zondag 21 juli 2013

Een heuse zeemeermin op bezoek !!!


madeliefjes in ut graas

kleine zunkes om te plökke

vlechte veur in heur haor

ich dink biej zichzelf, det mot toch lökke

 

lang geleeje sinds ich det deej

maar ut zuut zoe sjattig oet

en Ravyn, die vingt ut prachtig

kiek maar ens nao die sjtraolende sjnoet

 

Goeiemorgen leef luuj !!!

 

En weer is het zondag, het was een enerverend week die toch vrij snel, misschien juist daardoor, voorbij raasde in mijn leven.

Ook een typische week wat betreft het weer, de dagen beginnen met een blauwe lucht en een stralend zonnetje dat ervoor zorgt dat het al vroeg warm is, midden dertig later op de dag en dan rond 2 uur de eerste donkere wolken en stevige plensbuien, ‘s avonds klaart het dan weer op en is het zwoel ofschoon als het voldoende regent is er een verkoelend briesje. Dat heeft tot gevolg dat met name het gazonnetje groeit. Ik had het vorig weekend de tuin mensen weer gevraagd maar door veel regen op zaterdag ging dat niet door. Ze zouden maandag middag of dinsdag morgen komen na me even te texten maar wat er ook kwam, geen grasmaaiers dus Martin heeft het dinsdag zelf gedaan en was na afloop dan ook total loss. Woensdag was de voortuin aan de beurt dus we waren weer even goed voor een week.

Maandag begon dan ook de nieuwe taak op het werk, ik wist niet echt wat ik ervan moest denken maar ik kreeg geweldig positieve commentaren van mijn manager (ik was met mijn eigen team begonnen) dat ik een great job deed en ik leer hier echt van, dingen die ik nog helemaal niet wist en die waarschijnlijk handig zijn voor de toekomst.

 

Donderdag had ik weer mijn afspraak met de cardioloog, dokter Leon (dat is zijn achternaam) en ik moet zeggen, deze middag afspraken vind ik zo veel beter dan het stressen ‘s morgens om weer op tijd op mijn werk te zijn want dat liep altijd uit. Ik was om een uur vrij en na een lekkere lunch op het bankje buiten bij de Publix met hun rosbief/swiss cheese broodje gezond en natuurlijk een bekertje met hun heerlijke en gratis koffie was ik om twee uur bij de dokter en stond ik om tien voor drie weer buiten. Na het gebruikelijke wegen en bloeddruk opnemen besloot de verpleegster om ook een cardiogram te maken omdat mijn hartslag 104 was (normaal rond de 90 bij mij), ik heb de dokter zo’n 5 minuutjes gesproken daarna. Hij vroeg mij hoe ik me voelde, ik zei prima, helemaal geen klachten (wat absoluut waar is) en hij zei : good, don’t fix what is not broke - herstel niet wat niet kapot is.

Hij besloot dat het weer eens tijd voor een stress test was, iets wat normaal een keer in het jaar gebeurt maar mijn laatste was in oktober van 2011. Je krijgt dan vloeistof ingespoten en moet op een tredmolen heel hard lopen als het in je systeem zit, zo kunnen ze zien op een foto’s die daarna gemaakt wordt in een scan of er verstoppingen zijn. Die test wordt 7 oktober gedaan, ik moet om half twaalf daar zijn en mag na middernacht niet meer eten of drinken, zucht, dat wordt niet gemakkelijk. Dan heb ik twee weken later de vervolg afspraak  over de uitslag. Mijn cholesterol was trouwens goed.

 

Na afloop ging ik even aan bij Tom (Martin’s broer)en Myra, ze hebben net een winkeltje geopend met natuur producten en hier nam ik een flesje pillen mee om te kijken of dat Martin helpt met zijn slapeloosheid. Tot nu toen niet echt, hij slaapt nog steeds niet langer dan zo’n 3 tot 4 uur per nacht. Het was een leuk winkeltje, heel netjes natuurlijk en ze gingen dadelijk aan de slag om precies op de computer uit te zoeken wat het meest effectief zou zijn. Ik kreeg ook nog eens 25% korting want tenslotte ben ik family.

 

Vrijdag avond zagen we dan Ravyn weer eens na weken niks van haar gehoord te hebben. Wij waren op bezoek bij Ian en daar kwam de jongedame naar buiten rennen, grandpa, oma !!! Na even bijgekletst te hebben, omdat het al later op de avond was, moesten wij weer naar huis. Ze wilde mee en begon heel erg te huilen toen ik haar vertelde dat dit even vandaag niet kon. Ik beloofde haar de volgende morgen op te halen.

 

Zaterdag morgen sliep ik dan toch eens tot achten en na mijn cheques te hebben gehaald voor de huur was het half elf voordat ik haar ging ophalen. Elke keer als ik haar in het autostoeltje zet zeg ik, hop on the bus, Gus (tekst Paul Simon uit 50 ways to leave your lover) en ze vindt dit blijkbaar zo leuk dat ze dat gisteren de hele middag ook tegen haar Barbie’s zei. We stopten bij een paar yardsales en parmant stapte onze jongedame naar de verkoper met de vraag, do you have Barbie’s ?

We vonden geen Barbie’s maar wel een grote pluche slang die gelijk geadopteerd werd, wat kleiner spul zoals een hele brandweer uitrusting (voor kinderen uiteraard) voor kinderen met een echt werkende zaklamp waar Ravyn gisteravond in het donker helemaal ondersteboven van was.

Ook vond ik een mooie blender voor 5 dollars – gisteren gelijk thuis chocolade ijs milkshakes (ze noemt ze milkshapes) gemaakt en op de laatste plaats waar het huis verkocht werd stonden er diverse spulletjes op een zogenaamd bakkers rek wat ik erg mooi vond, zwaar metaal en zwart gespoten. Ik vroeg de dame des huizes of dat rek te koop was en ze zei, make an offer. Ik zei 10 dollars en ok, verkocht !! Toen kwam het volgende probleem, hoe krijg ik het thuis. Het is demontable maar een heel werk volgens haar om het weer in elkaar te zetten dus ze bood spontaan aan om het dan maar even te brengen met daar jeep.

Ik gaf haar mijn adres en telefoonnummer en ja hoor, 15 minuutjes later stond het rek in mijn garage. Ik zocht het gelijk op, op internet en ja hoor, koopje want het kost nieuw 149.99 en het ziet eruit alsof het nog nooit gebruikt is.

 

Ravyn is een hele slimme meid, haar woordenschat voor 3 en een half is amazing maar sommige dingen, daar heeft ze helemaal geen weet van dus aan oma om daarvoor wat aanvullende opvoeding te geven.  Zo ging ze gisteren voor het eerst naar de bieb en ze vond het prachtig. Al die boeken en dan een grote speelhoek op de kinder afdeling, ze kon er niet genoeg van krijgen maar op een gegeven moment moesten we toch weer verder. We namen Tangled, een Disney film mee voor later en gingen toen naar Walmart waar we weer het nodige verse fruit insloegen, nectarines, perziken, een cantaloupe meloen, druiven en bananen zodat we die blender ook goed kunnen gaan gebruiken en het is nu lekker goedkoop.

Na nog een lekker sundae ijsje, zij met aardbeien en ik met warme caramelsaus en nootjes gingen we door de regen naar huis en installeerden ons in de koele slaapkamer op bed om naar de avonturen van Rapunzel te kijken. Toen dat afgelopen was, was het tijd om te koken. Lekkere kip met mais en komkommersalade en Ravyn zat later te eten en zei steeds, mmmm this is so good !! Ze at haar hele bord leeg, toen nog even spelen en Raini kwam om half tien aan om haar op te pikken om daar te slapen. Ze wilde eigenlijk niet maar toen ik haar beloofde dat ze vanmorgen weer terug kwam was het goed. Raini moet om zeven uur vanmorgen werken , het is nu 6.37 dus ik verwacht haar binnen een kwartier.
 
een heuse zeemeermin met staart

stralende Ravyn !!!

favoriete speeltje, de Barbie's
 
 

 

Strakjes gaan we ontbijten, misschien hier of bij Bob’s en dan zet ik haar af bij Ian die gisteravond uit ging.

 

Dinsdag gaan Martin en ik dan eindelijk naar de dokter voor zijn klachten en ik ben erg benieuwd. Het lijkt een beetje beter te gaan, hij eet tenminste weer een beetje normaal, veel fruit doet hem goed met zijn spijsvertering.

 

Ik ga weer afsluiten en wens iedereen een geweldige week, het weer is goed hoor ik net van Thijs Zeelen op de radio en voor degenen die nog op vakantie gaan, heel veel plezier en een veilige reis.

 

Liefs van Mariet xxxx

 

 

1 opmerking:

  1. Is heel normaal bij jullie schijnbaar om alles thuis te verkopen...hier moet je altijd wachten tot er ergens een rommelmarkt gehouden word. Altijd gedacht dat het verboden was hier.....maar zo af en toe zie je het hier nu ook.

    Leuke foto's...lukte het met dat kransje van meibleumkes?? Heb ik ook al eeuwig niet meer gedaan,volgens mij deden wij dat ook veel met klaver bloemetjes!


    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen