zondag 11 december 2011

Volg de sterre

Bes se al in de Kerst mood
sjteit de baum al in volle sier
hange alle balle te blinke
doon alle leegskes ut deze kier

de sjter baove ut sjtelke
de os en de aezel paraat
de lemkes en de herders
ut sjpegel water net eg maar neet naat

ut mos vers oet ut bos
de lekkere dennegeur
de lempkes boete aan ut daak
zette ut hoes in kleur

ich ben der klaor veur
en zing hiel zach
al ontbrikt hiej baum en sjtal
maar in mien hert is ut sjtille nach, heilige nach




Hallo lieve mensen


Kerst komt er langzaam maar zeker aan en dat is hier heel goed te merken. Meer en meer huizen zijn verlicht, niet alleen de daken en ramen maar ook de tuin met oftewel opblaas figuren, reuze kerstbeelden of verlichte ornamenten. Het is soms moeilijk te zien of er een yardsale is of dat ze voor de kerst versierd hebben. Je ziet complete kuddes rendieren, santa op de slee of een reuze Josef en Maria compleet met kribje in de voortuin en de lichten zijn dag en nacht aan (ik zou niet graag de stroomrekening krijgen). Ook is het hoofdonderwerp van gesprek.....Christmaspresents. De winkels kunnen het spul niet aangesleept krijgen, vooral de spelsystemen zijn favoriet en ik heb het idee dat veel 10 tot 12 jarigen hun eerste mobieltjes krijgen als ik de ouders zo hoor.

Afgelopen zondag gingen Susan en ik dus naar de fleamarket, om 8 uur stond alles klaar op twee tafels en het was reuze gezellig. Het resultaat was niet helemaal wat ik verwachtte maar aan het einde van de dag had ik 47 dollars in mijn zak en 8 bestellingen voor hoedjes want die gingen het beste. We besloten om er nog een zondag aan te besteden, vandaag dus en Susan gaf me dat als kadootje voor mijn verjaardag, ze reserveerde dezelfde plaats. Tegenover ons stond een heel luidruchtige stand, ik hoop dat die er vandaag niet zijn. Ze hadden een hele grote tv staan met films en spellen en ze brandden de spellen en films waar je bij stond. Hardstikke illegaal dus en er was ook even paniek toen een agent langsliep maar die had geen enkel interesse in de koopwaar. Langs die kraam stond een man die Disney films verkocht, wel helemaal originele en hij wilde een witte muts dus een uurtje later stond hij daarmee te pronken. Hij wilde ook graag een gehaakte deken voor zijn sofa maar daar moet ik nog even over nadenken want dat is wel een heel groot project. Hij zocht een kleur uit en wil 250 dollars betalen voor het geheel maar ik heb hem al laten weten dat als ik dit ga doen hij het garen vooraf moet betalen (ongeveer 90 dollars). Nadat ik naar zijn films keek, vertelde ik hem dat Robin Hood de favoriete film was van mijn kids toen ze klein waren en hij gaf me die film en zei...enjoy !!!

Maandag was ik jarig maar ik moest gewoon werken tot 10 uur en aangezien Martin al heel vroeg op weg was met Jack zag ik hem niet tot laat in de avond. Ik werd de hele dag verrast met lieve felicitaties in de mail en op facebook en met een telefoontje van Rob in mijn lunchuurtje. Toen ik thuiskwam stond er een mandje met allerlei lekkere geurtjes van Raini en Darian met een kaart en een superlieve kaart van Martin. Later in de week kreeg ik een pakje van Ine en moeder met allerlei lekkers zoals taai taai, speculaas, suikerbeestjes, koffie, kaas, kruiden en een mooi sieradensetje.

Donderdag morgen moest ik al om 9 uur bij Dr Leon, mijn cardioloog zijn en deze keer was ik netjes op tijd. Hij vertelde me dat de stresstest had uitgewezen dat de boedtoevoer naar mijn hart heel goed was en aangezien er nog wel kleine blokkades zijn, het risico om daar wat aan te doen groter zijn dan het risicio wat ik nu loop hij gewoon verder wil gaan met de medicatie. Aangezien ik nog steeds veel bloeduitstortingen krijg op de meest rare plaatsen gaat hij de Effient die ik gebruik in samenwerking met de buisjes (een anti stollingsmiddel voornamelijk) vervangen voor Plavex. Het is iets lichter dan Effient. Over 6 maanden terugkomen en net daarvoor een bloedonderzoek voor mijn cholesterol laten doen. Om 10 uur stond ik weer buiten. Ik kon wel terug naar huis gaan maar aangezien dat 20 minuten rijden was en ik om 1 uur moest werken besloot ik Andrea op te zoeken. Ik reed naar haar huis en ze was heel blij me te zien, ze was nu een week thuis en verveelde zich volgens mij rot. Ze maakte direct een heerlijke kop koffie in haar Keurig koffie zetter (een soort Senseo) en maakte heerlijke toast van italiaans brood. We kletsen lekker bij en ik schreef een verhaaltje over kerst in Nederland, een project voor haar 6 jarige zoon voor school (kerstmis in een ander land)

Na mij ook nog voorzien te hebben van vanalles voor mijn lunch ging ik naar het werk. Andrea vertrekt dit weekend voor 11 dagen naar Hollywood maar daarover in januari meer.

Deze week moest ik toch wel even lachen, elke avond als ik om 10 uur naar mijn auto loop is er een jongeman op onze grote parkeerplaats ijverig aan het oefenen met zijn trompet. Hij speelt bepaalde deuntjes terwijl hij op en neer loopt. De marchingbands (soort fanfare/drumband) hier zijn meestal verbonden aan een sportteam aan een highschool of college en ik kan me voorstellen dat familie leden niet bepaald gecharmeerd zijn van een trompet spelende jongeman dus komt hij naar de at&t parkeerplaats om te oefenen. Ze marcheren tijdens het spelen in allerlei patronen dus plaats genoeg om dat ook te oefenen zonder dat er iemand last van heeft.

Het is koud, donderdag morgen had ik ijs op mijn autoruiten, niet zo erg dat ik moest schrapen maar toch. Er waait een hele koude wind en zo dadelijk als Susan komt weer goed inpakken, we verwachten ook wat regen rond het middaguur. Martin gaat zo meteen een omeletje maken zodat ik egg sandwiches kan meenemen.

Er zijn nog geen concrete plannen voor kerst in de familie, waarschijnlijk is er weer een familie diner bij Ricky en Meemaw maar echte afspraken zijn er nog niet voor. Ook weet Ian nog niet wanneer hij Ravyn heeft (ik heb haar al zo'n 6 weken niet gezien) maar ik ga alvast haar kadootje inpakken. Ik heb een hele doos Duplo met een dierentuin en zo dus dat ga ik uitzoeken, een gedeelte gaat in een doos voor Fenna en de rest naar Ravyn en ik denk dat ze er heel blij mee is. Ian heeft een nieuwe vriendin, Colleen en zij heeft een dochtertje van 3, Jocelyne die heel cute is en heel lief. Ze kwamen vrijdag langs en Jocelyne ging direct heel lief spelen, Toen ze weer wilden vertrekken zei de kleine meid dat ze nog niet klaar was met spelen dus met de belofte dat ze snel weer terug zouden komen ging ze toch zoet mee.

Zaterdag is Martin jarig maar ik moet werken en aangezien hij niet echt om verjaardagen geeft bekijken we het gewoon even. Ik ga kijken of ik een leuk nieuw fleece vest kan vinden want het zijne is nog wel erg aan het verslijten.Ook is op 12 december Ton Peeters van de Beekstraat jarig dus van harte !!!

Liefs...Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten