en nadat ik mijn schrijfwerk klaar heb gaan we voor nummer twee. Als hij slaapt vind ik dat ik hem niet wakker moet maken, hij slaapt al zo weinig.

 

De auto, dat is een ander verhaal. Zoals jullie misschien weten hebben we constant problemen met de accu, hij laat niet op, hij loopt leeg en de afgelopen weken heb ik om te voorkomen dat hij steeds na mijn werk gejumpt moet worden, elke morgen na aankomst op at&t’s parkeerplaats de accu afgekoppeld. Zo ook dinsdag maar ik kreeg na mijn werk die stomme voorklep niet open, vanalles geprobeerd en eindelijk na 10 minuten lukte het, het was al laat, ik had een lang telefoongesprek met een klant en dus gauw de klemmen vastgemaakt en naar huis. Op de terugweg besloot ik dan maar bij een tankstation te stoppen om sigaretten te kopen, ik wist dat Martin zijn wekeleijkse slof bijna leeg had en ik wilde na thuiskomst niet nog eens op weg. Ik kocht de slof en startte de auto, niks, verdorie, een van de klemmen zit vast niet vast genoeg dus weer gerommel met demotorkap maar wat ik ook deed, niet open te krijgen alleen op een kier. Een aardige jongeman zag mijn ermee inde weer en zei, can I help you. Ik zei volmondig ja, tenslotte waren er veel mensen op die parkeerplaats bij het tankstation een komen en gaan dus veilig in mijn ogen om hulp van een vreemde aan te nemen, je weer hier maar nooit. Hij kreeg de kap open en ik draaide alles nog beter vast en de auto startte weer. Een andere jongeman vroeg waarom ik dat deed, met die accu, hij was een auto monteur en ik vertelde wat we elke dag moeten doen om de auto aan het rijden te houden en dat volgens mij die stoel een groot deel van de problemen veroorzaakte door de accu leeg te trekken. Mijn bestuurders stoel is electrisch, je kunt hem op verschillende standen programmeren maar er was het laatste half jaar maar een stand, plat, de zitting helemaal naar achteren, ik kon ermee leven maar hij bleef brommen en zoemen en proberen te veranderen. De tweede jongeman kreeg het binnen een paar minuten voor elkaar, ik heb weer een stoel met een rugleuning zoals hij moet zijn, tegen mijn rug aan. Ook wees hij mij waar de fuse box was waar de zekeringen zijn voor lichten en zo. De volgende dag wees google me de weg, nummer 35 was voor die stoel dus die ging er uit. Na kontrole of alles andere het nog deed, lichten, knipperlichten en ruitenwissers werd de volgende dag getest, ik hoorde niks meer, de stoel zweeg en ik ontkoppelde de accu die dag niet op het werk en je raadt het al, hij startte gelijk ‘s avonds dus ik denk dat we dat van het lijstje kunnen strepen als opgelost !!! Het zijn de kleine dingen die je zo’n zonnig gevoel kunnen geven.

 

Martin is aan de tweede film gestart dus ik ga zo meteen lekker bij hem in de luie stoel zitten en even relaxen voordat de babyshower happening begint, het zal wel een gegiechel en gebabbel van jewelste worden, ben ik vast van overtuigd maar eerst nog alles in pakken en naar de bieb want er staan weer een paar dvd’s van Deep Space Nine op me te wachten. De foto’s zien jullie de volgende week…beloofd !!

 

Ik wil afsluiten met mijn lieve schoonzus Miep een hele dikke proficiat te sturen voor haar verjaardag op 29 maart en een dikke knuffel XX

 

Liefs…Mariet

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten