zondag 22 april 2012

Gouden randjes

Lente Een vlindertje dartelt in de zon En gaat van bloem naar bloem Een dike hommel vliegt met haar mee En praat zoem zoem...zoem zoem De schaapjes staan in de wei Een lam rent uitgelaten Het stoeit vol levenslust en pret En laat zijn moeder blaten De koeien hebben ook een kinderschaar Kalfjes nog onbeholpen en schuw Ze weten nog niet goed wat te doen met dat gras Hun tongen voelen ruw Het is lente, de natuur is weer ontwaakt en alles is fris en groen ik wil echt niet naar binnen en naar bed Er is overal zoveel te doen Hallo lieve mensen Na de vorige week de meisjes op skype te hebben gezien had ik inspiratie om een aantal kindergedichten te schrijven en hierboven een van die schrijfseltjes. Het is altijd weer een uitdaging om dingen op te schrijven gezien door de ogen van een kind. Buiten is het nog heel donker en het regent zijn best, gisteravond trok een onweersbui over en het plenste weer eens ouderwets, zo'n tropische regenbui heeft zijn eigen sfeertje. De regen is heel erg hard nodig, niet alleen in onze tuin maar overal, de beken staan al weken droog in de buurt. Ik heb bakken staan met komkommerplantjes, bloemetjes en kruiden en die kunnen nu weer even vooruit. Vrijdag was ik vrij en deed wat yardsalen, er was niet veel te vinden maar ik scoorde een aantal broches, ik heb uitgedokterd hoe ik die in mijn haren kan bevestigen en het resultaat is heel leuk, veel complimenten daarover op mijn werk, ik zal binnenkort Martin eens wat foto's laten maken zodat jullie het kunnen bekijken. Ik betaalde 2 dollar voor 6 broches dus een koopje. Het is nog steeds erg rustig op mijn werk, zo had ik bijvoorbeeld donderdag middag na de lunch maar een telefoontje de hele middag dus het haken gaat goed vooruit. Ik denk dat ik wel zo'n 80 mutsen bij elkaar heb en heb weer een hele stapel kindle hoesjes liggen om af te werken. Gistermorgen rond 11 uur kreeg ik last van mijn maag, waarschijnlijk iets verkeerd gegeten en ben ik naar huis gekomen, ik zou eigenlijk tot 5 uur moeten werken maar vond het wel welletjes, ik was de enige aan mijn kant van het gebouw en niks te doen dus dan duurt een dag eeuwig. Ik kan gelukkig nog steeds gebruik maken van FMLA dus een manager mijn formuliertje laten tekenen en naar buiten de vrijheid in.Martin was aangenaam verrast en dan rijst de vraag, wat gaan we doen. Het huis was een beetje een puinhoop omdat Emily vrijdag naar haar moeder in Georgia gereden was met Chris en een hele hoop spulletjes mee terug bracht. Ofschoon ze ontkent hier officieel te wonen lijkt het steeds meer op een permanente situatie maar ze betaalt net zoveel huur als Chris dus mij hoor je niet klagen. Ik heb alleen een ding geweigerd, ze heeft een boa (geen veren maar de slang) bij haar mama en een verzoek om die mee te brengen in huis heb ik pertinent geweigerd. Ik ben niet bang van slangen of zo maar wil er absoluut geen in huis en gelukkig denkt Martin er hetzelfde over dus no no, geen slangen. Emily is dinsdag jarig en ik had een aantal foto's van haar en Chris samen van Facebook laten printen bij Walgreens en een modern plexieglas lijstje van een dollar gekocht, dat heeft ze al gehad en ze was er helemaal weg van, ze heeft zelf ook nog zo'n grote verzamellijst gekocht gisteren voor de rest van de foto's. Ik was gisteren op Facebook rond aan het struinen en vond zowaar een pagina gewijd aan de oude Edah, ik heb een gezellig half uurtje doorgebracht met het lezen van berichtjes, waar mensen gewerkt hadden, wat ze gedaan hadden en ik vond zowaar oud collega's, heel erg leuk, Facebook wordt hoe langer hoe interessanter voor mij alleen de spellen zijn op Jeopardy na wel eens irretant omdat je maar beperkt kunt spelen, of je energie is op, of je moet dingen kopen om verder te gaan en dat laatste doe ik echt niet. Afgelopen vrijdag bracht de postbode een pakje en dat werd met vreugde begroet, de doos ging open en ja hoor, koffie, kaas, shoarma kruiden, peperkoek, chocolade vlokken en een hele hoop paaseitjes sierden onze salontafel. Marianne had er ook een paar tijdschriften bij gedaan en cup of soup. Hardstikke bedankt voor dit fijne pakje, we zullen er lekker van smullen. Vrijdag liep ik binnen bij Beals, een kledingzaak die hier in de buurt een outlet heeft, gewoon om te kijken, ik ben nog steeds op zoek naar een katoenen jurk maar heb geen haast want het is tenslotte bijna het hele jaar zomer en opeens klonk door hun luidsprekers Golden Earring met Radar Love. Nu was dit lied ook hier best wel een hit maar dan heb ik even kippevel, heel onwerkelijk en ofschoon ik alles gezien had ben ik toch even blijven hangen tot de laatste klanken wegstorven, de magie was gedaan en ik kon verder. Ik hoor net het liedje op de radio bij Minse Winse dat ik voor vandaag aanvroeg om te draaien bij mijn gedicht, The Band met The Weight, de zanger is de afgelopen week overleden. Ik heb hun The Last Waltz op dvd en geniet daar altijd weer van, niet alleen The Band is hierop te zien, het was hun afscheidsconcert maar ook mensen als Eric Clapton, Neil Young en Bonnie Raitt. Als je de jongere mensen vraagt hebben ze nog nooit van deze mensen gehoord maar ze realiseren zich denk ik niet dat deze artiesten aan de wieg stonden van veel muziek die ze nu op de radio horen. Traditioneel sluit ik af met de jarigen van de komende week, allereerst Sylvia die 24 april jarig is, mijn lieve schoondochter, vrouw van Rob, mama van Fenna en Eline, van harte gefeliciteerd en een geweldige dag gewenst. Op deze zelfde 24 april is ook Janine jarig, mijn nichtje, de dochter van Ine, proficiat !! Ook oud collega Lia viert haar verjaardag op deze dag, proficiat !! Ook van harte feliciteren willen we Ted Nijssen van Stox die 27 april haar verjaardag viert, ik wilde dat ik even kon overwippen om bij jou buiten te zitten en te genieten van het zonnetje en de bries met het uitzicht over de weien en de schapen en lammetjes, dikke knuffel !! Dat was het weer, nicks schokkends, gewoon weer even een verslag van wat dingen en zieleroersels van mij, fijne zondag !!!! Mariet xxxx ps sorry voor hoe Blogger dit opzette, ik kreeg het niet gecorrigeerd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten