zondag 17 maart 2019

Fly Freebird, free at last

Laat me maar
Luisteren
Naar de wind van weemoed
Naar de golven van de eeuwigheid
Naar jouw stem...
Verloren in het hiernamaals
Laat me maar
Luisteren


Lieve lezers

Vandaag is het koud hier na een paar warme dagen afgelopen week, als je teruggaat van 25 naar 14 of zo..brrr

Het is donker en het regent. Raini wil na haar werk naar downtown gaan voor St. Patrick festiviteiten maar ik ga niet, kan er nog niet aan denken, Ierse muziek, leuk maar ik ga er geen kou voor lijden of nat worden.

Gisteren zou het niet regenen, ik zou naar Starke rijden om VYNL te zien en natuurlijk hoor, druppeltjes op mijn vooruit maar niet te veel , er was iets te doen vanwege St Patrick's maar toen ik aankwam om half vijf was er al bijna niemand meer dus ik heb lekker gegeten en toen gewacht tot de band kwam en ik mee kon helpen alle spullen naar binnen dragen.

Het was een super avond, er was een verjaardags feestje in het restaurant en het publiek was zeer into the music.
De mannen speelden de sterren van de hemel, het was heerlijk. Ik wilde maar dat ik een link kon plaatsen maar als jullie het willen horen, er staat een song van hen op mijn facebook pagina.

Na afloop ziei Ricky, we gaan koffie drinken dus naar Ihop en we hadden een fijn uurtje samen met  kletsen. Hij vertelt me zoveel over vroeger, toen hij jong was, hoe zijn vader hem bekend maakte met muziek en met name met blues. Ik zit gewoon de hele tijd te genieten terwijl ik naar hem luister.

Over twee weken wordt er weer gespeeld, zelfs twee dagen achter elkaar maar op zaterdag kan ik niet gaan, het is een fund raising event en alleen op uitnodiging, een rotary club maar zaterdag 30 maart mag ik wel weer, in Middleburg.

Gisteren was dubbel, het gevoel, knuffelen en kussen met een man terwijl het mijn huwelijksdag was met die andere bassist/zanger die ik zo ontzettend mis.

Ik ging gisteren naar het kerkhof om even met hem te praten. Het was heerlijk daar , ik was de enige, had mijn autootje helemaal aan de andere kant neergezet en liep zo'n kilometer naar Martin's boom. Alle wilde bloemen deden hun uiterste best, klavertjes met paarse bloemen, kruipers met witte bloemen en de hele boom top zat vol met maretak, mistletoe. Iemand was er geweest en had bloemen in zijn boomschors gestoken.
Toen ik weer terug liep vond ik eindelijk het echte graf van Ronnie van Zant, de zanger van Lynyrd Skynyrd die in 1977 samen met andere bandleden met leven verloor nadat hun vliegtuig, de Freebird, in de moerassen van Mississipi neerstortte.

Ronnie was eerst begraven op een kerkhof in Orange Park, mooi monument, ik was er in november nog met Marie-Louise maar omdat vandalen in 2000 dat graf openbroken en de kist eruit haalden werd hij herbegraven in de buurt van Jacksonville waar hij opgroeide, de westside waar ik dus ook woon. Ook zijn ouders zijn er begraven en ik was erg onder de indruk toen ik daar stond.

Vrijdagavond zag ik eindelijk de hele documentaire genaamd....If i leave here tomorrow....de eerste zin van de song Freebird die mijn zusje Ine's favoriet is, al tientallen jaren.
Het gaat over het begin van de band totdat dat ongeluk dat 3 leden, te weten Ronnie, Steve Gains, solo gitarist, zijn zusje Cassie die background zong en hun road manager, het leven kostte.
De rest was gewond, sommige heel zwaar met benen, armen, ribben gebroken en het duurde jaren voordat ze weer verder konden, dit keer met Johnny van Zant, Ronnie's jongste broertje, ze hebben opgetreden tot vorig jaar met geloof ik nog een origineel lid van toen, de rest allemaal weg, rock en roll levens zijn zwaar.
Ze hadden hun oefenhok in Green Cove Springs en Joe, de drummer van VYNL komt ook voor in de film want hij was bevriend met de band. Zijn verhalen van toen zijn geweldig, hij zou voor hun gaan drummen maar dat ging niet door, het leven op toer is zoals gezegd zwaar, veel drugs, enorm veel drank en weinig slaap.

Dus ik was helemaal in een Lynyrd Skynyrd mood dit weekend, een goed afscheid van de eerste week met mijn nieuwe manager, viel mee trouwens en afscheid van Lori op woensdag, we hadden allebei moeite om niet te huilen.


Vrijdag wilde ik vrij, ik had Ravyn nog steeds hier, ze ging vrijdag avond naar huis, en wilde eventueel naar de dierentuin met haar maar de dag begon gewoon al helemaal verkeerd.

Om 8.04 's morgens was ik op de top van de brug over Doctor's inlet en dan moet ik nog zo'n 8 minuten naar het werk waar ik dus om 9.36 aankwam.

Er stond een file en ik zat 45 minuten in die file toen de politie me terugstuurde, beide kanten van de weg, elk 3 baans  afgesloten vanwege een hit en run. Wat bleek, een vrouw reed in de rechterbaan, langs haar een truck met een hele lange aanhanger die ook in de rechterbaan wilde, haar waarschijnlijk niet zag en haar van de weg afduwde. Ze verloor kontrole en ging het gras in tegen een pilaar van de voetgangersbrug langs de weg, ze stierf ter plaatste en dat gebeurde zo'n 20 minuten voordat ik aan kwam rijden.
De truckdrijver reed door maar een politie agent reed achter hem en zag alles gebeuren en ging de truckdriver achterna nadat bleek dat de vrouw dood was, hij zit in de bak op dit moment.

Ik moest dus terugrijden samen met heel veel anderen, een alternatieve route, ik reed gewoon maar iedereen achterna en kwam dus ruim een uur te laat. Omdat de helft van onze mensen hetzelfde probleem hadden, de weg was zo'n 4 uur afgesloten, telt dit niet tegen ons natuurlijk.

Om half een was er etime maar ik was te laat, ik was gewoon niet op mijn best, sloot mijn computer af en ging naar huis.

Ik heb een week vakantie nodig, helemaal niks doen en als ik de kans heb dan neem ik die week, misschien heel gauw.

Alicia heeft me net verteld dat ze voor een appartement gaat inschrijven, ik heb net een papier ingevuld dat ze altijd op tijd betaalt, zonder Raini en ik denk dat dit een goed plan is. Die twee zijn bevriend maar samen wonen, dat is andere koek.

AS donderdag is Kelly jarig, ik heb nog niks over een wild feest gehoord dus we wachten even af.

Ik ga dadelijk lekker koken, ik heb een prachtige moot zalm in mijn koelkast en ik moet de was opruimen, allemaal die zondag kwarweitjes waar ik vandaag geen zin in heb, ik moet ook nog naar de winkel voor koffie en havermout.

Lieve groetjes van Mariet..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten