zondag 5 juni 2011

Zweetdruppels

Danke leeve Hierke
Danke leeve Vrouwke
Danke ingelke zoet
Die Fenna beware mot
Veur water en vuur
Haostigen doet
Alle ongelukke
Amen

Hallo lieve mensen

Vandaag begon ik met een gebedje dat mijn moeder al met ons bad. Ik bad het ook met mijn jongens, ik weet niet hoe oud het is maar ik kan me voorstellen dat mijn oma het al met haar kinderen bad. Toen ik een tijdje terug met Ine op slype praatte kwam het ter sprake. Mijn moeder heeft Alzheimer’s maar deze dingen uit haar verleden weet ze nog heel goed.

Nog steeds geen nieuws van het baby front trouwens maar ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Afgelopen week was een zware, ondanks die extra dag vrij op maandag was het stressen op het werk, het leek wel of alle moeilijke gevallen mijn telefoon vonden en ik heb aardig wat uurtjes doorgebracht met het proberen op te lossen van problemen. Het is natuurlijk ook erg heet, morgen verwachten we maar liefst 37C en het is nu om bijna 6 uur in de morgen al heel vochtig en warm. De lucht is weer gevuld met rook van de diverse bosbranden in de omgeving, het beetje regen dat we gistermorgen hadden is lang niet genoeg om die te blussen, het maakt alleen de luchtvochtigheid nog een beetje erger. Gelukkig zijn deze xtra douches een zegen voor mijn plantjes, de bonen groeien en groeien en ook de komkommers zijn blij met de nattigheid.

Het goede nieuws deze week was dat op donderdag eindelijk mijn belastingterugave op mijn bankrekening was gestort en het was ook nog het bedrag dat ik verwachtte dus binnenkort ga ik mijn vliegticket boeken.

Afgelopen maandag was het dus Memorial Day en we waren uitgenodigd bij Raini en Chris. Traditioneel wordt er op deze dag gegrild. De kleine barbecue brandde al volop toen we rond 5 uur aankwamen en er waren hamburgers, hotdogs en nog wat andere gerechten. Ik had een schaal kippebouten bij me en we konden volop genieten van salades en baked beans. Ik heb de hele tijd op hun gezellige veranda gezeten, binnen was het me te druk met de kids die rondrenden. Raini heeft een aantal vriendinnen die allemaal kids hebben in de leeftijd van Ravyn en ze nodigt ze geregeld uit voor events zoals dit. Na een uurtje had Martin zijn eten op en had het wel weer gehad dus huiswaarts. Daar installeerden we ons in de slaapkamer in de koelte met de a/c aan en brachten verder de avond daar door. We hadden een aantal nieuwe films van Jack gekregen maar die vielen merendeels erg tegen. Oftewel we zijn verwend oftewel het is gewoon bagger wat er tegenwoordig gemaakt wordt, ik weet het niet maar er is niet veel waar ik voor naar de bioscoop zou gaan. Gisteravond in bed (Martin sliep al) heb ik wel erg genoten van Mrs Henderson presents met Judi Dench en Bob Hoskins, een al oudere film die ik nog niet gezien.

Tot mijn grote verrassing kwam Martin aan met zilveruitjes die blijkbaar in ons gras groeien, gewoon in het wild en ik wil er wat verzamelen en kijken wat ik ermee kan doen. Het is nog steeds een wonder, de natuur en ik kijk er steeds na uit wat ik nu weer ontdek.

Jello, een zeer veelzijdig product, ma maakte het vroeger al voor pa en voor de kleinkinderen. Nu heb je hier een tiental soorten/smaken en we hadden deze week een volle schaal met een combinatie van framboos en zwarte kers. Het is natuurlijk water met een smaakje maar geen vet en lekker fris dus daar maken we de komende week meer van.

De komende weken werk ik van 12.30 tot 21.30 met vrijdag vrij. Ik ben er serieus aan het denken om de komende vrijdag toch een garagesale te doen, die garage moet dringend leger dus als het niet te heet is, staat dit vrijdag op de planning. Het is een heel gesjouw om alles buiten te zetten maar ik kan gelukkig binnen blijven zitten en hoef niet buiten in de zon, een kleurtje is wel leuk maar voor onze garagedeur smelt je gewoon. Ik ga al het babyspul proberen te verkopen want Ravyn zit toch niet meer in haar stoel en ook de buggy is ze bijna ontgroeid. Ook heb ik nog dozen kleding staan van Andrea. Als ik dat deze keer niet kwijt wordt gaat het naar de thriftstore, een tweedehands winkel. Als ik het inlever krijg ik een ontvangstbewijs en dat is weer aftrekbaar van de belasting.

Gisteren toen ik terugkwam van mijn werk moest ik dicht bij huis een kruising oversteken, het is een 4 way stop, dat betekent dus dat je moet stoppen en moet wachten op je beurt. Op de kruising stond een auto, deuren open en een aantal mannen was midden op de kruising in een verhitte discussie met een hoop gebaren en geschreeuw. Gelukkig kon ik passeren door over het gras te rijden, ik wilde er zo snel mogelijk omheen want dit zijn het soort dingen die uit te hand kunnen lopen en dan lees je in het nieuws dat er plotseling geschoten wordt. Ik ben dan ook altijd weer blij om veilig thuis te zijn.

De benzine prijzen dalen nog steeds, een aantal weken geleden moesten we maar liefst 3.95 betalen voor een gallon maar nu heb ik 3.56 betaald, alle beetjes helpen zullen we maar denken. Het is een sport om een tankstation te vinden, er zijn er tientallen op weg naar mijn werk dus keuze voldoende. Ik ben er ook achter gekomen dat betalen met een creditcard bij sommigen betekent dat je zo’n 5 cent meer betaald. Het zijn allemaal die verborgen dingetjes, je moet echt goed oppassen omdat ze niet echt duidelijk gecommuniceerd worden. Zo kreeg ik gisteren mail dat ik goedgekeurd was voor weer een creditcard tot 700 dollars maar dan ga je de kleine print lezen en dan blijkt dat je voor deze card maar liefst een bijdrage van 175 dollar per jaar betaald en dan is  het toch een dure oplossing. Heel veel mensen hier springen hier echter op en maken zich niet echt druk onder het motto, daar maken we ons wel druk om als het betaald moet worden. Ik heb ook de volgende rekening binnen en deze keer van de ER (eerste hulp), het is interessant om te zien wat alles kost want deze rekeningen zijn heel gespecificeerd. Mijn verzekering betaalt het meeste hiervan, voor mij bleef 70 dollars staan.

De komende week hebben we een jarige in de familie en dat is Wouter op 11 juni dus proficiat en maak ere en mooie dag van. Ik wens jullie allemaal een gezegende week en tot schrijfs

Mariet xxxxxx
Ravyn's middagdutje

Rheannon voert de eendjes

Canadese ganzen en hun kinderschaar

Raini's huis

Ian bakt ze bruin onder toeziend oog van Jessica

Martin speelt met kabels

Ravyn en Kevin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten