zondag 13 februari 2011

Handjes en vingertjes

Ich mos oppe foto
Toen mien vingers ein veur ein
Op un sjermke zoe groet wie unne telefoon
Ich zoog alles netjes naevenein
Hoevuul waegs se en wie groet
Ze most alles weite
Ut duurde neet al te lang
Maar ich zoot toch te zjweite
Eindelik weer nao boete
Ze sjtuure ut in de pos
Ut kos geld en tied, mier den genog
Wennier kump die greencard eindelik los

Hallo lieve mensen

Allereerst mijn verontschuldiging over de vorige week, een aantal misschien wel iedereen kreeg een leeg mailtje. Het vreemde is dat mijn eigen mail (ik stuur mezelf ook altijd een kopietje) bevatte de hele tekst dus waarschijnlijk een foutje van de website, hopelijk iets eenmaligs.

Het is koud vanmorgen, we waren weer op nul vannacht na een natte natte week. Ik keek op het weer voor de komende week en het komende weekend worden temperaturen verwacht van 24 graden met rond de 7 in de nachten. De natuur is er ook helemaal klaar voor, voor de lente. Je ziet al bomen met nieuwe blaadjes, nog geen groene maar de blaadjes zijn rood. Ook begint het onkruid weer op te komen maar de grasmatten zijn nog helemaal dor.

Ik heb mijn eerste sjaals verkocht, eentje aan Andrea mijn college die een blauwgroene wilde voor bij haar jas, ik heb hem afgezet met zwart en met paarse knoopjes. Shannon van onze HR afdeling kocht een oranje (de at&t kleur) met groene knoopjes. Ik heb ondertussen zo’n 30 exemplaren klaar.

De afgelopen week was het best wel hectisch op mijn werk. Ik weet nooit wat voor gesprekken ik krijg die dag en in deze week zat ik blijkbaar in de business Q want dat was het merendeel van mijn gesprekken. Er was er eentje die best wel stom was en dat ging als volgt:

Klant : I want to speak to someone in America, this is the third time I asked
          (Ik wil met iemand in Amerika spreken, dit is de derde keer dat ik dit vraag)

Mariet : I am in America, ma’am, in Florida (Ik ben in Amerika, mevrouw, in Florida)

Klant : I want to speak to someone that is American (Ik wil met een Amerikaan spreken)

Mariet : I am an American citizen ma’am ( Ik ben Amerikaans staatsburger, mevrouw)

Ze was even stil en verbrak de verbinding..hehe

Raini’s vriend Chris uit Georgia is ook weer eens hier, hij was hier voor 10 dagen, toen bracht ze hem terug (drie uur heen, drie uur terug) en de volgende dag weer terug op hem op te halen, hij moest terug komen voor een solicitatie gesprek bij Lowe’s, een soort doe het zelf zaak, heel groot, hij heeft afgelopen donderdag hun drugstest gedaan, iets wat hier heel normaal deel uit maakt van de procedure (ik heb dat ook moeten doen) en nu maar afwachten of hij de baan heeft. Asl dat het geval is, blijft hij hier en laat over een aantal weken zijn spulletjes overkomen. Hij gaat dan samen met Raini een huis huren, ze hebben al iets gevonden in de buurt, twee slaapkamers, een badkamer, voor 600 dollars per maand en moeten natuurlijk eerst samen wat sparen voor de eerste maand huur en de deposit die maar 300 dollars is (de onze was 1250). Raini is freaking out over het feit dat ze haar belastingteruggave nog niet heeft gehad. Chris gaat natuurlijk wel wat betalen zolang hij bij ons woont, hij douched beijvoorbeeld twee keer daags dus we hebben al heel duidelijk verklaard dat daar wel wat tegenover moet staan, vooral als hij werkt. Dit alles betekent dat we waarschijnlijk binnen 6 weken weer het huis voor onszelf hebben, wel missen we dan 50 dollars per week maar hey, de keuken is weer altijd opgeruimd en ook de badkamer ziet er dan een heel stuk beter uit denk ik hehe.

Afgelopen vrijdag was het dan zover, ik kreeg een officiele brief van Homeland Security met een oproep voor de biometrics en het nemen van vingerafdrukken waar ik al 85 dollars voor had betaald. Biometrics….je denkt, wat is dat, het is het invullen van een formuliertje met bijvoorbeeld je gewicht en lengte, de kleur van haar en ogen (kassa!!!), verder maakte zee en soort pasfoto van mij en werden er vingerafdrukken genomen, nee niet met zwarte troep maar op een computer display en ze werden meteen electronisch goedgekeurd. Na 15 minuten stond ik weer buiten en konden we weer naar huis gaan. Voor de rest van de vrijdag lekker lui na al de was buiten te hebben gehangen, het was weer hoog tijd want alle truien waren aan een sopje toe en gisteren heeft Martin de laatste lading binnengehaald dus de hele slaapkamer rook lekker naar zon en wind. Vrijdagavond kookte Raini, Chris krijgt voedselbonnen omdat hij geen baan had de laatste maanden en ze kochten een grote pak tbone steaks zonder bone, die gingen op de grill en werden later opgesmikkeld samen met gepofte aardappels, broccoli en croissantjes, ik weet het, rare combinatie maar hey, het zijn tenslotte Amerikanen !!

Voedselbonnen, iets wat we ook gaan aanvragen voor Martin dit jaar zo gauw ik mijn greencard heb. Normaal krijg je als je geen kleine kids meer hebt zo’n 200 dollar per maand als je geen baan hebt, we hebben er nooit eerder aan gedacht. Je kunt er voedsel mee kopen, geen andere zaken zoals schoonmaakmiddelen. Ian krijgt ze ook en hij besteedt het aan voedsel voor Ravyn. Die begint trouwens een aardig woordje te babbelen. Je verstaat er geen woord van maar elke keer als ik het woord Fenna laat vallen wijst ze met haar kleine vingertje naar een beeldscherm, oftewel de computer of zelfs de tv en begint te zwaaien. Ik heb een heel hip jeans overgooiertje voor haar gekocht met geborduurde bloemen en een paars shirtje met lange mouwen, om te stelen zo lief.

Maandag is het Valentinesday, heel big hier in de States en de winkels liggen al weken vol met rode met hartjes bezaaide kaarten en artikelen. Ook ik doe mee, ik heb een hele lieve kaart gekocht voor mijn schat en die krijgt hij maandagmorgen, moet alleen nog een gedicht schrijven daarvoor. Op het werk kon je een pakketje bestellen met een hartjes ballon, een kaart en snoepjes. Dit heb ik maar niet gedaan, we moeten tenslotte niet overdrijven. Valentinesday heeft natuurlijk ook zijn intrede gedaan in Nederland, Valentijn hier is niet alleen voor je geheime liefde maar ook voor ouders, grootouders, kinderen en kleinkinderen en ook voor vrienden, eindelijk iedereen die je lief is.


Jullie zitten natuurlijk volop in de Vastelaovend tied…in Kessel is het weer raak. Victor, de spruit van Vijo, de man van mijn zus Ine is adjudant en dat betekent dat de hele familie weer in de weer is met al de ballen en recepties. Ik heb al de liedjes gehoord en hoop vrijdag te kunnen luisteren naar het LVK…Kessel Eik zit ook in de finale en ik wens hen dan ook veel succes.

Dat was het denk ik weer voor deze week, ik wens jullie een hele fijne week en zal wat foto’s plaatsen op


Liefs…..Mariet xxxxxxx

mijn eerste zelf gebakken beenham met ananas

Ravyn op schoot met opa's pet op

de boom in onze tuin met op een tak links een Cardinal vogel

Raini puppy Pancho, later omgedoopt tot Gangster

Chris op de bank, de ogen zijn echt zo blauw, hij heeft gekleurde lenzen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten