zondag 14 oktober 2018

Rood licht

En dan gaat het lichtje aan

Goeiemorgen lieve mensen

Kan een week stressiger zijn , ik
denk het niet en het erge is, het is niet voorbij in mijn wereld.

Vorige week zondag reed ik bij een lekker zonnetje en een fris briesje naar Amelia Island, bijna een uur van hier.
Bij het restaurant aan het strand wachtten al diegenen van de Hollandse club die tijd maakten, Calvin, een nieuwkomer voor ons, Elisabeth en haar man Martin en Gerrit.
Na een lekkere lunch gingen we naar een enige boekwinkel waar ik later een Jane Austen boek kocht en toen naar het kleine park voor jazz muziek maar doordat ik de avond tevoren zo laat uit was met Vynl was ik moe en in de schaduw was het perfect doezelweer dus na een paar songs hield ik het voor gezien.
IK reed naar huis en was maandag morgen klaar voor een nieuwe week.

Echter toen ik er bijna was, op het werk ging ineens dat nare rode lampje branden dat beslist niemand wil zien, hittegolf in mijn motor.
Net toen ik parkeerde kwam er rook onder de motorkap uit, paniek maar ja, niks dat ik kan doen als alles bloedjeheet is dus ik ging gewoon naar binnen en terwijl ik werkte polste ik bij Thomas. Die had gelijk met mij lunch en ik zag het al toen de motorkap open ging, er was iets weg. De stommerikken die mijn olie verversten vrijdag en ook nieuwe anti vries er in deden hadden vergeten de dop erop te doen en nu zat de hele zaak volgespetterd met anti vries.

Thomas zorgde dat er een nieuwe dop en nieuwe antivries kwam en ik kon naar huis rijden om zeven uur.

Dinsdag reed ik langs bij de mannen die me dit geflikt had en presenteerde hen de rekening. Natuurlijk kreeg ik eerst nul op mijn rekest, hij had geen manager daar, hij kon me wel een gratis olie verversing geven (denk je echt dat jij nog een keer mijn auto aanraakt?) dus ik moest donderdag maar terugkomen dan zou hij het regelen.

Raad eens, donderdag, geen manager, geen assistent manager, niemand die iets wist dus ik was zo echt om te ploffen. Ik zei, je maakt me niet wijs dat jij de telefoon niet kan oppakkken en iemand kunt bellen hierover, ik ga niet weg voordat ik mijn centjes heb. Het duurde even maar ik kreeg het geld wat ik extra uitgegeven had en ga nooit meer terug naar die plaats

Ik dacht, dat is het maar gisteravond kwam dat vervelende lampje weer aan toen ik bijna thuis was van Starke waar Vynl speelde, een rit van 40 minuten dus weer geluk gehad, ik had net zo goed in the middle of nowhere kunnen stranden, midden in de nacht, ik reed om half twee daar weg.

IK was al zo moe en dit is echt niet goed voor me maar het ergste moest nog komen, donderdag ging ik eerder naar huis en Lori, mijn manager vertelde me voor ik naar huis ging dat ik vanaf komende week geen deel meer zou uitmaken van mijn speciale project team, net als de anderen die ook terug aan de telefoon moeten. Het project wordt overgedragen aan een ander team die al speciale opdrachten uitvoeren en ik heb al mensen vrijdag moeten inleren, morgen is mijn laatste dag en weer inleren en dan maar zien wat ze er van maken. Lori heeft wel gezegd dat als ze extra mensen nodig hebben ik nummer een op de lijst ben. Geraldine, die de leider is van het team had echt zo'n houding van, we hebben heus geen hulp nodig en we kunnen het allemaal gemakkelijk aan, ik denkt dat ze nog wel een ander licht gaan zien.

Ik was zo blij dat het vrijdag avond was, gisteren lekker yardsalen met Ravyn want die is ook nog hier. Haar moeder en haar stiefvader hebben weer eens een knallende ruzie gehad en zijn weer uit elkaar en nu mocht ik Ravyn de hele week hebben, een week gemist in school dus elke dag een boek lezen, op nivo groep 3 want het is echt minnetjes hoe ze leest en op tijd naar bed.
Ik hoorde net van Raini dat ze zeker nog tot morgen blijft... we zullen zien.

We vonden een keimooie keramiek engel en wat klein spul en gingen daarna naar Costco proeven van alle lekkers.

Na het avond eten reed ik naar Starke voor weer een optreden van Vynl, gelukkig nu geen noodweer en toen ik daar kwam had Glory twee tshirts voor me, een zwart en een donkergroen met Vynl erop en glitters, kadootje van de band.
Het was lekker druk in de bar en er werd veel gedanst. Ricky en ik dansten ook maar in de pauze dus we hadden de vloer voor onszelf.
Hij heeft de afgelopen twee stents gekregen bij zijn hart, alles prima gegaan en hij is weer de oude.

En toen dus dat stomme rode licht, ik heb er slecht van geslapen want wat moet ik hiermee.

Vanmorgen toch maar op tijd op en onder die motorkap kijken, volgens mij is er iets leeg waar vloeistof in zou moeten zitten dus ik heb Todd getext, die was met de motorclub weg maar is binnen twee uur thuis en komt dan helpen.

Morgen werk ik van 10 tot 7 en dan dat extra uur dus ik heb wat speling, ik kan altijd een auto huren indien nodig.

Jullie horen het volgende week wel weer hoe het ging, het goede nieuws is...9 weken rookvrij vandaag !!!

Liefs van Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten