zondag 29 januari 2012

Ik zou met jou wel een beschuitje willen eten

Ich ben nog altied
hiel erg gek op dich
kan oere kieke, sjtiekum
nao de vorm van dien gezich
de auge broen, de haor zoe zilver
diene aansjtaekelige lach
dae grijns dae mier den weurt zaet
die leeve sjtum hiel zach
die mich vertelt wat ich gaer huure wil
maar auch zonger des se wat zaes
dien handj in de miene
euverdaag as we samen zien
of in de nach hiel sjtil

Hallo lieve vrienden

En weer is het zondag, de weken komen en gaan en het is al bijna februari. Dat betekent dat over een paar dagen mijn petekind Anne alweer jarig is, ze wordt 19, het lijkt gisteren dat Hay me belde toen ik nog bij de Edah wensen en zei, je krijgt toch nog de kans om peettante te worden bij ons. Anne was van de eerste dag een echt maedje, giechelen kon ze als de beste en ik heb altijd erg genoten van onze maedjesdaag, samen met Janine en Ayla was het altijd dolle pret. Vooral de dag dat we paard gingen rijden bij Sylvia en de dames er op stonden dat ik ook een ritje waagde staat me heel vers in het geheugen. Ik weet niet wie meer opgelucht was achteraf, het paard of ikke. Ook de barbecue met de mama's erbij, de pyamaparty in Meijel toen de dames maar niet in slaap vielen en ons tripje naar Amsterdam met de grachtenrondvaart en Madame Tussaud waar natuurlijk heel veel foto's werden gemaakt en waar we ook Csilla ontmoetten waren hele mooie herinneringen.

Anne en ik

Janine en ikke in de trein

Anne en Ayla

een rondvaart hoort bij een dagje Amsterdam

Pierce Brosnan vond het een hele eer om met ons op de foto te gaan !!!



We hadden de afgelopen een paar hele lekker warme dagen van rond de 23 graden dus tshirtje aan en de autoraampjes lekker open tijdens het rijden. Vanacht was het weer frisjes en morgennacht kan het zomaar weer bijna vriezen. De snotterneus is er nog altijd maar schijnt langzaam maar zeker minder te worden. Mensen op het werkt freaken een beetje uit na het nieuws dat Michael die bijna twee weken plotseling op 32 jarige leeftijd overleed en een heel aardige collega was overleed aan legionairs ziekte. Naar wat ik hoorde werd er direct een onderzoek gedaan waar hij dat opgelopen had, de waarden werden gemeten rond zijn werkplek maar daar schijnt niks uitgekomen te zijn. IK hoorde dat verschillende mensen naar hun dokter zijn geweest om zichzelf te laten testen.
Op het werk heb ik gesollicteerd naar een vacature, ze zoeken twee nieuwe mensen voor het proces team, dit team analyseert cijfertjes  over het funktioneren van medewerkers, zet trainingen op en geeft deze ook en kijkt voor mogelijkheden om prestaties te verbeteren. Twee van hun mensen hebben een andere baan via at&t gekregen, in Texas en nu komen er dus twee plaatsen vrij. Na even met mijn manager te hebben overlegd want zij moet het sollicitatie tekenen heb ik de kans gewaagd., Ik kwalificeer voor de funktie want al je nummertjes moeten natuurlijk vlekkeloos zijn dus maar duimen nu.

Het was ook weer tijd voor mijn belasting aangifte, ze zijn hier altijd heel vroeg met dat, officieel vanaf half januari kun je opgeven en dan, als je niks bijzonders hebt, is het geld binnen een week binnen, Chris heeft het al. Bij mij is het meer ingewikkeld doordat ik een speciaal formulier moet opsturen, kan niet digitaal en ik moet dus zo'n 3 maanden op de centjes wachten. Nu gebruikte ik altijd Turbotax online omdat het simpel was en mij gedurende elke stap laat zien wat ik terug krijg en het was gratis maar was is het juiste woord, ineens moest ik betalen en dat doen wij zuinige Nederlanders dus niet graag dus vandaag ga ik het gewoon op de ouderwetse manier doen met een formulier en een pen in de hand.

Mijn salaris strookje liet dus zien deze week dat mijn bonus een twee weken langer op zich laat wachten, doordat at&t besloot te hercalculeren duurt het allemaal wat langer en heel wat mensen op het werk waren dan ook aan het mopperen. Als je denkt dat je 500 dollars of zo extra krijgt en daarop plant is het natuurlijk een hele teleurstelling als je het niet krijgt. Zo verhuist mijn collega Kim dit weekend en nu waren de centjes er niet om verhuizers te betalen. Gelukkig waren al mijn rekening betaalt zonder de bonus dus misschien hebben we over twee weken wat extra's om alvast opzij te zetten voor mijn volgende Limburg trip. Mijn droom is om op Fenna's derde verjaardag erbij te zijn, ik heb de kadootjes al klaar liggen.

Weet je, als je zover in den vreemde bent en de hele kleine dingen het meest schijnt te missen zijn sommige dingen gewoon ineens heel veel waard. Skypen met je zus, je beste vriendin, een foto die zomaar uit het verleden opduikt van een weekendje weg met vriendinnen, een onverwacht pakketje in de post, een lieve verjaardagskaart, eten dat je koopt in de supermarkt en ineens dat nostalgisch gevoel teweeg brengt zoals de ontdekte leverworst en iedereen die mij kent weet dat ik die kleine extraatjes bijzonder waardeer. Elke week wordt ik wel verblijd met zo'n verrassing en als het niet via post of mail komt, creeer ik dat moment gewoon zelf door bijvoorbeeld op youtube rond te neuzen en oude filmpjes of muziek op te zoeken, facebook is het medium voor mij om dat ook te delen met jullie. Ook Martin vindt youtube toppie, de buren zullen wel af en toen hun hoofd schudden als er keiharde metal rock uit onze luidsprekers schalt.

Het is bijna voorbij voor Jacksonville, Food Lion sluit de deuren officieel op 15 februari maar toen we vrijdag even binnenwipten omdat alles met 50% korting de deur uitging twijfel ik eraan of na dit weekend nog iets op hun schappen staat. Wij konden nog wat spullen vinden die we normaal gebruiken en toen ik eindelijk aan de beurt was aan de kassa om te betalen want er stonden natuurlijk lange rijen kwam ik er achter dat ze ook de sigaretten met 40% verkochten dus ik scoorde twee sloffen van de smookjes die Martin rookt, inplaats van de gebruikelijke 35 dollar per slof kocht ik ze voor 20 dollars (ongeveer 1.70 per pakje van 20)

Ik luister net naar Minse Winse waar Thijs Zeelen vertelt dat jullie een koude periode krijgen met sneeuw en vorst terwijl hier de lente al lijkt te beginnen. Ik heb vlinders gezien de afgelopen week en toen ik gisteravond naar de auto liep op het werk was een vleermuis zijn uiterste best aan het doen om wat mugjes te vangen. De tulpenbomen in de straat staan in volle bloei en ook de hagedisjes maken zich op voor een nieuw seizoen.

Ik sluit af met ook Willemien van harte te feliciteren met haar verjaardag op 4 februari, zij is ook een van de lieve mensen die me verrast met kaarten en Moennik boekjes waar ze voor schrijft en mij op de hoogte houdt via de mail waarvoor nog eens mijn hartelijke dank.

Voor iedereen weer een voorspoedige week gewenst en tot schrijfs....Mariet xxx

ps titel van vandaag slaat op plaat die ik net hoor op de radio van Frans Bauer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten