zondag 20 februari 2011

Van Marianne, Richard en Sam

Marianne

Leef vriendinneke
Baoveste beste meid
Alweer un jaor aojer
Doe wets wie det geit
Veur det wae ut weite
Is der weer un jaor veurbiej
den tied dae sjteit neet sjtil
det is utzelfde veur os allemaol, elke kier opniej
maar wat ich effe zegge wil
doe bes mich zoe ontzettend leef, ich haoj van dich
unne hiele fijnen daag met de allerbeste winse
en profisiat van Martin en van mich

Hallo lieve vrienden

Hier weer mijn wekelijkse verslag van de gebeurtenissen hier in Jacksonville Florida waar het voelt als zomer de laatste dagen. Het begon in het midden van de week na een regenachtig begin. Vrijdag was het echt heel lekker met 26C en dat zet zich voort tot vandaag, ook de komende week voorspelt mooi weer, zonnig overdag en milde nachten met een hele heldere lucht en een volle maan die verblinden schijnt in de nacht. De ramen en deuren kunnen open en het is goed toeven buiten. Dat betekent kinderen buiten in de straat en ook de garagesales komen weer los. Gisteren ging ik er dan ook op uit en scoorde meteen goed. Ik kocht een pakket met sokken voor Martin, spiksplinternieuw voor 25 cent, twee Dr Seuss boeken die ik nog niet had, ook voor een kwartje en een delftsblauw molentje dat de vrouw mij gratis meegaf. Ook zag ik 4 mooie stoelen, zwart metalen frame met een nog zeer mooie zitting van geruit stof. Ze vroegen 3 dollars per stuk en na overleg met Raini bood ik 10 dollars voor alle 4 en kreeg ze daarvoor mee. Raini en Chris hebben nog helemaal geen meubels voor hun nieuwe huis dus ze wilde ze heel graag en nu staan ze te pronken in de huiskamer.

Chris is donsdag met zijn nieuwe baan begonnen bij Lowe’s, het is een grote winkel die heel veel doe het zelf verkoopt, te vergelijken met Praxis en Gamma, ze hebben ook een leuke plantenafdeling. Hij werkt er op de hout afdeling, loopt de hele dag rond om klanten te adviseren. IK heb hem al een keertje op moeten halen en vanmorgen moet ik hem om 9.30 daar afzetten. Raini moet andere tijden werken als hem en hij heeft nog geen vervoer. Het plan is om per fiets te gaan maar eerst moeten er nieuwe banden gekocht worden dus ben ik eventjes taxi voor hem als het kan. Zijn eerste betaling is ook al in mijn zak, in de vorm van zijn voedselbonnenkaart die ik vrijdag mocht gebruiken, ik deed voor 50 dollars boodschappen daarop, sloeg een voorraadje in van de essentiele dingen zoals suiker, thee, eieren en boter en vanaf vrijdag als hij betaald krijgt wordt het dan cash plus extra voor de benzine.

De afgelopen week vierden we natuurlijk Valentines Day, ik schreef er de vorige week al over. IK had vrij gepakt, ik heb tenslotte weer een nieuw voorraadje vrije dagen voor dit nieuwe jaar. Ik had gespaard voor wat extra’s, had een mooie kaart gekocht, een gedicht geschreven voor mijn schat en we gingen lekker eten bij de Red Apple, een chinees/japans buffet restaurant. Het was lekker rustig om 14.30, de meeste lunchers waren al weg en we genoten samen met de lekkere kip en garnalen hapjes. Ze hebben veel soorten sushi, Martin eet dat beslist niet maar je kunt er mij voor wakker maken en ze hadden hele lekkere kleine broodjes met een salade van bleekselderij en imitatiekrab. IK ging nog even naar hun klein toetjesbuffet voor een cakeje toen een van de vrouwen die aan het tafeltje naast ons zaten zich naar Martin toeboog en hem vroeg, sorry maar je weet waar je heel veel op lijkt of niet. Martin antwoordde verbaasd dat hij niet wist wat ze bedoelde. Ze vertelde hem....je lijkt sprekend op Richard Gere, vooral met je haar, giechelde wat en draaide zich weer om om verder te eten. Ik heb hem lekker geplaagd de hele week want ik had dat al eerder gehoord van mensen, nu ben ik helemaal niet into Richard Gere, ik vind meer dat hij wat wegheeft van Sam Elliot, een van mijn favoriete acteurs. Ik zal foto’s plaatsen van beiden zoals jullie zelf kunnen oordelen.



Martin gaat dinsdag naar een concert met zijn vriend Jack die de kaartjes heeft verzorgd, het is dus een kadootje voor hem. Het concert wordt verzorgd door Ozzie Osbourne (ja die leeft nog) en zijn band. Martin heeft hem al een paar keer op het podium gezien en was niet echt enthousiast om weer te gaan, ook al omdat Ozzie toch zijn beste jaren schijnt te hebben gehad en onverstaanbaar is, met praten en zingen, alleen zijn SHARON, als hij om zijn vrouw roept kunnen we herkennen maar ja, Jack stond erop dus gaan ze met hun beidjes naar dit evenement. Ik moet werken en was toch niet gegaan. 14 Maart komt YES naar Jacksonville en dat hadden we wel graag samen gedaan maar het goedkoopste kaartje is 145 dollars, even buiten ons budget. Het seizoen is weer volop bezig dus er komt nog wel een kans om een band te gaan bewonderen.

Raad eens, ik kwam gisteren op mijn werk en daar lag een oorkonde en een tablet chocolade, ja hoor, na november ben ik weer employee of the month voor januari en dat betekent weer een parkeerpas voor een plaatsje voor het gebouw. Dat ziet er natuurlijk weer piekfijn uit op mijn resume, dit is de vierde of de vijfde keer, ben de tel al kwijt. Ik heb mijn gesprek met mijn manager over het afgelopen jaar nog niet gehad, hij was ziek afgelopen weken, maagklachten, mede ook denk ik doordat zijn hond maandag overleed, het was een Engelse bulldog en hij had hem vanaf dat het een pup was, 18.5 jaar geleden.
Ik heb het schema van de maand maart in mijn bezit, ze hebben mij ingedeeld voor 11.30 tot 20.30, niet te gek maar minder blij ben ik met dinsdag als vrije dag, ik had liever de vrijdag of zaterdag gehad, nou ja, misschien wil wel iemand ruilen.

Ik kreeg trouwens voor Valentine wel een heel leuk kadootje van Andrea, ze had een roze ballon voor me gehad met Lots of Love erop, een zakje chocolaatjes en een kaart, ook had ze een heel leuk fotosetje gemaakt, een teddybeer met een foto van Martin en mij, je kunt de foto zien op mijn andere blog


Ik wil afsluiten met Marianne van harte te feliciteren met haar verjaardag morgen, 21 februari. Het gedicht waarmee ik begon is natuurlijk voor haar geschreven en vriendinneke, wij wensen je natuurlijk een hele fijne dag samen met Frits en de kids en ik ga je vanmiddag proberen te bellen. Ook is Mieke jarig op 23 februari, ook van harte  meid !!! Verder is het lieve mannetje van Rita, ozze Piet jarig op 24 februari en dat zal ook volop gevierd worden.

Allemaal weer een fijne week gewenst en tot schrijfs...liefs...Mariet xx
Kadootje voor Valentijn van Andrea

een van de 4 stoelen die ik kocht voor Raini en Chris

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met je benoeming tot wederom employe of the month. Hopelijk levert dit je nog eens een mooie salarisverhoging op.
    Wij waren afgelopen zaterdag bij Academy Sports en daar viel het op dat er fietsen te koop zijn voor 34 dollar. We hebben er met verbazing naar staan te kijken, als er nog meer aan de fiets moet gebeuren als een paar nieuwe banden dan is dat misschien ook nog een optie.

    BeantwoordenVerwijderen