zondag 12 juni 2011

De ooievaar is langs geweest in Helden !!!

Ich kan ut waal van de daake sjrieuwe
Ich ben weer oma, wat un genot
Toen ich donderdig det mailtje kreeg
Kos miene daag neet mier kepot
Ze het Eline en weugt 7 pondj
Haet 10 vingers en 10 tienkes
En is hielemaol good gezondj
Ze haet unne coole groete zus
Die geuft der vas elke 5 minute enne kus
Unne papa en un mama om trots op te zien
En opa’s en oma’s en super oma’s
Welkom in deze moeije waereld….Eline

Hallo lieve vrienden

Ja, jullie lezen het goed, ik ben weer oma geworden, Eline werd op 9 juni geboren net na middernacht en door het tijdsverschil van 6 uur kreeg ik het mailtje van Rob net nadat ik thuis kwam. Het was hier nog steeds woensdag toen, ik was heel blij verrast natuurlijk omdat ik geen idée had wat het deze keer zou zijn. Een zusje voor Fenna, wat een rijkdom en ik weet zeker dat de kleine meid een geweldige toekomst tegemoet gaat. Ze was 51 cm en 3400 gram en alles zit erop en eraan. Rob en Sylvia, van harte gefeliciteerd van Martin en van mij en ik kan het bijna niet afwachtenom haar te zien. De eerste foto’s zijn al binnen maar zoals ook met Fenna heb ik beloofd om geen foto’s te publiceren op het internet. Ook een proficiat aan de college oma en de opa’s en natuurlijk de twee superoma’s, alle tante en ooms en de rest van de familie.

Ik was net even buiten, het is lekker fris na alweer een hete dag, er komt maar geen eind aan dit vroege begin van de zomer. Het is natuurlijk nog steeds helemaal donker en het was lekker rustig op wat verkeerslawaai van de snelweg maar dat houdt nooit op. De plantjes genieten nog van de frisse lucht en de dauw en mijn zwembadje staat uitnodigend op het gras.We hebben het een week geleden gekocht voor 25 dollars bij de dollarstore. Het is rechthoekig, een bij twee meter en het is echt heerlijk om thuis te komen en lekker languit in de water te liggen al is het niet echt koud meer na een aantal dagen zon.
Mijn plantjes doen het heel goed op de tomaten na, ik weet niet wat er loos is maar ze zien eruit alsof ze dood gaan, ik had ze eerst in de volle grond maar ze werden gekookt door de zon dus heb ik ze in emmers geplant en in de schaduw tegen de muur gezet, eentje heeft bloemen maar ze zien er helemaal verpieterd uit ofschoon ze elke dag een frisse douche krijgen. De bonen groeien goed en bloeien ook volop en de komkommers beginnen de omgeving te verkennen met lange ranken.

Nu is het buiten nog lekker fris maar in een aantal uren ruiken we de rook weer van de bosbranden in de omgeving. Het brandt nog steeds in Georgia, we krijgen niet echt regen en er is een aantal vuurhaarden bij gekomen ten zuiden van Jax. Downtown (in het centrum) is het zo erg met die rook dat het verkeer er last van heeft en de mensen is aangeraden om niet naar buiten te gaan als het niet nodig is. Veel mensen gaan naar de eerste hulp met problemen met ademhalen. In Orange Park zijn grote borden opgesteld langs de weg om voorzichtig te zijn met vuur, het is verboden om tuinafval te verbranden of op een andere manier de natuur in gevaar te brengen. Alles is natuurlijk kurk en kurk droog en een vonkje is voldoende om de zaak in de fik te zetten.

Gisteren is er me wat overkomen wat ik nog nooit heb meegemaakt. Raini kwam Martin en mij ophalen om wat samen te ondernemen voordat ik naar het werk moest om kwart voor twaalf. We gingen naar Cheps,  een grote zaak die partijen opkoopt van andere winkels en je kunt er dan ook vanalles vinden van meubels en matrassen tot etenswaren die ruim over de datum zijn voor een prikje. Ik was wat etiketten aan het ontcijferen en had natuurlijk geen leesbril mee. Er stond een rekje met brillen voor een dollar en ik leende er even eentje. Ik zette hem na het lezen op mijn krullenbol en je raadt het misschien al. We zaten al hoog en droog weer in de auto toen ik er ineens achter kwam dat die bril nog steeds op mijn hoofd zat en ik dus de winkel was uitgelopen zonder hem af te rekenen. Martin zei, oh my God, my wife stole something in the store en moest er erg mee lachen. We zijn maar niet meer teruggegaan trouwens maar ik vond het niet echt een prettig idée. Na Cheps reden we naar Johnson’s fleamarket, een overdekte zwarte markt. Daar vind je dus vanalles en nog meer, van kleding, nieuw en gebruikt tot muziekinstrumenten, van tattoo’s tot make up en zeepjes. Er was een shop met allemaal gesigneerde muziekinstrumenten en posters en toen we langsliepen draaiden de Freebird van Lynyrd Skynyrd en Ine, ik moest meteen aan jou denken.

Op mijn werk heb ik donderdag natuurlijk op wat lekkers getrakteerd, ik had geen beschuit, wel muisjes maar die kunnen eigenlijk nergens anders op en dus koos ik voor ijsjes, een doos met vanilleijs op stokjes met een laagje van sinaasappel waterijs en het was toch zo lekker. De meeste mensen waren er gelukkig en we smulden allemaal samen in de gezamelijke huddle, een kwartiertje elke werkdag van een tot kwart over een waar allerlei zaken worden besproken zoals de cijfers van de afgelopen dagen. Tot dusver zit ik nog redelijk op track voor mijn volgende bonus. Als juni afgelopen is word ik weer beoordeeld op mijn resultaten voor de bonus, het maximum dat ik kan verdienen is 700 dollars (minus belasting natuurlijk) en ik weet tot nu toe dat ik 4 van de 5 ga halen, dat betekent 500 dollars, ik heb natuurlijk nog een paar weekjes om voor het hele bedrag te gaan. Ik krijg op dit moment voornamelijk service calls, dat betekent dat ik degene ben waar de klant als eerste met belt om de status van hun bestelling te horen, dat betekent ook dat als ze binnen 3 dagen terugbellen, de FCR (first call result) mij treft en ik moet een FCR halen van 78% om de bonus voor dat onderdeel te krijgen dus dat betekent dat ik veel terugbel afspraken maak maar dat lukt niet altijd want veel mensen bellen terug voordat ik hun terug kan bellen.

IK heb weer iets nieuws ontdekt, breadsticks. We hadden ze al een paar keer gegeten want je kunt ze bij pizza bestellen maar Little Caesar’s die bij ons in de buurt is heeft wel heel erg lekkere. Ze bieden hun medium pizza’s aan voor 5 dollars, je hoeft er nooit op te wachten en een zak breadsticks en een kommetje marinara sauce (min of meer spaghetti tomatensaus voor te dippen) is maar 2 dollars, altijd vers en warm en verrukkelijk.


We zijn vandaag, net als de afgelopen zondag uitgenodigd bij Raini om te komen eten, ze wil een roast maken maar ik weet nog niet of we gaan, we hadden eigenlijk besloten om vandaag eens samen wat te ondernemen zoals een wandeling in een park met een wandelroute of zo maar het hangt er helemaal vanaf hoe warm het wordt en hoe Martin zich voelt. Hij heeft een bug, waarschijnlijk heeft hij een virusje opgepikt, hij kan niet echt veel eten en is misselijk met vlagen. We hebben een stapel films van de bieb dus thuis blijven in de koelte is beslist geen straf.

Ik moet trouwens bij de bieb aan (maar niet vandaag want in juni en juli zijn ze op zondag gesloten jammer genoeg) om een doos boeken af te geven. Ze nemen donaties aan en de boeken zijn over van de garage sale die ik vrijdag heb gehouden. Het liep niet echt storm maar ik verkocht toch voor zo;n veertig dollars en een hele hoop kleding is weg. Ondertussen is alles weg trouwens want ik heb nadat ik alles opgeruimd had een hele hoop spullen gewoon aan de weg gezet, drie grote dozen met kleren, merendeels gekregen voor de verkoop van Andrea, verder bijna al de baby spullen die we niet meer gebruiken omdat Ravyn er to groot voor is (stoel, schommel, wipstoeltje etc) en wat porselein en glas. De bedoeling was dat iemand van Quigley huis (opvangtehuis voor moeders en kinderen) het zou komen ophalen maar ze lieten weten dat zed at pas zaterdag konden doen en aangezien alles al aan de straat stond was het weg in no time. Martin en ik gingen even naar de bieb, misschien 20 minuutjes en toen we terugkwamen stonden er nog drie dingen, de stoel, de schommel en een speelkarretje en dat werd later opgehaald door hele beleefde mensen die netjes aan de deur klopten en vroegen of ze dit mee konden nemen. Het fijne was dat niemand een rommeltje ervan maakte. Geen kleding verspreid over het gras of zo, dat scheelt natuurlijk wel weer en onze garage is eindelijk weer redelijk leeg (half of zo hehe).

Dat was het wel weer zo’s beetje voor deze week. We gaan weer een warme week krijgen met temperaturen ruim over de dertig. Martin begint morgen weer met werken, er zijn weer een aantal units binnen en ik heb wel met hem te doen, zo in de hitte en die zon maar hij rust op tijd uit en drinkt veel water. De jarige voor de komende week is Frans Hillen, de man van Els, van harte gefeliciteerd en vier het maar goed !! Jullie hebben pinksterweekend maar daar wordt hier totaal geen aandacht aan besteed, we werken gewoon, onze eerstvolgende feestdag is 4 juli, Independence Day en dan heb ik betaald vrij.

Nou tot schrijfs maar weer…..Mariet xxxxxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten