donderdag 2 april 2020

First of many i hope

Isolated
Prison without bars
While all the world outside
Is in a battle
Fighting the Corona wars
I keep them safe
By staying in
They keep me safe
By staying out
Together
We can beat the darkness
That covers up our stars
The moon will shine
The sun will warm our skin
A rainbow will brighten up the skies
In the end, we will
WIN

Good afternoon my dear friends,

Here it is, my first blog in English since i live in Holland now and want to keep you updated on what is going on in my life. This first blog is going to be a long one probably since so much happened these last days.

As most of you know, I left Jacksonville last Saturday after being unsure for a while if it would happen or not. I had my ticket booked for April 4, scenic route, Jax to Boston to Portugal to Germany but the more news about corona, the more worried i was that one of the countries i would travel to would close their borders for strangers and then i wouldn't be able to go so after i got confirmation from my shipping company that they would pick up the boxes on monday march 23, i decided to book a more direct ticket, Air Portugal btw let me change my first ticket to a voucher, good for a year.
I was able to book with Delta, to Atlanta and then to Amsterdam for thursday but withing the hour that changed to friday.
After the shipment was picked up i started emptying the house, it was much more than i anticipated, stuff that was still there that shouldn't have been, not cleaned, a mess and its not really good for a person to get upset but i was.
I said goodbye to dear friends, from afar,no hugging but it didn't feel like it, it felt more like, see you soon, maybe because the not hugging, not kissing made it feel more distant. 
My sister in Georgia and her family, my dear friends Glory and Damon, my besties  Susan and Kim, sweet Fran en the neighbors, it was like a movie that passed my eyes, wondering if i was in it or not.
Saying goodbye over the phone, hearing the emotional words, crying without tears, not knowing if i would ever see, meet again.
On thursday, my house was almost empty and i left it like that, the furniture i couldn't move stayed in, it wasn't as clean as i wanted it to be but...nothing i could do...after all i am not 25 anymore.

At Darian's i found out, friday would be saturday so one day longer to enjoy the boys (Julius : oma i wov you, don't go) and i had time to relax, in the pool, at night, it did me good.
Then again a change on friday, moved to sunday, not Atlanta but Detroit and i thought, no, i am not going to Detroit due to corona being bad there. I called Delta, told the lady, i notice that you keep moving afternoon flights to next days but morning flights are going through, am i correct in thinking that going to Atlanta in the afternoon is the issue and she confirmed, she set me up for a flight on saturday morning, 9.45 am and then 5.38 pm to Amsterdam. I agreed and saturday morning we were up at 6. My mail showed, flight delayed to 11.45 and i sent Darian and Josh back to bed. I called Delta, flight crew had to rest but other than that, everything went according to schedule.
At 9 we said out goodbyes, Darian, the boys and I and off we went. It was quiet at the airport and also in the roads, going through customs took me 5 minutes most due to taking boots off and then on again.

I felt confident when i saw the flight crew arrive, yes, we are flying. I dozed a bit and then in the plane that was only filled for about a third.
And off we went, i saw the Dames Point Bridge disappearing under me and shed a tear, almost 12 years had gone by since i moved to Jax and that came to an end. My life there was over and all i left was memories and hopefully good ones, family, friends for life. 
Atlanta airport, like a ghost town, empty, everything closed, lucky to find a Starbucks for a chai latte en a blue berry scone. I am not too keen on plane food so i rather had something decent in my stomach.

Now this plane was almost full but since i asked early, i could get a window seat. No blankets, no pillows but good movies and the food was actually the best i ever ate on a plane. They even had Ben and Jerry's ice cream. I tried to sleep but couldn't stretch my legs so i watched movies, three, not too bad and after a 8,5 hour flight, we landed in Amsterdam.
Dutch passport so use the automated system , then pick up suitcase, very fast since most of my fellow passengers were on transit so didn't need to pick up their stuff. No one asking me questions, checking anything so i just walked out and Rob was waiting.
I was lucky, the place i normally eat my first Dutch snack was open so that tradition continued.

The highways, empty, seriously, where normally alot of trucks, cars, nothing, just us along, no one in front of us for miles, no one behind us so in no time we arrived at Rob's house. His wife and daughters were not at home and we just stopped to pick something up.
Then to my home town, about 4 miles and to my brother's house where i stay till i get my own place. Paul is my youngest brother, i was almost 10 when he was born, he is just three months older than Martin was.
Here also, no touching. Rob took me to the store, to get stuff, bread (i have a different taste in some things than my brother), meat, cheese, dairy. I tried to stay awake, best way to battle jetlag but still, i slept wonderful that first night although a small bed is so much different than the queen size i was used to.

Monday morning, Paul had to work, he cant do that from home, and i started organizing.
I called town hall to register because if you dont', no way to apply for social security or health insurance but here also, due to corona, they are closed so i have to wait. At least they know i am here, mandatory you have to register withing 5 days or so.

On tuesday i finally got my bank stuff sorted, Rob was still able to take me places, it took some phone calls and driving to the next town but i can use my internet banking again, also transfer my money to my Dutch bank account.
Also i took walks, to the river, to the cemetery where my parents rest and also Martin's ashes are.
I walked to the store yesterday, my brother has a very small fridge, about one third of the ones in the US, i waved at my aunt Mien who is in her mid eighties and to my brother Martin and his wife.
I also checked on houses since i got an email on  monday received a mail about a house i was eligible for, its lovely with a little garden front and back, laminate floors, two bedrooms en in the middle of town.
Also two others that i like lots, i signed up for them.
If i get the first one, i would move by the end of the month.
MY town of Kessel has been hit hard by the virus, so far about 15 people have died, ages between 68 and 98, funerals every day. Its empty in the street, people keep that distance if they have to go out.

Today i am not going out, its cold, no sun, freezing at night but in the weekend it will warm up to 70F or so. Tomorrow, friday, i am going to the baker's for bread and maybe some baked stuff, all walking. I wont get a car anymore, i got my bike here also.

I hope you all stay safe, be careful, i can see here what the virus does and its devastating, family of mine died, parents of friends, withing days and its a terrible way to go...
1
I do not know if i will blog every week, if there will be a certain day but there is an option on this page to sign up to get my blogs in mails as soon as i click that publish button

May you be protected, love you all....Mariet

5 opmerkingen:

  1. Hallo kijkers, ik ben Nelson en ik sta op het punt mijn getuigenis hier te geven, mijn moeder stelde me voor aan Great Baba Ogbogo toen ze ontdekte dat ik mijn vrouw niet zwanger kon krijgen na 3 jaar van ons huwelijk. Dus deze brachten zoveel problemen in mijn huwelijk en leidden tot een scheiding. zei ze, hij is zeer spiritueel en kan mijn vrouw in vreugde naar mij terug laten keren en we kunnen samen kinderen krijgen. In het begin twijfelde ik niet totdat ik contact met hem opnam en vervolgens machtige betoveringen op mij uitsprak en mijn vrouw deed terugkeren. En nu zijn we ook blij met lieve kinderen, vanaf de dag dat Great BaBa Ogbogo voor mij werkte en mijn problemen oploste. Ik heb een sterke gelofte afgelegd dat ik, zolang ik leef, zal blijven getuigen van de goedheid van zijn grote werken, en dat degenen die met een relatie en huwelijksproblemen worden geconfronteerd, snel contact met hem moeten opnemen en een gelukkige getuige moeten worden zoals ik. Ik laat zijn contact hier vallen, e-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com, of zijn WhatsApp-nummer. + 2349020168697 ...

    Hij zorgde ervoor dat mijn ex-vrouw in vreugde naar mij terugkeerde

    Hij heeft me genezen van een machteloze man tot een echte man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo vrienden, ik beschouw mezelf als een dame met een goed en zorgzaam hart van beroep, ik ben accountant. Ik ben meer dan 8 jaar getrouwd en heb twee kinderen. Mijn relatie met Peter, mijn man in het begin, was lief, romantisch en later werd het een nachtmerrie, omdat mijn man me bedroog en op zoek was naar een manier om snel te scheiden. we zijn drie maanden geleden uit elkaar gegaan en ik heb hem gesmeekt om naar huis te komen, maar ik boek geen vooruitgang. Ik hield zoveel van mijn man en ik wil hem niet kwijtraken aan een andere dame, ik had niets kunnen doen om hem pijn te doen of hem een ​​slecht gevoel over mij te geven. Ik wil gewoon dat hij naar huis komt om voor altijd van me te houden. Ik legde mijn situatie uit aan een vriend op het werk en zij stelde me voor aan een liefdesbetoverer genaamd Dr. huwelijk of verbroken relatie, ik geloofde en ik probeerde het, het werkte voor mij, ik stuur een e-mail naar Dr. AJAYI via zijn persoonlijke e-mail (drajayi1990@gmail.com) of zijn whatsapp OF Viber-nummer +2347084887094 .. Na een paar minuten antwoordde hij naar mijn mail, vertelde dr. Ajayi me dat hij me kon helpen mijn ex-liefde terug te brengen. Ik was erg blij deze man te vinden om me te helpen, ik volgde al zijn instructies zorgvuldig, stap voor stap. Ik deed alles zoals aangegeven. het begon voor mij te werken, want een paar uur later kreeg ik een telefoontje van mijn man. Ik was zo verrast en geschokt omdat hij me 3 maanden lang niet meer belde of sms'te. Nu spreek ik onmiddellijk een liefdesgebed uit met mijn man en hij kwam thuis om zijn excuses aan te bieden. Ik ben zo blij dat de liefdesbetovering positief werkt op mijn man in twee dagen bij zijn thuiskomst. Op dit moment zijn mijn man en ik gelukkiger dan ooit tevoren. Ik wil Dr. AJAYI, geweldige man, bedanken voor zijn uitzonderlijke talenten. In het begin was ik bang voor twijfel, maar ik probeer het en het werkt voor mij. Ik beveel Dr.AJAYI oprecht aan aan iedereen die op zoek is naar een verloren liefdesrelatie of liefdesbetovering op zoek naar de ware liefdevolle partner.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedendag allemaal, ik was op deze pagina in december toen ik het moeilijk had in mijn huwelijk en ik zocht hulp om het probleem bij mij thuis op te lossen, omdat mijn man ons vroeg om te scheiden na 10 jaar huwelijk. Ik had het geluk Dr Ajayi online te ontmoeten, een krachtige spirituele man met wie ik mijn probleem besprak, hij liet me begrijpen dat ze niets in het leven zijn zonder een oplossing, hij vertelde me de noodzakelijke dingen die ik moest doen en ik deed zoals aangegeven, op op de derde dag van de betovering begon ik verbetering in mijn huis op te merken en mijn man is totaal veranderd toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, hij let nu altijd op me en heeft nooit meer iets gezegd over de scheiding, ik ben dr. Ajayi dankbaar dat je dat bent het beste. Als je een moeilijke tijd doormaakt in je relatie en een oplossing wilt, raad ik Dr Ajayi voor je aan. Neem contact met hem op via Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat onze gezichten anders zijn, zijn onze problemen ook. Ik weet niet welke moeilijkheid u ondervindt, maar ik wil dat u dat weet als u echt uit uw beproeving wilt komen. Er is een oplossing voor jou. Ik wil een man genaamd Dr. Ajayi aan het publiek voorstellen, hij is een spreukmaker en hij heeft me een jaar geleden geholpen om mijn huwelijk te redden. mijn man verliet het huis en zei dat hij niet langer geïnteresseerd was in onze verbintenis, het was een schok voor me omdat ik me niet kan herinneren dat we ruzie hadden, later kom ik erachter dat hij bij een andere dame was, ik smeekte hem om naar huis terug te komen om bij mij te zijn en de kinderen maar hij speelde zichzelf niet meer, ik kwam er later achter dat hij bezeten was van een charme door de dame met wie hij is. Ik nam contact op met dr. Ajayi en de charme werd ongedaan gemaakt na 3 dagen van de betovering en mijn man keerde terug naar huis. Dr. Ajayi kan elke soort spreuk uitvoeren. Neem contact met hem op via Viber / WhatsApp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedendag vrienden mijn naam is Aisha en ik ben verpleegster van beroep, ik en mijn verloofde zijn 6 jaar samen geweest, maar we hadden serieuze problemen omdat zijn moeder niet wilde dat we trouwen, ze gebruikte een andere methode om er zeker van te zijn dat ze zoon gaat niet met me trouwen totdat hij eindelijk zonder reden met me uit elkaar gaat, ik hou echt van hem, dus ik zoek online naar een snelle oplossing en ik had het geluk Dr Ajayi tegen te komen, een geweldige spreukenmaker gezegend door zijn voorouders met superkrachten, Ik vertelde hem per probleem aan hem en hij aan mij wat de kloof tussen ons veroorzaakt en vertelde me wat ik moest doen om weer vrede te hebben in mijn relatie, ik volgde al zijn instructies op en vandaag zijn we gelukkig getrouwd en verwachten we onze eerste baby. Heeft u problemen in uw echtelijke woning of wilt u uw geliefde terug na een breuk, neem dan nu contact op met Dr Ajayi voor een duurzame oplossing via e-mail: drajayi1990@gmail.com of Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen