zondag 29 april 2012

Alweer Oranje boven !!

ut is vuuls te werm om te sjrieve
de weurd komme neet nao baove
maar ik wil toch waal wat sjtuure nao uch
det mos ich mich zelf belaove

ich sjtaar nao ut kiebaord en dink
wat kees ich as ongerwerp
laop maar weer ens nao boete toe
miene geis sjteit eg neet op sjerp

euver breurs en wat die betaekene
veur as die jeurig zien
euver beste vrinj en kinjer en zoe
of auch weer euver os Ien

de kat, altied un dankbaar ongerwerp
ze verreurt geine poet vandaag
ich zuch en dink verdorie
zit der eg met in mien maag

ach ja, ich gaef ut gewoen maar op
de inspiratie luut mich in de sjteek
den maar neet, wat deus se der auch aan
misjien mier geluk, de volgende week

Hallo leef luuj

Ik lees net dat jullie Koninginnedag een zomerse dag wordt met waarschuwing om jullie in the smeren als jullie naar buiten gaan, de eerste keer voor jullie dit jaar maar ik heb gisteren al een lekker kleurtje opgelopen gedurende het yardsalen met Susan. Het is vandaag voor de vierde dag weer warm na een paar koelere dagen en wordt 32 graden. Susan en ik gingen gisteren twee keer, eerst 's morgens met onze auto voor een uurtje en toen nog eens in de middag met haar wagen. Er waren genoeg yardsales maar niets spectaculairs. Het was meer dan gezellig, we stopten ook bij de breadstore, dit zijn speciale winkels met alleen maar brood en koekjes voor dump prijzen, vorige week kocht ik voor 99 cent een volkoren brood met stukjes hazelnoot maar jammer genoeg hadden ze dat deze keer niet dus ik koos voor volkoren puur. We ontdekten ook dat het beslist gisteren World Bra Day was (internationale beha dag) want echt waar, elke yardsale waar we stopten verkocht beha's terwijl je die normaal bijna nooit ziet.

Van de week kreeg ik ineens drie emails van skype, eerst dacht ik dat het de nep mails waren om achter je gegevens te komen maar nee hoor, door de een of andere onbekende reden is mijn betaald skype abonnement gecancelled en ik ben er nog niet achter door wie of waarom. Er was geen optie om dat te reactiveren dus wacht ik tot ik zeker weet dat het niet meer actief is en zet het dan opnieuw op want anders kan ik moeder niet bellen. Van skype naar skype is altijd mogelijk, dat is gratis maar niet naar telefoons. Natuurlijk kun je skype niet bellen, ik kom er nog wel achter. Het was niet mijn paypal zoals ik eerst dacht, we vinden het wel en het wordt weer gefixed.

Dankzij Marianne weet Martin nu ook hoe shoarma smaakt, zij stuurde me een kruiden mix voor shoarma op en dat heb ik donderdag gemaakt met 1200 gram varkenspuulet dus een hele pan vol. Het was effe werk, alles in reepjes snijden maar het resultaat was toppie. Ik heb de afgelopen dagen van allerlei combinaties gegeten, met ijsbergsla, met verse worteltjes en met stokbrood. Martin was aangenaam verrast, hij vond het heerlijk, zijn tweede portie echter, daar moest wel kaas op en pittige saus en ik zat me dat te bekijken en schudde mijn hoofd, de hele unieke shoarma smaak was weg volgens mij.

En ja hoor, zoals ik al verwachtte, mijn schema op het werk is weer helemaal omgegooid, ik kwam er al in het begin van de week achter dat ik nu ineens zaterdag vrijd had en vrijdag moest werken en tot werd donderdag mijn mei schema ook ondersteboven gegooid. Ik werk nu voor de komende 4 weken maandag tot vrijdag van 9 tot 6, ik had verwacht om mentor te zijn maar doe de RMA room weer voor mei en wat nog meer, dan hoor ik morgen, ze hebben weer het een en ander aangepast, de collega's die nog onervaren zijn en diegenen die in het verleden te pas en onpas technicians naar klanten stuurden moeten middels een formulier een verzoek indienen voor een tech, voorheen moesten de supervisors dit beoordelen maar doordat we minder gekwalificeerde supers hebben is dit nu ook op tafels gelegd voor ons.

Terwijl Susan en ik gisteren de straten afschuimden voor koopjes besloten Martin en Chris te gaan shoppen. Chris ontving afgelopen week eindelijk zijn foodstamp card. Heel veel mensen in Amerika hebben elke maand zo'n kaart, het ligt er natuurlijk aan of je bijvoorbeeld kids hebt hoeveel je op die kaart gestort krijgt. Omdat Chris de zijne kreeg met terugwerkende kracht had hij ineens 280 dollars te besteden aan etenswaren. Het moet dan ook echt mensen eten zijn, geen kattenvoer, schoonmaakmiddelen of toiletpapier. Soms erger ik me wel eens behoorlijk als ik mensen boodschappen zie does met zo'n kaart en de wagen vol zie gooien met snacks en zoetigheid. Dan denk ik, dit is niet de bedoeling natuurlijk, dat geld is bestemd voor melk, boter, brood en eieren en zo maar ja. Chris en Emily gingen natuurlijk dezelfde dag dat de kaart in de bus viel al shoppen en gelukkig brachten zij buiten de luxe dingen ook artikelen als aardappels, kaas, brood en melk mee naar huis. Gisteren werd er dan voor ons ingeslagen, Chris had 20 dollars geleend eerder in de week en dat werd nu terugbetaald in goederen. Dan zie je weer het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik, tenminste tussen Martin en mij met boodschappen. Hij vroeg mij, wat moet ik meebrengen en schreef op, melk, eieren, suiker, samen goed voor bijna 10 dollars en ik zei, kijk maar wat we nog meer kunnen gebruiken. Hij kwam terug met wat ik op de lijst had en een van de grootste ribeye steaks die ik ooit zag, natuurlijk in de aanbieding. Hij lachtte naar mij en zei, we gaan grillen morgen en deze is voor mij. Ik vroeg, en ik dan? Hij zei, er is vast wel iets in de vriezer voor jou. Nu is dat absoluut waar, Chris bracht steaks mee toen hij en Emily in Georgia waren voor haar verjaardag dus ik zal geen honger lijden en het is perfect weer voor een barbecue.

De kids gaan vandaag naar Rockville, een groots rockfestival downtown, in het Metropolitan Park dat heel mooi aan de St John's rivier ligt. Er zijn twee hele grote podia en er spelen een aantal bekende bands zoals Korn en Evanesence. We waren heel graag gegaan en 48 dollars voor een kaartje is niet echt veel maar och ha, misschien volgende keer. We hebben wel even overwogen om dan maar te proberen buiten de hekken te gaan zitten om alleen te luisteren maar ik zei al tegen Martin, in plaats van in de hitte kun je dan net zo goed naar youtube kijken.


http://www.welcometorockvillefestival.com


Vanmiddag komen de twins voor een nachtje bij Susan logeren want ja hoor, ook hun ouders gaan naar Rockville. Jackson en Brody worden 4 jaar in de zomer en dat betekent dat ze naar de pre K gaan, de voorloper van de kleuterschool en dat hij tijd bij Susan ten einde is. Over twee weken moeten we al afscheid nemen want hun tante komt bij hun logeren voor een paar maanden en die gaat op de jongens passen. Ik herinner me nog de eerste keer dat ze bij Susan waren, ze waren nog geen jaar oud en liepen natuurlijk nog niet. Toen ze mij zagen zetten ze allebei een keel op en brulden elke keer als ik maar naar hen keek en het duurde een aantal dagen voordat ze aan mij gewend waren en nu zijn we beste vriendjes, ik heb hen Nederlandse liedjes geleerd en ik zal ze ontzettend missen. Vanmiddag ga ik natuurlijk nog even knuffelen, vooral Brody kruipt lekker tegen me aan als ik tussen hen in op de grond tegen de bank aan zit. Over een paar weken komt Rheannon bij Susan logeren voor de zomer, ook voor haar de laatste keer want in augustus begint voor haar ook de schooltijd. Ook Gracie komt mee, de nieuwste aanwinst van de familie, een mini tekkeltje want “die kan niet alleen thuis zijn als David en Angie gaan werken” Susan is er echt niet zo gelukkig mee, babysitten ok maar een hond, zij heeft Chloe, de corgie die niet dol is op andere honden en dan al de katten.

We sluiten weer af voor vandaag met Mart te feliciteren die vandaag jarig is, broertje, van harte en een hele fijne dag met Katrin. Morgen de laatste dag van april alweer, iedereen een klasse Koninginnedag gewenst, ik zal me in het oranje hullen om op mijn manier te vieren.

Dikke knuffel....Mariet xxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten