zondag 7 oktober 2012

Eerste hulp, niet alleen bij ongelukken


waem geleuft der nog in sjprookjes
zoe as se kens laeze in un book
ich deej det vreuger hiel erg gaer
lekker rustig in unne hook

 
van hans en grietje en de heks
de drake vlooge veurbie
en as de keizer ze nuudig haej
ware zien kleijer zoe maar niej

 
de prins det was miene groete dreum
un prinses wool ich waal zien
gevange - gered - gekust en al
dae prins waar dernao eg mien


Ich hub miene prins gevonge
zonger paerd, unne fiets det is al
maar neet minder sjpeciaal, neet minder leef
we zien gelukkig, auch zonger ut bal


Hallo lieve vrienden

Een beetje later dan normaal maar we komen net terug van de ER (emergency room) in Orange Park ziekenhuis waar ik Martin vanmorgen naar toebracht. De tweede keer al deze week, dinsdag had hij zo’n pijn in zijn been en voet dat hij het niet langer kon volhouden. Ik dropte hem op mijn weg naar mijn werk en Raini  heeft hem later opgehaald. Het blijkt dat de pijn komt van iets in zijn rug, hij heeft al heel lang rugklachten en het verblijf in het ziekenhuis plus de zwellingen in zijn been toen hij daar was hebben dus iets gedaan met een zenuw. Hij ging door het hele circus, foto’s, scan en zo en hij werd naar huis gestuurd met een recept voor…pijnstillers, net diegenen die hij niet meer wilde innemen. Op zijn vraag aan de dokter of er niet iets anders was gaven ze hem de laagste dosis maar het is nog steeds narcotica dus hij was erg voorzichtig ermee en hij heeft er nog steeds twee van de 25 die hij kreeg. Het leek iets beter te gaan in de laatste dagen maar vanmorgen was het helemaal mis, hij kon amper lopen en toen ik wakker werd (laat voor mijn doen om 9 uur) gauw koffie en de auto in. Normaal moet je in elk Amerikaans ziekenhuis uren wachten, soms wel een halve dag maar Orange Park, supersnel, binnen anderhalf uur stonden we weer buiten met een nieuw recept. De dokter wilde weer lortab voorschrijven maar mijn lieverd zei nee, die wil ik niet en nu heeft hij een non narcotic pil dus maar even kijken hoe dat gaat. Hij heeft ook een nummer van een zenus arts gekregen om naar toe te gaan. Waarom het vandaag minder ging, ik denk dat gisteravond daar deels schuld aan is. Raini en haar vriendin Star nodigden ons uit om naar Buffalo Wild Wings te komen in Orange Park om de wedstrijd tussen Florida State Seminoles en North Carolina te bekijken en aangezien die bij ons op tv niet te bekijken was gingen we daar graag op in. Dat betekende wel op een harde metalen stoel zitten, het was heel aangenaam daar, buiten op het terras, Raini betaalde voor de drinks en de wings (we hadden net gegeten dus ik zat vol) maar toen we naar huis reden zei Martin al dat zijn rug niet goed voelde. Nu zit hij op de bank, twee pillen ingenomen en maar kijken hoe het gaat.

De week van de customer service op het werk was ontzettend leuk, elke dag was er wel iets georganiseerd. Maandag foto’s, ik met de Nederlandse vlag natuurlijk. Dinsdag was bingo dag maar ik win nooit niks dus dat was deze keer niet anders. Woensdag stond met mijn team in het teken van Italie, de decoraties oogsten veel bijval van managers en collega’s en het eten dat iedereen had meegebracht was echt heerlijk vooral de chocolade cake met amaretto van Jason was excellent. Don derdag knutselen met origami en vrijdag lunch aangeboden door at&t. Echter voordat die lunch kon worden geserveerd ging het brandalarm af , ze waren al de hele dag managers in jail aan het opbergen (met boevenpak en handboeien) dus eerst dacht iedereen dat het alarm daarbij hoorde maar al gauw werden we geevacueerd, allemaal naar buiten op de grote parkeerplaats, zover van het gebouw af als mogelijk. De brandweerauto kwam 20 minuten later (als er echt brand was geweest, was het halve gebouw al afgebrand tegen die tijd) en de mannen gingen in vol ornaat naar binnen. Op de eerste verdieping in een kamertje was dat alarm afgegaan maar het bleek een loos alarm en de brandweer vertrok en wij konden weer naar binnen. Amper aan mijn bureau begon het hele spektakel met sirene (echt pijn aan mijn oren) en flikkerende lichten weer opnieuw. Nu kregen we echter te horen, niet naar buiten, problemen met een sensor. Dit ging zo voor het grootste deel van de middag totdat een monmteur het eindelijk oploste. Het eten mocht er zijn, van Chicago Pizza hadden we Louisiana salad (pasta met garnalen), sla en tomaten en wraps met kip, kalkoen en steak.

Ik heb nieuwe buren op het werk, Jeremy zit nu langs mij en aan de andere kant Keisha, ze komen net nieuw uit de klas en lijken allebei heel aardig en zijn vooral erg rustig. Vrijdag nadat Lori, mijn manager was vertrokken werd in de andere hoek heel veel plezier gemaakt, heel veel lawaai met hard praten en lachen en ik had al eens omgekeken maar werd in niet mis te verstane taal verteld door een van de lawaaimakers dat ik me maar moest omdraaien. Jeremy zat al heel lang met een klant aan de telefoon en ik had het helaaml met die lawaaierige groep dus ik stond op en vroeg hen wat zij zouden denken als zij de eerste dag op de vloer alle aandacht nodig hadden voor het oplossing van een probleem en langs hen zoveel herrie was. Het werd niet echt in dank afgenomen dus ik ben benieuwd wat dit als vervolg heeft morgen, we zullen zien, ik voelde dat ik moest opkomen voor een nieuwe collega.


Gisteren hadden we een wintergast in onze tuin die ik nog nooit had gezien, een heel kleurig vogeltje dat snel werd gegoogled, hij zat op wat takken van de graszaadjes te snoepen, ontzettend mooi en tropisch.


beetje donker maar met de bloemen die ik zondag van Susan kreeg

hup Holland hup

mijn Italie hoekje met de collage

meer bella Italia
Ook nieuws van het huis kopen front, ik kreeg mijn creditscore dus en nu het gekke, ik kan een hypotheek krijgen met de score maar die is te laag voor het gedeelte dat de overheid gaat verzorgen, je zou toch denken dat als je die hulp nodig hebt, je creditscore juis laag moet zijn, mensen die het een goede score hebben, hebben normaal geen overheidssteun nodig. Nu is het dus zaak om die score een beetje te verhogen, niet veel dus ik kan dat de komende maanden wel aanpakken.

Mijn schat is in de keuken ontbijt aan het maken als ik op de geluiden afga dus ik zal eens gauw gaan kijken of ik kan helpen en dan is het weer tijd voor de was en zo dus ik sluit af met Katrin van Mart morgen een geweldige verjaardag te wensen en ook Annie Everaerts die op 9 oktober haar verjaardag viert.

Veel liefs…Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten