zondag 5 januari 2014

Knallend het nieuwe jaar in !!!


waar ben je in je dromen

waar ga je toch naar toe

kun je daar rennen in de wind

en wordt je niet meer moe

van elke stap, met elke zucht

schijnt daar de zon in een altijd blauwe lucht

 

mag ik mee

mee naar je dromenland

samen genieten van de magie...

gewoon samen zitten, hand in hand

voor eventjes, op de vlucht

weg van de zorgen, weg van die donkere wolken lucht

 

als je wakker wordt

je ogen uitwrijft en weer terug bent in alledag

kus ik je zacht en fluister

dromen, mijn schat, dat mag

 

Hallo lieve mensen,

 

Het mag nog vandaag want het is nog niet Driekoningen dus van Martin en ik, een Zalig Nieuwjaar en de allerbeste wensen, moge liefde, geluk en gezondheid de boventoon voeren voor jullie in 2014

 

Wij zagen het nieuwe jaar met slaperige oogjes, Martin had een chemobehandeling op de laatste dag van het jaar en dat is altijd een drukke en vermoeiende dag voor ons allebei dus ik lag er om 11 uur in maar net voor middernacht kwam hij even de slaapkamer in gehobbeld om mij met een dikke kus happy new year te wensen. Daarna werden we even wakker gehouden door een paar idioten die buiten in de straat met zwaar kaliber pistolen stonden te knallen.

De week begon met een drukke zondag, vanalles op het programma, ik wilde gebruik maken van mijn kadootje van Kim op het werk, een 20 dollar giftcard die ik bij Sam’s Club ook kon gebruiken, aangezien Susan een card heeft om bij deze groothandel te shoppen en zij zondag alleen was, haar man moest werken, gingen we samen op weg. Ze nodigde mij uit om eerst te gaan ontbijten bij Denny’s, nooit eerder geweest maar het was lekker. Ik bestelde het Hobbit Hole ontbijt van hun Hobbit kaart. Twee toast met eieren in de midden van een dikke snede toast, hash browns (gesnipperde aardappel) met kaas en spek. Ik kon het maar half op en de rest diende maandag als lunch op het werk. Met een grote zak aardappels, mandarijnen voor Martin en nog was kleine dingetjes waren we een uurtje later weer thuis. Raini was naar het werk dus ging ik Ian en Ravyn halen zodat de kleine meid haar kerstkadootjes dan toch eindelijk kon uitpakken. Ze was helemaal in de wolken, maar liefst drie Disney jurken (Ian’s kadootjes stonden ook bij ons onder de boom)en allemaal de andere spullen, ik had voor haar een veter knutselpakket en dat was een schot in de roos. Kort daarna kwamen een kennis van Ian (ex vriendin)Colleen en haar dochtertje Jocelyn die net iets ouder is als Ravyn. Colleen is 7 maanden zwanger, ze is net weer alleen, haar vriend had losse handjes en zij was zo verstandig om voor haar en de kids te kiezen. Ook had ik Shannon, Raini’s ex uitgenodigd. Ze had het er heel moeilijk mee dat Raini haar net na de Kerst egdumpt had en was heel blij met haar kadootjes, een knuffeldeken en een mooie vlinder hanger met ketting. Zij had een grote zak mandarijntjes voor Martin bij zich dus die had weer even vitamientjes genoeg om van te smikkelen.
 
Ravyn in haar Rapunzel jurkje, kadootje van Santa
 

 

Woensdag, de eerste dag van het nieuwe jaar begon dan eens eindelijk met redelijk uitslapen, tot maar liefst half negen en aangezien het de hele dag regende was dat verplicht binnen blijven, de auto bleef staan en ik was echt de hele dag in badjas, films kijken en gewoon lekker relaxen.

 

Donderdag moest de chemo pomp er weer af, mum zou Martin meenemen maar ineens stond mijn schoonzus Myra voor de deur, mum had haar gebeld dat ze zich niet lekker voelde. Martin niet zo blij want hij en Myra, nee, niet bepaald vriendjes maar ja, ik moest werken dus dan toch maar. Achteraf viel het erg mee, ze waren snel weer terug en het was allemaal vlekkeloos gegaan.

 

Vrijdah had ik met Ken mijn vroege dienst voor zijn late gewisseld want we moesten dus naar de huisarts voor de afspraak die eerder al gewoon verplaatst was omdat ze de Kerstweek gesloten waren. Onze afspraak was om 8.45, we waren netjes op tijd en zaten en zaten. Allerlei mensen liepen binnen die prompt de buitendeur openlieten terwijl het buiten ijskoud was, min twee en ik ergerde me meer en meer. Om half tien liep ik naar de balie en vroeg hoe lang het nog zou duren. Ik kreeg een boze blik van de receptioniste, die op een mierzoet toontje vertelde dat het haar zo speet (klonk zo onecht als maar kon) en dat de dokter nog niet eens binnen was. Het lag op mijn tong om een scherp antwoord terug te gene in de trant van, waarom dan zo’n vroege afspraak maar ik deed dat maar niet, waarom energie verspillen ? Net na half tien kwam de dokter binnen en om kwart over tien waren we dan aan de beurt. Martin was op gewicht gebleven en anders dan vragen hoe het ging was er niet veel om over te praten. We moeten hem elke drie maanden zien voor de verzekering tevreden te houden. Wel begonnen we over het feit dat Martin ineens weer donderdag middag een cluster migraine aanval kreeg, de eerste na ruim 2 jaar rust op dat gebied. Hij schreef Maxalt voor, dat is een pil voor onder de tong om te nemen als hij een aanval voelt aankomen en een zware pijnstiller voor de effecten na de aanval, het is dan net alsof hij een stroke heeft gehad, scheef gezicht en pijnlijke gewrichten. Dus maar weer naar de apotheek met een bang hart want tenslotte begint het nieuwe jaar ook met nieuwe deductables  (eigen bijdrage voor afspraken en apart voor medicijnen)voor de verzekering en dat betekent dat de eerste tweehonder dollar voor onze eigen zak zijn.  Ik had een recept voor 7 Maxalt tabletten voor een week, kassa, 212.00 dollars maar gelukkig hoefde ik maar 32.00 te betalen, de rest voor de verzekering, de pijnstiller dat een sterk narcotica is was maar 7 dollars. Door al dit geren en wachten was ik een uurtje te laat op mijn werk, viel me nog mee. Daar was het een gekkenhuis na de feestdagen, superdruk en stressig.

Mijn manager zou vrijdag oma worden van haar eerste kleinkind, een jongetje en is op dit moment bij haar zoon en schoondochter in South Carolina, ze komt dinsdag weer terug.

Ook kwam vrijdag eindelijk het telefoontje voor de Pet scan, die is komende dinsdag morgen dus komende week wordt het weer druk, dinsdag die scan, woensdag de oncoloog voor de uitslag en in de middag worden Martin’s ogen getest voor een nieuwe bril, hopelijk zijn dan de migraines weer over, in het verleden heeft dat altijd geholpen en dan donderdag de pijnkliniek.

Ook werden we deze week verrast met een onverwacht pakje in de post van Ted en Mart uit Panningen, een mooi boekje, lekker geurtje en masker en chocolade, bedankt, wat een leuke verrassing !!

 

Gisteren toen ik naar mijn werk ging lag buiten tegenover ons huis in de goot de callico kat die ik al weken voer, ik had haar Belle genoemd, ze was heel erg aanhankelijk. Ze had een bebloed kopje dus waarschijnlijk geraakt door een auto. Haar grote ogen staarden naar de lucht, niks wat we meer voor haar konden doen. Ik weet tenminste wel dat ze de laatste weken geen honger heeft geleden.

 

Toen ik moest tanken was er consternatie bij het tankstation, iemand had in een truck getankt en was weggereden zonder de slang te ontkoppelen en weer terug te doen in de pomp, gevolg, de hele slang was losgerukt en de tankstation bediende moest erg lachten hiermee, hoe dom mensen kunnen zijn.

 

Ik had een relaxte dag op mijn werk, Martin’s das afgemaakt en een dunne das voor binnen voor mij gemaakt met twee grote pompoms, lekker de radio aan, had ik vorige week al gedaan voor de top 2000 maar gisteren heb ik de hele dag naar Radio Nostalgica geluisterd op Steph’s computer.

Vandaag moet ik proberen nog wat hout voor de open haard te bemachtigen, het wordt koud. Dinsdag morgen verwachten ze min 7 evenals woensdag morgen, lekker dat ik vrij heb voor beide dagen al moeten we op tijd naar de dokter. Ik heb afgelopen week een konijn gekocht, bijna niet krijgen maar ik vond hem bij een kleine familie slagerij die allerlei aparte vleesproduchten verkoopt zoals alligatorstaart en wild. Het konijn was goedkoper dan ik dacht en aangezien ik al eeuwen geen konijn gegeten heb staat dat vandaag op het menu, alleen nog spruitjes kopen want die moeten er voor mij bij. Dat wordt ons nieuwjaarsdiner, op de dag zelf hebben we chicken en dumplings (gekookte kip in saus met pasta), witte rijst en black eyed peas (een soort witte boon met een zwarte stip, ze zeggen dat als je dit eet op de eerste dag van het nieuwe jaar, het geluk brengt) gegeten dat Susan bracht.

Martin ligt nog te slapen op de bank, lekker warm onder twee dekens en ik probeer zo stil mogelijk te zijn, koffie moet maar even wachten totdat hij wakker is.

Vandaag ook proberen een hoop was weg te werken, met al die regen en de kou niet mogelijk deze week.

Ik ben met een nieuw project begonnen, ik heb zoveel herinneringen aan vroeger dat ik er al langer over dacht om alles een op te schrijven en dat begin werd deze week gemaakt. Ik het project ‘De geest van gisteren’ gedoopt en heb zover 4 hoofdstukken af. Mijn broers, zus en Marianne zijn proeflezers en zover zijn de reachties heel erg leuk.

 

Dat was het weer voor vandaag, volgende week weer nieuwe avonturen dus tot dan !!!

 

Liefs..Mariet xxxxx

1 opmerking:

  1. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen