zondag 5 mei 2013

Zeeziek !!!


 

ich hub naate veut

en de boks haet auch wat meij gekrege

det kries se noe van dit sjlechte waer

al drie daag niks as raege

 

de sjtraot lupt weer ens vol

en niks helt ut zaakje druug

noe allein maar haope op baeter waer

missjien is ut weer weg, morge vreug

 

Hallo lieve mensen

 

Ja jullie lezen het goed, het was weer natte voeten dag gisteren. We hadden al de nodige regen gehad deze week met name op donderdag en vrijdag viel het met bakken uit de hemel en gisteren zou het iets droger worden. We hadden een dagje Ocala gepland, mum, Myra en ik en het begon als een hele grijze dag maar naarmate we dichterbij Ocala wat zo’n 2 uur rijden naar het zuiden ligt van hier, klaarde de hemel op en toen we bij tante Bertha’s huis aankwamen was er een zonnetje in een blauwe hemel met witte wolken en was het zelfs warm. Na alle legpuzzels in het huis te hebben gebracht en even te hebben bijgekletst ging het met de auto richting Golden Corral voor een lekkere lunch. Ze hadden weer vanalles klaarstaan, lekkere kippenlevers, chicken bourbon, ribjes en als toetje bananapudding en marsmellows met chocolade van de chocolade fontein waren een paar van de dingen die op mijn bord belandden. Na ons buikje goed te hebben gevuld (voor het eerst in mijn leven werd ik behandeld als senior en kreeg mijn drankje gratis) deden we nog een paar garagesales. Ik vond voor Martin een mooie auto op schaal. Het is een 1958 Cadillac Deville, heel erg paars en blits.

Rond half vier was mum moe en wilde weer terug richting Jacksonville dus na een bezoekje aan het kerkhof – dat ligt heel mooi temidden van weien en bosjes en heeft de graven van haar ouders en grootouders zij aan zij – gingen we weer op pad. Naarmate we dichterbij Jax kwamen was de grijze lucht weer terug en vielen de eerste dikke druppels. Het had hier de hele dag geregend ondanks voorspellingen dat het maar wat buitjes zouden worden en toen we bij Myra’s huis aankwamen waar we mijn spulletjes in de grote truck zouden laden zodat mum naar huis kon gaan en Myra mij thuis zou afzetten viel het met bakken uit hemel. Opeens was daar een stormfront wat uit het niets leek te komen, het was eerder gepasseerd en had zich plotseling omgedraaid, was in sterkte toegenomen en terug gekomen. We wachten een half uurtje en toen leek het iets minder te worden. Voordat we de straat uit waren kwam het water, grote golven veroorzaakt door de truck en een paniekerige Myra. We kozen voor een omweg naar ons huis, de weg ligt iets hoger maar toen we bij onze straat kwamen zagen we Gil en Susan ijverijg bezig in oliejassen en rubber laarzen om de troep die uit de beek op de straat spoelde aan de kant te harken. De beek die zo’n twee meter diep is achter hun huis en waar normaal zo’n 10 tot 20 cm water in staat liep over in de straat en in hun tuin. We konden de straat niet in, er stond bijna een halve meter water. De buurman probeerde weer iedereen te weren want de golven die auto’s veroorzaken kunnen net genoeg zijn om het water over je drempel te brengen. We parkeerden de auto aan het begin van de straat en waadden door het water, over de stoep die iets hoger ligt, het water kwam tot mijn knieen en alles werd nat. Mijn spulletjes werden binnen gezet en toen snel droge spullen aan, de planten staan nog steeds in het halletje, ik had bij tante Bertha verschillende passie bloem scheuten uitgegraven en die gaan vandaag de grond in. Binnen een volgend uur stond het water tot aan onze voordeur en het voorste stukje van de garage werd weer nat, de politie kwam en zette de straat af voor een uurtje want er waren toch nog verschillende idioten die meenden door de straat te moeten rijden, meneer Samuels, onze buurman werd er helemaal gek van, hij liep als een gek rond met zijn armen te zwaaien, zandzakken werden bij de buren voor de garagedeur gegooid en de buren aan de andere kant hadden weer de nodige lol met hun kano.
 
er kwamen nog een aantal centimeters bij voordat het donker was
 

achtertuin werd
 moeras
 

Gelukkig hield het rond 8 uur op met regenen en het zakte weer langzaam. Nu is alleen de stoep nog een beek van al het water wat uit de gazonnetjes richting straat loopt en de achtertuin lijkt meer op een moeras. Ten zuiden van ons was het nog erger, het stormfrom bleef boven St Augustine hangen en bracht hagel, onweer en zelfs een tornado waarschuwing met zich mee. Binnen een uur werden er ruim 3700 blikseminslagen op de grond gemeten, dat is een gemiddelde van meer dan een per seconde !!!! Zover ik weet is er niemand gewond geraakt, de tornade waarschuwing is weer ingetrokken maar met name de Black Creek regio die vorig jaar met storm Debbie dagenlang voor wateroverlast zorgde – sommige mensen konden langer dan een week hun huis niet in of uit – is weer zwaar getroffen. In Jax is het name ons gedeelte van de stad, de Westside het zwaarst getroffen met overstromingen.

 

Vrijdagmiddag op het werk zorgde al die regen al ervoor dat het gazon achter het gebouw veranderde in moeras en dat zorgde ervoor dat toen ik naar huis ging, er honderden ibissen en zelfs wat wilde kalkoenen een feestmaal hadden, allerlei insecten zochten een droog plekje op hogere grashalmen zochten en ook de kleine kikkertjes sprongen ijverig in het rond.

 

Deze week kwam Charles terug naar at&t als manager, woensdag kreeg ik een dikke knuffel, hij zei dat hij blij was me te zien, hij was 2 jaar in Kansas City, Lori, mijn manager vertelde hem, je kunt haar niet terug hebben, daar vecht ik voor dat ze in mijn team blijft want ik wil haar niet kwijt.

 

Stephanie had donderdag haar avontuur, ze had zich opgegeven om een shift met de politie mee te gaan. Om zes uur ‘s avonds moest zich melden bij het grote politiebureau in Cedar Hills, bij ons in de buurt en ze had een wilde nacht, tot 2.00 ‘s nachts ging het in een rollercoaster vaart van het een naar het ander, een overval, een drugbust, een jacht met sirene en in volle vaart op zoek naar een auto dief en ga zo maar verder.  Ze was erg onder de indruk van alles.

 

Vrijdasg probeerde ik voor een klant zijn online adverteren te stoppen, hij kon het nummer niet vinden en was behoorlijk radeloos. Ik belde allerlei afdelingen maar zoals zo vaak, niemand wist precies waar naar toe. Op een gegeven moment kreeg ik een nummer van een billing agente. Ik belde en kreeg een boodschap :proficiat alleen al met het kiezen van dit nummer heb je een cruise naar de Bahamas gewonnen, alleen blah blah blah. Ik wachtte tot er meer kwam maar er werd gezegd een toets in te drukken. Ik kreeg een ijverige jongeman aan de lijn die mijn gegevens wilde hebben want ik ging op vakantie voor twee nachten cruise voor maar 59 dollars. Ik wilde uitleggen waar ik naar op zoek was maar zijn enthousiasme was nie te remmen. Hij zei, maar mevrouw, u heeft een cruise gewonnen. Ik zei, ik wil niet op een cruise, ik word zeeziek. Toen was het even stil en tuut tuut tuut. Uiteindelijk vond ik dat toch het juiste nummer en kon de klant ook gelukkig maken.

 

Martin heeft niet veel gewerkt deze week met al dat nats maar het ziet er naar uit dat het morgen beter wordt, hij gaat dan met Kenny op stap, een kennis. Hij is een kleine zelfstandige metselaar die hulp nodig heeft. Hij wil Martin leren metselen en het schijnt dat daar goed geld in te verdienen is. Dinsdag gaat het weer op karwei met M&J, ook zou hij eindelijk voor de laatste weken betaald krijgen, zij moesten wachten op een betaling van een klant.

 

Nog niks nieuws van het huizenfront, ik wacht nog steeds op de goedkeuring voor de hypotheek.

 

Ik wil afsluiten met een bijzondere felicitatie. Op 10 mei, de verjaardag van mijn vader is ook Fenna jarig, ze wordt 4 jaar dus dat betekent dat onze kleine schat naar de kleuterschool gaat binnenkort. Een dikke kus van Oma Merica XXXXX

Allemaal een fijne week gewenst en hopelijk houden we het droog nu….Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten