zondag 16 september 2018

Te warm voor ...

De rust van de zen tuin
de zon in de vijver
de lucht strak blauw
Joke het was weer gezellig
mijn twee jaarlijks uitje met jou


Goeiemiddag lieve mensen

Vandaag was mijn uitje met Joke, ze gaat de komende week weer terug naar Nederland dus vandaag was onze laatste kans om dit te doen. De laatste keer dat we elkaar zagen was in april, ook toen naar de dierentuin, alleen het was niet zo heet. We waren er al vroeg vanmorgen, voor mij niet gemakkelijk want ik sliep om een uur vannacht nog niet. De hitte houdt mij gevangen en het is moeilijk los breken want waar ik ook ga, ze achtervolgt mij met zinderende kracht.
Het is heel benauwd, gevoelstemp boven de 35 en dat mid september .

De dierentuin is lekker 'smorgens vroeg, nog niet teveel mensen, gewoon lekker slenteren over de paadjes, sommige in de schaduw en af en toe ergens naar binnen om de reptielen en tijgers te zien en daar binnen is het dan een beetje koeler.

Het grote nieuwe apenhuis was klaar en ze hebben het zo gemaakt dat je de dieren meer dichterbij hebt, interactie met apen is leuk maar ook voor hen was het te warm.

We hadden natuurlijk veel bij te praten na een half jaar, gedachten uitwisselen, foto's bekijken en mijmeringen, heerlijk altijd met Joke, we denken over heel veel dingen hetzelfde, dezelfde leeftijd en zo.

Rond middag honger maar we gingen deze keer naar mijn chinees, een beetje langer rijden maar zo de moeite waard en daarna naar mijn huis voor koffie. Om half vier was het weer tijd om haar terug te brengen naar haar dochter, veilige reis terug en tot volgend jaar xx


De hitte maakte me vrijdag ziek, misselijk, duizelig en om elf uur had ik het gehad, ik ging naar huis. Zaterdag moest ik ook werken maar dat ging een stuk beter.

Ik had afgelopen woensdag vrij, eerst eindelijk mijn bloed laten prikken en toen naar de film. The incredibles 2 stond al een tijdje op mijn lijst en was beslist de moeite waard.

Afgelopen zondag ben ik met Ian naar de vape shop gegaan en heb hem alvast voor zijn verjaardag een vape gekocht, hij heeft geen sigaret meer aangeraakt sindsdien. Hij vond een grotere vape met meer rook beter voor hem dan mijn kleintje, vandaag ben ik dus 5 weken rookvrij.

Daar heb ik dus ook een kadootje voor gekregen, ik ging bij Winn Dixie brood kopen voor de poolparty bij Darian de vorige week zondag, kocht een kraslot voor 1 dollar en won 30 dollars, dankjewel.

Morgen vroeg borstonderzoek en scan voor de sterkte van mijn botten voordat ik ga werken, ik hoop dat de hitte snel verdwijnt. Ik weet niet of het iets te maken heeft met de reuze storm ten noorden van ons maar ik heb koelere nachten nodig, ik zit gewoon hier in mijn stoel te typen met geen droog aan mijn lijf.

Liefs van Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten