maandag 3 september 2018

Rock and Roll never dies !!!

Ik droomde weg
op rock and roll
de muziek nam me bij de hand
de zanger's stem
de snerpende gitaar
een altijddurende band

I can't get enough of your love


Goeiemorgen lieve mensen

Een dagje later dan normaal in dit lange Labor Day weekend en vandaag was het dan tijd om te rusten van al deze drukke afgelopen dagen vol met muziek, vriendschap en familie.

Een drukke week ging eraan vooraf met nog steeds overwerken, een uitgesteld etentje bij Darian, haar schoonmoeder had de kriebels in een vreemde manier en wilde dus niet dat ik of iemand anders naar het huis kwam. Dus dat doen we de volgende week zaterdag want dan is ze niet thuis, triest hoor.

We hadden Spirit week op het werk, dat betekende dagen dat je een zeker onderwerp hebt zoals seventies day op dinsdag met hippie kleding en smoothies en donderdag was het  pyama dag met fried chicken en mac and cheese. Er moet natuurlijk evengoed gewerkt worden ondanks alle spelletjes en een heuse speurtocht die allemaal in je lunch of pauze tijd moet worden gedaan.

Eindelijk vrijdag, Damon speelde bij de Boondocks en ik wilde niet gaan want ik ging zaterdag al naar Roadhouse, een bar en veel dichter bij huis maar je kent het wel, ik kon niet wegblijven en maar goed ook want ze hadden twee weken alleen maar geoefend en een paar nieuwe songs toegevoegd en die nieuwe songs waren allemaal van Free en Bad Company waar voor beiden Paul Rodgers zong, ik zag hem de week tevoren en nu kwam het allemaal nog eens terug. Ronnie zong en naar het bleek, ook hij was naar dat concert geweest en we hadden er een heel leuk gesprek over. Ook hij ging voor Paul, hij is een paar maanden ouder als ik en een hele  rustige man met hele lange haren en een super rock stem en hij speelt ook fantastisch gitaar.
Ik bleef maar tot twaalf en Ricky beloofde me dat op zaterdag als ik terugkwam, dat ze All right now zouden spelen voor mij.

Zaterdag was ik evengoed op tijd op met maar een paar uurtjes slaap maar er was zoveel te doen, was en opruimen, boodschappen en ook komkommersalade maken voor zondag voor de reunie.

Voor ik het wist was het zaterdag avond, volgens Damon zouden ze om negen uur beginnen maar toen ik daar aankwam was er nog niemand. De eigenaar van de bar vertelde me dat ze pas om tien uur begonnen dus ik ging lekker zitten, het was nog rustig met een colaatje dat ik deze moest afrekenen maar de barman verzekerde me dat ik kon komen bijvullen als ik wilde, voor nop.

Op heel veel plaatsen in bars hier krijg je fris voor nop omdat hij de designated driver bent.

Al snel genoeg kwamen Damon en Glory om alles op te zetten en toen druppelde de rest op de band binnen. Hier speelden ze het wat ruigere werk en ik genoot van de zang en de gitaarsolo's.

Ik wilde weer op tijd naar huis maar dat kon gewoon niet, ik werd meegezogen door de muziek en droomde weg naar mijn jeugd en al die mooie songs van toen.

Lynyrd Skynyrd, Tom Petty en natuurlijk Paul kwamen voorbij en ik  bewoog mee op het ritme

In de pauze buiten met mijn vrienden, praatten over natuurlijk muziek, ik werd voorgesteld aan Ricky's dochters Kyndra en Brandy en Ricky zei, ze is niet alleen een fan, ze is familie en hij beloofde dat mijn song heel snel zou langskomen.
Na die pauze werd er eerst gejammed, met Doctor Blues op mondharmonica en een tijdelijk andere drummer dan Joe en het was top blues wat ze speelden en toen eindelijk, speciaal voor mij All right now. Daarna moest ik afscheid nemen want het was al na enen en na een knuffel allemaal en een...babe i am so glad you came reed ik naar huis.

Daar kon ik natuurlijk niet direct slapen en om zeven uur liep die wekker af, ik had net vier uurtjes slaap maar Ian en ik moesten op weg naar Georgia, naar Kelly. Daar een snel ontbijtje en toen naar Waycross, van haar huis anderhalf uur rijden voor de grote familie reunie van haar moeder's familie.

Onderweg in Folkston nog even een incidentje, ik reed de grote weg op na natuuurlijk eerst gestopt te hebben bij het stopbord, ik was Misty aan het volgen en opeens een politie auto achter me met de awaailichten en sirene. IK van...wow wat deed ik fout. De trouwens heel aardige agent zei, ik zag dat je stopte maar je ging te vroeg de weg op, in het pad van een truck en dat was gevaarlijk, ik was het er niet mee eens maar hield natuurlijk mijn mond. Hij moest mijn rijbewijs zien en ik was er van overtuigd dat ik een bon zou krijgen, Ian ook maar ik kwam er vanaf met een waarschuwing en hij wenste me een veilige voortzetting van de tocht.

Er waren zo'n honderd mensen en heel veel eten. Het was in een State Park aan een mooi meer. Er was een speeltuintje voor de kids maar iedereen bleef dicht bij het gebouw waar we waren want er waren 's morgens twee gators gesignaleerd op het golfterrein langs het meer. Ik heb er vannacht van gedroomd, van gators en slangen.

ER stonden meters lange tafels in het midden volgeladen met schalen en kommen, iedereen had wat meegebracht, de reunie kostte ons niks behalve dat ze later met de pet rondkwamen als bijdrage voor bijvoorbeeld de tientallen flessen fris en de huur.

Het was zo lekker allemaal, er waren twee tafels met toetjes en daar heb ik het meeste van gegeten, puddings, taart, choco mousse (niet zo lekker als de mijne volgens Darian) en een lekkernij gemaakt van witte chocola met pinda's en mars mallows, een variatie op pinda rotsjes, ik heb er wat van mee naar huis genomen.
Er lagen pakjes string cheese en eindelijk na jaren weet ik waarom het zo heet. Ik maakte zo'n pakje altijd open en beet erin maar je trekt er reepjes - strings - vanaf. Het was mozzarella, heerlijk.

Na het eten was het de bedoeling om te gaan zwembad in het naburige hotel's zwembad maar het was ondertussen al bijna drie uur en ik was zo moe. Ian en ik namen afscheid en reden naar huis, een rit van anderhalf uur omdat we nu natuurlijk niet bij Kelly langs hoefden. Het was bar en boos onderweg, regen, onweer en heel veel water op de weg.
Eindelijk thuis, tijd voor koffie en om negen uur lag ik in bed en sliep de klok rond tot tien uur vanmorgen.

Het is bloedjeheet vandaag, er dreigt regen en ik ben van plan niks te doen vandaag en te genieten van deze extra vrije betaalde dag.

Over een paar daagjes op zes september is mijn jongste broer Paul jarig, van harte lieve schat !!!

Ik moet nog even kijken wanneer Joke die in Jax is bij Judith en ik wat gaan ondernemen, mijn enige vrije dag gedurende de week is de volgende week woensdag en dan kan zij niet, we zullen wat op een zondag moeten gaan doen denk ik want ik krijg nog steeds geen vrij met dit overwerken.

Dat was het weer voor deze week, liefs van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten