zondag 27 maart 2011

Sjpoeke !!

Wae weite ut neet ens zeker
is ut un heej of zeej
ut sleupt hiel zachtjes door os hoes
misjien un goeije fee?
soms gaon deure vanzelf aope
en huure wae laaje bewaege
de leegknoep geit vanzelf aan of oet
en niks hojt ut sjienbaar taege
un gezellig sjpoek, det is waal zeker
ut deut eg niks verkierd des waor
allein ben ich soms dinge kwiet
maar och, misjien gewoen verlag
sjpoeke, neet allein met halloween
maar bie os ut ganse jaor


Hallo lieve luitjes

En weer is het zondag en jullie hebben vannacht ook de overstap gemaakt naar de zomertijd gemaakt dus mijn uurtje extra langer slapen om naar Minse Winse te luisteren is ook weer even verleden tijd. Dus maar weer om 5 uur eruit en mijn schat had de koffie klaar en de website van Peelmaas.com al open zodat ik opstond met de muziek en de stem van Brigit, lekker hoor !!

Ik heb een moeilijke week achter de rug, rug is in dit geval het woord, de oorzaak van het moeilijke. Afgelopen zondag besloot ik, toen Martin naar Jack was om wat aan de truck te werken, om vlug te stofzuigen maar mijn rug voelde raar. Toen Raini en Darian binnenliepen liet ik de stofzuiger dan ook graag staan en ik ging lekker op de bank. Darian had wat was en vroeg of ik dat kon laten draaien dus 45 minuten later liep ik naar buiten om de natte spullen op te hangen en terwijl ik bukte gebeurde er iets in mijn linker heup en ik kon amper nog overeind. De rest van de zondag kon ik niks meer,  elke keer als ik overeind wilde komen blokkeerde er iets in mijn heup en het deed heel erg pijn, alsof iemand een speer in mijn rug stak. Nadat Raini voor iedereen gekookt had moest ik dan ook de boel de boel laten (ze ruimt nooit op). Maandag ging ik zo goed en kwaad als het ging naar mijn werk. Zitten en vooral in de hele goede stoel op het werk was niet zo erg maar opstaan en lopen, ik voelde me net een oude vrouw met reumatiek. Pillen hielpen een beetje maar niet genoeg. Dinsdag was ik vrij en ik heb de hele dag op de bank gezeten. Woensdag morgen was ik dan eindelijk genoeg mobiel om even naar Susan te lopen en die ging gelijk aan de slag. Ze liet me op mijn buik op haar salontafel liggen en gaf me een riem die om mijn linkervoet gehaakt werd en over mijn rug moest ik proberen mijn voet zo hoog mogelijk op de liften. Ze had niet zo lang geleden ook een probleem met haar rug en deze oefening liet haar doctor haar doen. Ik kon het echter niet, veel te pijnlijk dus begon ze flink op de plek om mijn heup te drukken en raad eens, het hielp. Toen ik weer overeind kwam was in ieder geval de blokkade verdwenen (waarschijnlijk een zenuw beklemd) en de pijn was gelijk ook een heel stuk minder.
Werken was nog steeds een crime, het lange zitten is niet echt goed en vrijdag ben ik dan ook eerder naar huis gegaan.
Nu zit ik hier en ik voel het absoluut nog steeds maar niks meer vergeleken  met een week geleden.

Vrijdag was een hele emotionele dag, het voorspel naar 12 april want we hoorden dat het is definitief, mijn manager gaat ons verlaten. Hij heeft een nieuwe baan geaccepteerd bij at&t in Kansas City, zo’n 18 uur rijden van hier. Dat betekent het einde van ons fijne team, we worden opgesplitst en vrijdag hoorden we ook naar welk team we gaan. Afgelopen week hadden we al afscheid genomen van Linda, ze had een nieuwe baan bij een verzekeringsbedrijf en van Jamaera die met haar kleine zoon naar haar grootouders in Tampa verhuist. IK ga naar het team van Lori Melady, dat betekent verhuizen naar de begane grond en naar de achterkant van het gebouw. Ze stuurde me direct een leuk mailtje dat ze delighted was om me in haar team te krijgen en toen ik naar de afdeling liep werd ik direct welkom geheten en aan iedereen voorgesteld. Ik zit daar in het midden van de ruimte dus bye bye raamplaats maar ik ken een aantal mensen al.
Ik ben al begonnen om mijn plekje te ontmantelen, alle foto’s hangen nog maar ik ben al mijn lades op aan het ruimen en alle oude papieren aan het dumpen. Het ergste aan zo;n verhuizing is altijd je pc, ik heb nu alles op zijn eigen plek, op mijn desktop en mijn favorieten en dat moet allemaal weer opnieuw worden ingesteld. Ik heb al wel besloten, mijn stoel gaat met me mee want die staat precies goed ingesteld.

Het weer is heerlijk, het is de hele week al achter in de twintig en zonnig ofschoon we snakken naar regen, vooral in de morgen en avond is het verrukkelijk weertje. De overvloed van kleuren en geuren, dit is toch zeker mijn favoriete seizoen. Ook betekent dit dat er weer meer yardsales zijn en ik scoorde al een paar leuke dingetjes voor de kids zoals een groot boek over tractors met raampjes en een kleine John Deere tractor ( ik moet altijd aan Jeanette denken als ik John Deere zie) en mum kwam gisteren ook weer langs met een mooie pop voor mij en wat boeken voor Martin. Hij is dol op wetenswaardigheden en werd blij verrast met twee boeken met verhalen over de Amerikaanse geschiedenis.

Hij ging gisteren met Raini, ik kon niet mee omdat ik moest werken, naar Riverside om te kijken wat de Riverside Arts and Crafts markt te bekijken, een wekelijkse markt bij de rivier waar je vanalles kunt kopen en we zijn serieus van plan om te bekijken of dat de plek zou zijn om een kraampje te huren in het najaar mijn dassen te verkopen en eventueel wat andere dingen. Je mag alleen spulletjes verkopen die lokaal zijn of zelfgemaakt.



Het is niet te geloven dat we alweer naar het einde van maart toegaan en dat de eerste drie maanden van 2011 alweer voorbij zijn. Dat betekent dat ik de laatste dagen nog hard moet werken om mijn bonus te krijgen, ik voldoe nu al aan drie van de vijf goals en ik heb nog twee goede surveys (klantenonderzoeken) nodig om ook daar aan te voldoen, de 2 negatieve resultaten zijn niet eens mijn schuld maar waren voor iemand anders bestemd maar ja, niks aan te doen. Dat zou betekenen dat de drie goed zijn voor 250 dollars, mooi meegenomen toch. Rob en Sylvia verhuizen per 1 april en die hebben het super super druk natuurlijk. Rob had wel de tijd om me eindelijk de foto’s van de trouwdag te sturen en ook een filmpje met een rondleiding door het nieuwe huis waarvoor mijn hartelijke dank, leuk huis, aardige tuin al is het nu nog modder maar ik kan me al voorstellen hoe het gras dadelijk groeit en Fenna lekker rondrent. Ik heb haar al iets voor haar verjaardag besteld, een badpuzzel van Pip en Woezel die al op weg is naar hen.

Ik wil vandaag afsluiten met Miep van ozze Hay van harte te feliciteren met haar verjaardag op 29 maart. Miep verblijdt me heel vaak met leuke en lieve mailtjes, met nieuwtjes maar ook met links naar websites en filmpjes van Kessel en omgeving en daar geniet ik altijd weer van.

Ik sluit af met de link naar de blogsite waar ik wat foto’s kan plaatsen


Lieve groetjes van Mariet xxxxxx
de nieuwe aanwinst met blonde krullen

mijn gehaakte dassen

hoekje in de logeerkamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten