zondag 27 oktober 2019

Uitdagingen..

Oranje
Doorzichtig 
In de najaors zon
Ein briesje 
Is genog
Om los the laote
En terwiel
De Baum
Rouwt
Om weer un verlees
Neemt de windj it meij
Om ut te verweve
In un winter tapijt
Oppe grondj


Lieve mensen

Het voelt soms een beetje herfst hier, het gras groeit niet meer zo hard en de bomen lijken een beetje uitgeblust. De natuur maakt zich op voor winter maar vandaag is het weer 26 graden, gisteren haalden we met gemak en afgelopen nacht heb ik toch maar weer eens die ventilator aangezet. Het is vooral benauwd met af en toe een fikse bui.

Ik ga zo dadelijk mijn oogjes laten testen want ik wil twee paar leesbrillen op maat voordat mijn verzekering veranderd want per 1 januari heb ik de gratis oogverzekering gekozen, waarom betalen dacht ik, ik pak wat ik kan krijgen dit jaar. Ook heb ik een aantal leesbrillen van de dollar store, een dollar per stuk, hoogste wat ze hebben is 3.25 en dat werkt prima, ze gaan alleen na een tijdje stuk van het gebruik maar ik sla er nog wel een aantal in voor ik terug kom.

Ik ben er dus net achter dat het niet zo eenvoudig gaat worden met mijn aow, in Nederland gaat het vanzelf maar vanuit hier moet ik het aanvragen en daar heb ik dus een DiGi code voor nodig en net als een paspoort moet ik daarvoor naar Miami of in Nederland aan een loket.
Huiswerk niet goed gedaan, ik ben helemaal vergeten dat alles te regelen toen ik in Nederland was in het voorjaar, stom maar ja, ik kijk wel hoe het loopt, misschien later aanvragen en dan hopelijk met terug werkende kracht.

Het was ook een hele hoela om hier mijn aanvraag te doen trouwens, dat deed ik maandag, ik had vrij genomen en moest helemaal naar het andere eind van de stad, 30 minuten door druk verkeer. Ik had geen afspraak gemaakt, dat was niet nodig werd me verteld  en de eerstkomende opening was over twee weken dus met de instelling van uren wachten stapte ik binnen. 20 Minuten later was ik aan de beurt, de man aan het loket was aardig en legde wat dingen uit. Ik had alles bij me, mijn geboortebewijs met de officiele vertaling die ik ook nodig had voor mijn greencard aanvraag (wie wat bewaart..), onze trouwakte, mijn greencard en ze vroegen ook voor Martin's social security nummer wat niet in de lijst van benodigheden stond maar gelukkig voor mij had ik zijn card een aantal weken geleden gevonden...in een sigarendoosje natuurlijk en zat hij nu in mijn portemonnee. Ik krijg nog bericht ? niet echt duidelijk maar de eerste uitbetaling is in februari (ik heb vanaf 5 december recht op die uitkering) en in januari moet ik weer terug om mijn aow aan te vragen. Ze konden nu nog geen overschrijvingen in gang zetten naar mijn Nederlandse bankrekening want ik moet dichterbij de vertrek datum een adres wijziging geven en mijn bankrekening info, wat een gedoe allemaal maar ja, het is nu eenmaal niet anders.

Ik heb ondertussen ook met shipping companies gepraat, hier in Jax, veel te duur, een houten krat waar net een kastje in kan dus nu wacht ik op een andere die mij een prijs gaat sturen, een container van 6 meter is teveel maar was maar de helft van de prijs van die houten krat, ze gaat kijken of ik een container kan delen met iemand anders.

De week was lang en vermoeiend en ik heb me wat vrij gegund, ik had nog liever wat meer vrije dagen bewaard voor de komende twee maanden maar ik kon het niet. Mijn manager was weg, eerste een lang weekend en toen is zijn mama overleden in New York, ik weet niet waneer hij terug is maar het was een stuk rustiger in ieder geval.
Natuurlijk keidruk met heel veel outages met name in California waar zo'n 2 miljoen mensen zonder stroom zitten als voorzorgsmaatregel om bosbranden te voorkomen met harde wind, alles is bovengronds en als kabels elkaar raken in de wind kan dat vonken en daardoor branden vooroorzaken.

Vrijdag morgen na een half uur had ik het al gehad en gelukkig kon ik vrij krijgen vanaf 12 uur, ik ging lekker naar huis om te relaxen en toen 's avonds naar Middleburg. Mijn bassist straalde toen hij me zag, het is zo lief, we kussen en dan kijkt hij me aan met de grootste grijs, doet me elke keer denken aan mijn andere bassist...

Hij zong voor mij en ik danste de hele avond, er was een andere vrouw wiens partner aan de stoel geplakt zat en wij hadden zoveel pret samen op de dansvloer dat we geregeld ons eigen applaus kregen.
Na afloop was ik moe en ging direct naar huis, het was goed geweest en volgende week weer.
Gisteravond speelden ze ook maar op een prive party dus geen Marietje maar och, ik lag om 10 uur in bed en sliep tot vanmorgen 8 uur aan een stuk.
Met al dat dansen is er wat verrekt in mijn heup en rug maar ja, een pilletje en dan valt het mee, dat is de prijs voor plezier zullen we maar zeggen.

Gistermorgen ging ik met Ravyn naar de film, Maleficent 2 en we genoten samen en op het einde waren we allebei een beetje emotioneel, Ravyn had traantjes op haar wangen. Daarna lekker Thai food en naar huis.
We zouden samen brood bakken, ik wilde haar in ieder geval laten zien hoe dat proces gaat met meel en gist, met twee keer rijzen en dan bakken en het was best lekker. Ik had er een mediterranee smaakje aan gegeven met kruiden en het is al half op, ze wilde een snee met boter vanmorgen.
Ze zei, oma i am hungry en ik zei, maak je maar een kom cornflakes of geroosterd brood. Ze antwoordde, i was thinking of a small meal (dit kind is hilarious) maar wilde toen brood.

We gingen lekker window shoppen in de mall, vonden alleen maar een leuke zwart/rode pet voor haar en toen make up bij de dollar store want ik ga donderdag verkleed naar het werk voor Halloween natuurlijk met mijn make up van vorig weekend. Donkerrode lipstick (de eerste in mijn leven die ik bezit), mooie kleurtjes oogschaduw en zwarte mascara.


Donderdag hebben we ook potluck en ik ga chicken noodle soup maken, altijd lekker.

April ligt hier op de bank te slapen, ze gaat zeker werken vandaag maar ja dat zegt ze al dagen.
Ik maak er geen woord meer aan vuil...

Zaterdag is er een benefiet concert in Middleburg bij de legioen, een festival met verschillende bands en VYNL speelt van 14.00 tot 15.30. Het is weer buiten, het ziet er tot nu toe redelijk uit, rond de 25 graden en 30% kans op regen maar het is nog ver weg.
Er is ook weer dezelfde food truck als de vorige keer met die overheerlijke maaltijd van kip en bijlages, ik zal zeker zorgen dat ik honger voor twee heb. Ook is er een veiling, de vorige keer hadden ze tijdschriften en een was een Nederlands magazine, Muziek express met een artikel over Lynyrd Skynyrd, leuk, uit 1976.

Mijn vriend Eddie is net terug van een roadtrip naar Gillsburg Mississippi waar een nieuw  Lynyrd Skynyrd monument werd onthuld ter herdenking van het neerstorten van de Freebird in 1977, de vrouw en dochter van Ronnie van Zant onthulden het, de overlevende bandleden en crew waren er ook - er zijn er niet veel meer over - en Eddie  poste heel veel foto's en filmpjes op facebook. Zijn schilderij, Hellhouse in Green Cove Springs waar de band hun oefenlokaal had, is nu gedrukt op tshirts.

Volgende week is het november, kerst is in zicht , we komen er wel

Ik ga afscheid nemen voor vandaag, ik ga zo dadelijk gewoon weg, die huis is verziekt met mensen die de hele tijd ruzie maken en tegenelkaar schreeuwen, tijd voor een nieuwe volkaan eruptie...wie weet

Liefs van Mariet

2 opmerkingen:

  1. Hallo vrienden, dit is mijn getuigenis. we zijn 5 jaar getrouwd en 9 jaar samen. we waren 4 maanden gescheiden. Hij wil eruit en is niet bereid om ons huwelijk te redden. We zijn een geweldig stel geweest (althans dat geloofde ik) en maken zelden ruzie. Maanden voordat hij het huis verliet, was hij zo inactief en sliep hij veel. Ik realiseerde me dat hij een emotionele affaire had met iemand en hij bevestigde dat hij zich tot haar aangetrokken voelde. Toen zei hij dat hij niet meer verliefd op me was en niet met me kon leven. Ik heb maandenlang gesmeekt, gehuild, enzovoort. Ik had zoveel hulp nodig en ik wil mijn man terug naar mij. Ik was op internet aan het surfen toen ik een getuigenis van een dame zag over hoe Dr. Ajayi de grote spreukzweerster die hielp bij het genezen van fibroid en zij in staat was om een ​​eigen kind te krijgen dat in draai herstelde vrede in het huis. ze laat zijn contact vallen en ik heb het gekopieerd, eerst was ik sceptisch over contact, maar ik heb echt een duurzame oplossing voor mijn probleem nodig, dus stuur ik hem een ​​bericht met uitleg over mijn situatie, hij zei dat ik er zeker van moest zijn dat mijn man zal komen terug naar mij als ik zou moeten doen wat hij hem opdroeg, ik deed alles wat hij me vertelde te doen en op de vierde dag kreeg ik een verontschuldigende tekst van hem dat hij niet weet wat hem overkwam, op die avond kwam hij terug naar huis en pleitte voor al zijn verkeerde daden en sindsdien zijn onze liefde en ons huwelijk sterker geweest. Ik wil de geweldige spreukspeler Dr. Ajayai speciaal bedanken voor zijn goede werk en voor het weer gelukkig maken in mijn leven. Als je hetzelfde huwelijksprobleem ervaart of als je andere problemen hebt die je naar beneden drukken, neem dan vandaag contact op met Dr. Ajayi via e-mail: Drajayi1990@gmail.com of Whatsapp-nummer: +2347084887094. Hij is in staat om elke soort spreuk uit te voeren die je maar kunt bedenken, ik ben een levende getuigenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen