zondag 2 juni 2013

Uitgeslapen !!


Bijgerecht

 

Vanuit de donk’re aarde

 Ontkiemend

 Naar het zonlicht

 De stengel zoekt

Al tastend zijn weg

 Voor moeder natuur en haar wetten gezwicht

 

Vouwen blaadjes

 Langzaam open

 Ranken wiegen in de lentewind

 Tonen hun frisse groen

 Betoveren bloemen

 De kijker gezwind

 

De vruchten van dit streven

 Worden later

 Door de genieter geplukt

 Bereid door rappe hand

 Op de tafel zo vanaf het vruchtbare land

 Voldaan, verwelkomt, verzucht

 Deze dis is biezonder goed gelukt.

 

 

 

Hallo lieve lezers !!!

 

Een beetje later als normaal op zondag morgen, ik was lekker lui en heb uitgeslapen (tot maar liefst 8.15!). Gisteren moeten werken, het was niet druk qua telefoontjes en zo maar we moeten nu ook de callback tracker bijhouden. Als een agent een afspraak maakt om de klant terug te bellen vullen ze een formulier in en dat komt in een lijst bij ons, we moeten  dan in de gaten houden of die afspraak ook nagekomen wordt, een waarschuwing naar de agent, eventueel een andere datum/tijd invullen als het even niet kan en daarna het ticket sluiten en vooral als je alleen bent zoals ik gisteren van vijf tot zeven uur is dat even aanpakken.

 

De komende week gaan we weer naar een andere plaats verhuizen en dat wordt weer een heel gedoe want alles wat ik nu op mijn computer heb is daar niet geinstalleerd. Ik krijg wel twee beeldschermen, dat is uitermate heel handig. Die verhuizing had heel wat voeten in de aarde want Gina verwachtte dat Laura haar plaatsje langs haar nu weer vertaalde naar de nieuwe plek maar Laura wilde in plaats van Gina nu Lisa langs haar hebben en Gina reageerde heel boos door een hele dag tegen niemand te praten (ik praat nu over twee vrouwen van 60!), uiteindelijk heeft het zich toch weer gelegd want Lisa was de verstandigste en gaat nu toch langs mij zitten.

 

Ik begon de week met maar liefst 4 dagen vrij op een rij, ofschoon Martin alle dagen behalve zaterdag werken was. Ik had dus het rijk voor mij alleen en heb al wat spullen ingepakt voor de (hopelijk) verhuizing binnenkort. Maandag gingen Susan en ik naar mum om wat planten op te halen. Mum had haar anderhalf jaar geleden een seven sisters roos gegeven, een mooie roze klimroos die volop bloeit op Susan’s hek. Een kennis van Susan wilde er ook eentje en mum had er nog dus reden we noordwaarts en kregen zoals normaal een hele rondleiding door de uitgestrekte tuin.

 


 

 Mum heeft een hele hoop planten weggedaan maar we gingen toch nog met een volle auto naar huis, rozen, lelies en een hele hoop jasmijn ranken met worteltjes. Ik kreeg ook een mooie armband en een ketting, beiden zilver met turquoise en nog wat kleine spulletjes. Nadien nodigde ik Susan uit om te chinezen, we krijgen altijd zoveel van haar en nu kon ik wat terug doen..

 

Toen ik thuis kwam lag in de brievenbus eindelijk de cheque van de belasting, ik kreeg een aardig bedrag terug en Martin was net op tijd terug om samen met mij naar de bank te gaan. Zijn naam staat ook op de cheque omdat we samen aanvroegen en moet dus tekenen. Het bedrag minus een beetje spending money staat nu op de bankrekening, fijn gevoel, huis we komen eraan !!!

 

Op weg naar het werk op donderdag moest ik plotseling stoppen want een grote alligator snapping turtle besloot om de weg over te steken, hij was tweemaal zo groot als de schildpad die Susan en ik twee weken geleden vonden. Een snapping turtle heeft scherpe tanden en kan je vinger zomaar afbijten dus handjes weg. Ik wachtte dan ook geduldig tot meneer de andere kant bereikt had.

 


 

Gisteren werd Rheannon op haar daycare gebeten door iets, ze voelde de beet zelf niet maar voelde een insekt kriebelen en mepte het plat dus haar moeder weet niet wat het was maar nu heeft ze een zwelling met een ring erom heen dus waarschijnlijk een spinnenbeet. Die komen hier nu veel voor en de meeste tijd gaat het na een paar dagen jeuk weer weg maar als je minder geluk hebt gaat het ontsteken of als het veroorzaakt wordt door een brown recluse (zoals bij Martin op zijn been) of een black widdow kan het een lelijke wond en lidteken veroorzaken. Ze gaat vandaag naar de dokter met haar. Ook een van de voordelen van facebook, Angie en Rheannon zijn in South Carolina, foto op facebook en advies: wat moet ik hier mee en wat kan het zijn. Als het echt een lelijke spinnenbeet is moet je net als bij een slangenbeet niet te lang wachten, het gif van de brown recluse lost je vlees op, Martin had een gat in zijn ter groote van een euro munt.

 

De afgelopen week was zonnig en warm, gemiddeld elke dag zo’n 30 graden, de komende week hetzelfde maar dan elke dag ook regen, meestal in de namiddag vergezeld van onweer dus benauwd is het woord van de week. Gisteren is officieel het hurricane seizoen begonnen dat zal duren tot 1 december, ik heb al gecontroleerd gisteren, nog niks te zien op de oceaan. Die orkanen komen van de westkust van Afrika over de oceaan en er is een tracker, je ziet ze tenminste dagen van te voren aankomen al is hun pad ook onvoorspelbaar, heel anders dan al die tornadoes die het midwesten teisteren de laatste weken en jammer genoeg veel schade en ook levens eisen. Oklahoma wordt wel erg getroffen met weer 9 doden in de laatste dagen.

 

Martin heeft vanmorgen toen ik nog sliep al de struiken voor het huis geknipt, later in de middag als de zon wat weg is komt het gras aan de beurt. We gaan dadelijk ook samen ontbijten bij Bob’s die een ouderwets lekker ontbijtje serveert met Marti’s favoriet, grits and cheese. Ik moet daar niks van hebben, grits doen me denken aan behangplak.


 

Grits zijn trouwens grutten…brrrr

 

Ik wil afsluiten met Els van harte feliciteren met haar verjaardag op 3 juni en ik wil haar en haar familie veel sterkte wensen in de komende dagen !!

 

Ik ga er van tussen, het ontbijt roept ons en ook de bieb en de was staan op de lijst, fijne dag en week gewenst en tot ziens !!

 

Liefs…Mariet xxxx

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten