zondag 21 april 2013

Blote benen !!!


ut is weer officieel

we looze ut in de krant

ut is weer korte rukskes waer

tenminste in ut zuije van ut land

 

de kouse en de lange boks

ze kenne in de kas

en mini is weer helemaol in

de zonnecreme kumpt auch good van pas

 

dus bloet die erm, die bein

verkleure inne zonne sjien

de zomer is in aantocht

wae mooge weer zonnig zien !!!

 

Hallo lieve lezers !!!

 

Nou dat korte rokjes weer, ik zag de clip op youtube van Mannewerk, dat was er hier gisteren beslist niet, het was koud, onder de twintig graden terwijl het vrijdag maar liefst 31 graden was…brrrr…dus de trui weer even uit de kast. Ik moest werken want ik had dinsdag vrij, een lang weekend want ook maandag was ik thuis. We kregen bezoek, Marcel en Carla waren even in Jax en dat werd afgesloten met een visite bij ons. Even lekker bijkletsen, uit eten (de steak was weer goed) en de spulletjes ophalen die besteld waren en bij ons bezorgd. Ook mijn voorraadje shoarma kruiden was weer op peil (waarvoor nogmaals mijn dank).Dinsdag moesten ze weer terugvliegen en ja hoor, een uurtje voordat ze op het vliegtuig stapten werden Marcel’s schoenen afgeleverd, te laat voor deze keer maar die komen later dit jaar wel richting Nederland.

 

Ik las in de krant deze week dat mijn oude geschiedenis leraar van het Blariacum College was overleden, Jan Hovens maar bij alle leerlingen beter bekend als de Kurk. Hij kreeg die naam omdat hij een hele komische les gaf over mummificeren (de Egyptenaren gebruikten daarbij een kurk, ik laat aan jullie fantasie over waarvoor!) en toen we in 1978 een reunie hadden met een uurtje met hem kun je wel raden wat de oudleerlingen als onderwerp kozen. Als tiener heb je altijd een raar idee wat de leeftijd van je leraar is, hij werd 78 jaar oud dus was eigenlijk veel jonger toen als ik dacht.

 

Maandag middag kreeg Martin een onverwacht telefoontje, zijn oude baas bij M&J Striping, of hij beschikbaar was om te werken. De twee eigenaren zijn al die tijd met zijn tweetjes verdergegaan, een job hier en daar en nu waren ze behoorlijk volgeboekt en konden dus een extra man gebruiken met ervaring. Het was wel even weer wennen voor mijn schat, maandag avond nadat we afscheid namen van Carla en Marcel vertrok ook Martin om om 3 uur in de nacht moe maar voldaan terug te komen, dinsdag vrij maar voor de rest van de week elke dag werken. Spierpijn natuurlijk en behoorlijk verkleurd maar het extra geld is zeker heel erg welkom.

Nog geen nieuws van het huisfront, ik moet nog steeds wachten totdat het credit report is bijgewerkt (kan tot 30 dagen duren) en nu maar duimen dat het huis er nog is. We gaan vanmiddag toch voor de zekerheid weer rondrijden want de huizen die we zondag bekeken konden geen van allen onze goedkeuring hebben, dat krijg je als je je ideale huis al gevonden hebt, dan is alles anders minder.

 

Gisteren was ik bij Walgreens op terugweg naar huis om mijn pillen op te halen, ze mailen me netjes als ze klaar staan en ik moest ook nog even wat tylenol (de goedkope huisversie dan) meenemen, ik heb een card voor Walgreens en met elke 500 punten krijg ik 5 dollar korting dus dat is leuk meegenomen (was ook nog tweede voor half geld) en bij de kassa stond voor me een dame (nou ja) in….badjas. Nu had ik dat al eerder gezien in onze tankstation winkel maar Walgreens is toch een vrij grote drogisterij keten dus je zou denken dat je daar niet in badjas, alsof je zo uit douche komt, binnenloopt. Heel typisch, mensen maakt het blijkbaar niet uit hoe ze erbij lopen. Er is zelfs een website over hoe mensen gaan shoppen bij walmart en je ziet de raarste outfits, meestal erg genant ook.

 

Deze week druk bezig geweest met vliegtickets, Stephanie van werk gaat deze zomer drie weken naar Dortmund op vakantie met haar kids Joshua en Romy. Ze is bijna 5000 dollars kwijt met haar normale vliegmaatschappij Air Berlin en ik ginf voor haar op zoek naar iets goedkopers en kwam bij Arkefly uit. Dat scheelt haar 1000 dollars, geen overstappen alleen ze moet naar Orlando airport, ongeveer 2.5 uurtjes rijden en vliegt dan naar Amsterdam in plaats van naar Dusseldorf of Frankfurt. Ik vond zelfs een ticket voor mei voor maar 318 euro, spotgoedkoop en ook een optie voor mij maar…er is geen vakantie beschikbaar plus ik heb natuurlijk het probleem, ik moet wel in Orlando en terug zien te komen dus dat zou betekenen, auto huren en misschien overnachten op de terugweg en als het de gewone ticketprijs van 700 – 800 euro is, is dat al vaak niet meer de moeite waard van al het gedoe, ik kan ook hier opstappen en voor 1200 dollar naar Dusseldorf vliegen, alweer…we zullen zien.

 

Ik vond net een clip op Facebook van een optreden van Janine van het vorig weekend, ze is op 24 april jarig dus Janine, van harte en een dikke kus

 


 

Ook is diezelfde dag mijn lieve schoondochter Sylvia jarig en we willen haar een geweldige dag wensen samen met Rob, Fenna en Eline en bedankt voor de Efteling foto’s ik vind ze geweldig !!

 

Ook oud collega Lia viert die dag haar verjaardag, proficiat !!!

 

Op 16 april was mijn lieve vriendin Pauline jarig, ik was vergeten haar de vorige week te vermelden, nog vele fijne jaren maedje en tot gauw op skype.

 

Dan is Ted Nijssen jarig op 27 april, Ted is een trouwe lezer van dit blog en ik wil haar en Mart een fijne dag wensen en ook hier, tot gauw.

 

Ik sluit af met een link naar de clip van Mannewerk met Korterökskesdaag waar mijn gedicht van vandaag op geinspireerd was.

 


 

Tot schrijfs en liefs…Mariet xxxx

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten