zondag 2 oktober 2011

Kleine meisjes

os klein maedje en ich
wae doon hiele leuke dinge
wae wandele and sjpeule
laope de hiele daag al te zinge
ze brabbelt in ut Ingels
maar zaet oma taege mich
ich maak heur unne paerdesjtert
en sjtriek creme op heur gezich
ze krieg alweer unne baer
van Susan, die haet der zat
same wachte wae noe op opa dae werke is
de beinham sjteit al in de aove
dus kieke wae tv en Ravyn pest de kat
wat un genot, zo'n maedje
woes se maedjes dinge meij kens doon
det wuurt nog wat, ik veursjpel ut  vandaag
niks is veilig en zeker neet oma's sjoon

Hallo lieve mensen

Zo te horen hebben jullie lekker nazomer weer daar, nou hier heeft oktober haar intrede gedaan met een temperatuur daling, overdag een aangename 22 en in de nacht en vroege morgen gaat het omlaan naar 12 graden, dat betekent de ramen open en de a/c eindelijk uit. We hebben nog wel de ventilators op de vloer draaien maar de plafond ventilator is nu ook uit, die heeft sinds april onafgebroken gewerkt om de lucht in het huis te laten doorstromen. Het plafond en de ventilator zelf vertoont dan ook de nodige sporen daarvan en misschien kunnen we vandaag even op een stoel stappen om alles weer een sopje te geven. Ik mag dat niet doen van Martin, hij vindt het maar niks, ik op een stoel of ladder. Hijzelf is een beetje totall loss vandaag, heeft gisteren de hele dag met zijn broer gestriped, een grote parkeergarage bij Blue Cross Blue Shield in het centrum van Jax, een grote verzekeringsmaatschappij.

Ik had het gisteren ook druk. Donderdag kreeg ik een verzoek van mijn manager om de komende maand ander werk te doen maar dat betekende wel, maandag tot vrijdag werken met ingang van de afgelopen week en dan zaterdag vrij dus daarom was ik gisteren thuis. Na Martin bij zijn broer afgezet te hebben ging ik huiswaarts en kreeg al snel een telefoontje van hem. Of ik Ian en Ravyn wilde ophalen, ze wilden de dag hier doorbrengen. Ik moest nog wat in huis doen en om 11 uur ging ik richting Ricky’s. Ze stonden al op mij te wachten, onderweg stopten we even bij de Pita King om frietjes en hotdog op te pikken voor de kleine honger en de rest van de dag tot 8 uur zijn ze hier geweest. Nu was onze kleine meid afgelopen woensdag en ik had een keukentje voor haar met pannetjes, bakspulletjes zoals een deegrol en een plastic theeserviesje met vrolijke polkadots (stippen). Ze was natuurlijk meteen verkocht, ze kan zo mooi alleen spelen en ook het gehaakte dekentje en kussen voor haar baby (pop) viel enorm in de smaak. We wandelden een paar keer richting Susan die een garagesale deed en ze werd getrakteerd op citroenkoekjes en lemonade, kreeg een roze beer en ik kocht wat shirtjes met lange mouwen voor haar voor de komende koudere maanden. Later in de middag deed ze voor het eten een korte dut want ze viel prompt in slaap toen we samen in de auto Martin om 5 uur op gingen halen. Ze was snoezig, heel lief en kwam geregeld even naar oma voor een knuffel of een kus. Ik zie het al helemaal voor me, al die meisjes dingen die we samen gaan doen, al de dingen die ik haar ga leren want ze is ontzettend slim. Ze imiteert mensen, dat betekent dat ze goed observeert (heeft ze van Poppa zoals ze opa Martin noemt) en het is hilarisch als ze met een mobiele telefoon speelt, de expressies op dat snoetje. Ian vindt het allemaal prachtig, hij had een relaxte dag en genoot zichtbaar van alles. ‘s Avonds had ik een mooite beenham die nog in de diepvries lag samen met gebakken aardappeltjes en sweet corn (mais). Het plan was om die twee rond acht uur weer naar huis te brengen en dan een filmpje op te pikken bij redbox maar sinds mijn supermarket sinds woensdag definitief de deuren op slot heeft gedaan is ook de redbox automaat weg dus ik moet wat verder rijden daarvoor en daar had ik niet meer de puf voor. Ik was al vroeg op, rond half zes en vond het wel welletjes voor de dag dus keek ik naar de herhaling van Terra Nova, de nieuwe publiekstrekker van Fox30 en ging toen lekker naar mijn koele bedje.

Terra Nova is dus helemaal nieuw, de eerste dubbele aflevering werd maandag uitgezonden en zaterdags is dus de herhaling, fijn voor mij want dan kan ik ook kijken. Het speelt in de onmiddelijke toekomst 2141 en gaat over een groep mensen die door middle van een portal in de tijd terugstappen naar het verleden, een Jurassic wereld compleet met dinosaurussen en zo. Ze leven in een beschermde area maar er gebeurt natuurlijk ook vanalles daarbuiten.


Exclusieve producers zijn Steven Spielberg en Brannon Braga, de laatste is ook bekend van onder andere Star Trek the Next Generation.

Werk dus, mijn manager Lori kwam donderdag middag laat naar mijn desk en vroeg of ik zin had in eens iets anders voor oktober. De managers worden heel vaak ‘lastig’ gevallen voor diverse dingen zoals het toevoegen van home networking aan de account van een klant zodat de agent een wireless modem kan bestellen of voor retourlabels voor defekte modems en vooral in de latere uren van de dag zijn er niet veel managers te vinden dus hebben ze een nieuw team (2 mensen) gecreeerd en een van de mensen ben ik dus. Ik gas amen met Glenn dit werk doen, de agents die een van deze dingen nodig hebben kunnen in een nieuwe chatroom op onze Q (een soort messengerfunktie) een verzoek indienen via een formulier en dan kunnen wij aan hun verzoek voldoen, iedere handeling duurt maar een paar minuten. Dat betekent dat ik de hele maand oktober geen telefoontjes aan hoef te nemen, geen stress dus om mijn numbers te halen. Ik kan dit jammer genoeg niet vanuit mijn eigen computer doen, het word teen speciale computer die toegang heeft tot de managers systemen maar ik kan bij mijn team blijven , ik krijg de computer naast Lori’s hokje, dat betekent ook waarschijnlijk dat ik veel kan haken (hehe). Verder elke dag dezelfde pauze en lunchtijden en om 10 uur s’ avonds gaat de stop eruit. Ik hoorde vrijdag ook dat omdat dit geldt als relieving manager (vervanging) ik een hele dollar per uur extra betaald krijg dus 160 dollars meer voor de hele maand, lekker meegenomen toch. Ik kreeg een sneltrein cursus van 8 hele minuten om de systemen te bekijken en zie dus morgen wel wat er bij komt kijken. Ik heb Lori naast mij zitten dus kan altijd op haar terugvallen.

De komende week wordt sowieso fun want het is Customer Service week met allerlei extra activiteiten. Zo gaan we morgen helemaal oranje, de kleur van at&t, dinsdag hebben we een ontbijtpotluck met eieren, wafels, koffie en grits. We worden verwacht verkleed als superhero maar ik ga gewoon als ikzelf. Woensdag zijn er spelletjes en donderdag is het ‘ik hou van Florida’ dag, gewoon als tourist of in je favoriete sportteam outfit. Vrijdag dan trakteert het bedrijf op een lunch en doordat ik moet werken gaat me die dit jaar niet langs de neus. Ook staan de traktatie zakken al klaar, vorig jaar kregen we allemaal een mooie koffiemok en wat lekkers, eens kijken wat ze dit jaar bedacht hebben.

Elke keer weer als ik naar mijn werk rijdt met een auto die het stukken beter doet nu met de alternator die een iets lager amerage heeft maar wel de accu goed oplaadt zie ik twee borden die ik even ga uitleggen.

Het eerste is het woord Marina. In Nederland denk je dan aan een naam, ik heb een nichtje dat zo heet en ook Rocco Granata komt in mijn gedachten met zijn liedje Marina maar hier is het een woord voor jachthaven annex opslag voor plezierjachten/boten. Degene die ik elke keer zie is onder de brug over Doctor’s Lake, hetzelfde water waar ik weken geleden dolfijnen zag.



Het tweede bord is wat dichter bij huis, de oudere mensen in Limburg herkennen vast wel pinda lekkah, de slogan waarmee in de eerste helft van de twintigste eeuw Chinezen hun pindanootjes aan de man brachten. Hier is het takee outee, take out is het eten wat je afhaalt zoals frietjes of Chinees en dat is waarmee restaurants dan ook reklame maken, takee outee, de Chinese variant van deze slogan.



Zaterdag 8 oktober is Katrin jarig, de lieve echtgenote van mijn broer Mart en we willen haar van harte feliciteren en een hele fijne dag wensen.

Wij kijken weer uit naar een nieuwe week, het laatste kwartaal van het jaar is alweer begonnen en we zullen zien wat dat ons brengt, we hopen natuurlijk alle goeds en hopen dat ook voor jullie.

Liefs…Mariet xxxxx



Bijlage : foto’s van Ravyn en haar verjaardagskadootjes van oma en poppa



Geen opmerkingen:

Een reactie posten