zondag 8 april 2018

Wonderlijke avonturen

Over de woelige baren
Van het leven
Dobbert mijn scheepje
Rond en rond
Soms zit het Mee
Ook wel eens tegen
Soms denk ik
Dit wordt echt te bont
Maar ik schommel Mee
Met de stroming
Dat is de enige manier
Soms even vechten
Dan weer tranen
Maar deining
Brengt ook plezier
Ik houd me vast
Aan de reling
Van liefde en vriendschap
Altijd voorradig
De zon op mijn lijf
De regen, het zilte Nat
Mijn leven
Nooit langdradig



Goeiemiddag lieve mensen

We zijn weer klaar met Pasen en eerlijk gezegd, ik ben blij dat het voorbij is want ik heb zelden zo'n stress gevoeld.

Gelukkig had ik op tijd mijn gedeelte van het paasdiner klaar, ik kon met heel even met Frank en Aline skypen want de chocomousse wachtte en die heeft zijn tijd nodig om op te stijven en mij was verteld dat we rond drie uur zouden eten, mooi niet dus. De familie uit Georgia kwam rond twee uur en Raini moest tot 1 uur werken, de ham stond toen al uren in de oven en het was gewoon druk want ondertussen waren Darian en haar mannen ook hier, goldzijdank was het heerlijk weer dus al de kids waren buiten, min of meer onder supervisie want het was een hectische boel, Max, Michael's zoon rende op een gegeven moment gewoon van gekkigheid door mijn hordeur en ik plofte. Michael en zijn vrouw die niet zou komen en toen toch wel wel zaten in de garage en lieten de kids over aan anderen. Ik bleef binnen, Jesus Christ Superstar op tv en ik probeerde kalm te blijven en te genieten, toen kwam ook nog Raini's vriendin Caitlyn en haar dochter Nene wat ik niet eens wist. 
De paasmandjes werden uitgedeeld, toen eieren verstoppen en vinden en uiteindelijk om 6 uur was het eten klaar.De keuken zag eruit alsof er een bom ontploft was en wonder boven wonder was iedereen om half acht weg. Ik was helemaal totall loss en zei tegen Ian, ok, volgend weekend niemand hier, ik heb rust nodig.

Ik heb de hele week elke dag een paar uur eerder vrij gepakt, of door snipperuren of door green time en het begon langzamerhand een beetje kalmer in mijn brein te worden. Tot vrijdag avond

Tiffany - onze nieuwe roommate - kondigde aan dat ze vandaag, zondag, naar Georgia ging en vroeg Raini of ze mee wilde. Raini moet werken vandaag en ontplofte. Ze vond het absurd dat Tiff haar familie ging opzoeken terwijl zij, Raini, er niet bij was. Ze stond als een idioot te schreeuwen dat dit haar familie was en dat Tiff maar moest verhuizen want ze wilde haar hier niet meer, blah blah. Hun vriendschap is dus gewoon weg en dat is niet echt goed als je samen een kamer deelt. Gelukkig werkt Tiffany 's nachts en Raini overdag maar je kunt wel geloven dat mijn stress levels weer omhoog schoten vooral toen ik erin betrokken werd, Tiff draaide zich om en vroeg, Mariet moet ik vertrekken van jou en mijn antwoord was, nee. Dat kalmde de zaak een beetje maar de spanning was te snijden. De een ging werken en de ander naar een vriendin en de rust keerde weer.

Gisteren ging ik vroeg yardsalen en ik vond heel veel leuke dingen. Josh wordt 4 op 22 april en Darian vroeg om piraten speelgoed, nou dat vond ik, heel leuk en voor een prikje kocht ik vier stuks waaronder een boot en een skull eiland. Ook een heel leuk trekkarretje van Fisher Price voor Julius want die wordt in juli 2.Toen kwam ik bij een school waar een gezamelijke yardsale was van de ouders en daar stond een man met tassen. Oh ja hoor, die tas was zo mooi, elegant en superkleuren, grijs en wit, die had ik nog niet !! 16 Dollars is een goeie prijs maar toen zei hij, ik heb die ook in een andere kleur en kwam met dezelfde tas met koffie kleuren en toen was Leiden in last. Ik vond ze allebei even mooi en wilde al weglopen want ik kon niet kiezen. Niet dat ik een tas nodig had hoor maar...oh boy. Hij zei, 30 voor allebei en ik zei ja, kon niet weerstaan, mijn innerlijke stem die me vaak overtuigd nee te zeggen was even om de hoek koffie halen.
Hij had ook zo'n leuke kleine spullen en ik kocht nog maar wat meer voor de Heldense meiden, die koffer is dadelijk poepie vol !!

Thuis was de stemming duidelijk nog niet goed, Raini ijskoud en Tiff wanhopig om het goed te maken., Nu weet ik al heel lang dat wanneer Raini in zo'n bui is, je beter een ommetje kunt maken maar Tiff kent haar nog niet zo goed en zo lang als ik. Ze probeerde met praten, hoe was je dag etc en dat hielp niet. Toen ging Tiffany boodschappen doen en zette later een super avondeten op tafel met verse zalm, een roerbak van spinazie en boeren kool met knoflook en boontjes, heerlijk en dat ontdooide de zaak een beetje. Raini en Darian gingen uit naar een restaurant waar ze overal tv's met sport hebben. Ze wilden de vechtwedstrijden bekijken waar je op je huis tv voor moet betalen, kickboksen, vrouwen en mannen en ik zei wat leuk (echt niet gemeend haha) dus Tiffany zei, ik wil ook wel, ga je mee. Ik dacht, had ik mijn mond maar gehouden maar ja, om de lieve vrede zolang als het duurt dus rond half negen richting Orange Park waar de meiden al eerder waren en een tafel hadden, het was echt heel erg druk en mensen moesten buiten zeker een kwartier wachten om een tafel te krijgen.
Ik bestelde een pilsje want Tiffany reed , ze hadden Stella van de tap, 6.50 per glas. Nu zijn de glazen iets groter dan in Nederland maar toch. Dronken worden daar is een dure aangelegenheid, niet dat ik dat in de zin had trouwens, Raini en Darian hadden cocktails met wodka en Tiff dronk ook bier.
Raini bestelde eten want tenslotte is het restaurant en we deelden allemaal samen een reuze bord met kip taco salad. Het was heerlijk en ofschoon ik al gegeten had en het voor mij eigenlijk veel te laat was nam ik diverse happen, met verse avocado, sour cream en heel veel kaas. De bord was maar half leeg dus nam ik de rest mee naar huis. De meiden bestelden nog meer eten en Tiff en ik gingen rond 11 uur huiswaarts.

Ik kon nog niet slapen en had na twee pilsjes best nog dorst dus een flesje bier in alle rust en het was half twee voordat het licht uitging. Ik werd vanmorgen om zeven uur wakker van Melly, draaide me om en voordat ik het wist was het kwart voor twaalf voordat ik uiteindelijk uit mijn bedje kwam. 

Raini is werken, Tiffany op weg naar Georgia met een grote doos met brood en gebak van de kerk en ik vind het wel lekker zo, niks gaat mijn middag verstoren !!

Op verzoek van een aantal dames ga ik even wat uitleggen over mijn werk.

Als je een baan hebt als ik waar je klanten helpt aan de telefoon draait alles om prestaties.
Je hebt elke maand een aantal goals die je moet halen om groen te blijven en die verschillen per maand.

We hebben een aantal catagorieen waaraan je moet voldoen

R3 - de klant belt terug binnen drie dagen na met jou gesproken te hebben, niet goed want dat zou betekenen dat je het niet goed afgehandeld hebt, zelfs als het om heel iets anders is, telt dat tegen jouw cijfers.

R7, de klant belt terug binnen 7 dagen, die weegt het zwaarste op dit moment.

R30, binnen 30 dagen

AHT - average handle time, elk gesprek heeft een eigen code dus als de klant belt om te weten wanneer de service technician naar hun huis komt staat daar bijv. 7 minuten voor terwijl als je moet troubleshooten waarom ze geen internet hebben je 27 minuten krijgt voor dat gesprek. Alles bij elkaar moet je onder 17 minuten blijft over de hele maand gemiddeld.

CE - heeft met AHT te maken, hoe lang is een ticket open dus met jouw precisie om een situatie in te schatten.

Adherence, je krijgt een dagelijks schema met je lunch - 30 minuten voor mij - en je twee pauzes. Als je die niet op tijd neemt komt je schema in de war, je precisie moet boven de 90% zijn, niet altijd gemakkelijk want je kunt tenslotte niet tegen een klant zeggen, sorry, ik moet nu ophangen want ik moet lunchen.

Transfer - Heel vaal bellen klanten en dan raken ze zoek in het automatische systeem, je weet wel, druk 1 voor...etc. Of ze worden verkeerd doorverbonden door andere afedelingen wat heel vaak gebeurd. Als wij ze dan moeten doorverbinden moeten wij onder 11.5 % van onze totaal calls blijven, erboven is niet groen maar rood.

We gebruiken een troubleshoot tool dat ons vertelt wat we moeten doen, toen ik begon was dat een A4 velletje, nu is het allemaal op de computer natuurlijk en op een gegeven moment vertelt het ons een afspraak te maken voor de technician, die gaat dan naar de klant en dat kan de klant geld kosten. Ook daar weer een percentage, ik ben al jaren 100% .

4 van deze cijfers tellen voor de driemaandelijkse bonus. Dat zijn dit lopende kwartaal R7, Transfer, de afspraak maken met de klant, als de klant nee zegt dan telt dat tegen je en VOC - voice of the customer. Die laatste is weer terug sinds 1 januari na een pauze van twee jaar. Het is een formulier voor de klant om in te vullen of jij je werk goed hebt gedaan en heeft haken en ogen want soms snapt de klant niet dat dit uitsluitend voor het gesprek met jou geldt en krijg je dus een slechte beoordeling.

Die vier samen moeten allemaal binnen de groene zone zijn plus je mag niet op de zwarte lijst staan bij Attendence. Dat is de afdeling die waakt over ziekteverzuim etc en als je teveel afwezig bent of the laat komt, kom je op hun zwarte lijst - de voorlaatste stap voor ontslag - en dan kun je dus naar je bonus fluiten.
Hetzelfde geldt als je je uren aan de phone niet maakt, je moet 240 uren in dat kwartaal aan de telefoon zijn geweest, anders krijg je niks en omdat ik halve dagen mijn special team werk doe, moet ik dus heel voorzichtig zijn vooral weer nu aangezien ik op het einde van dit kwartaal vakantie heb. Soms betekent dat, dat ik dus extra aan de phone moet zoals in de weken voor Pasen om die uren te halen - ik had er 244 in het eerste kwartaal dus net genoeg.

De bonus is verschillend naargelang hoe lang je bij de afdeling bent. Ik krijg dus de volle bak, 4 van 4 cijfers, 1000 dollars - daar gaat ongeveer 240 dollars belasting af - 3 van 4 is 500, 2 van 4 is 300

Voor nieuwe mensen is het 350,00 - 250,00 en 100,00 dus beduidend minder

Al deze cijfers zijn natuurlijk ook van belang voor de je prestatie naar je manager, zij krijgt ook haar bonussen en elke maand is er een half uur als alles goed gaat zoals bij mij maar als je constant rood staat kun je ook op een plan komen. Vorig jaar was ook op alles groen, het jaar ervoor ook dus ze laat mij wat meer vrijheid hebben omdat ze weet dat ik geen extra hulp nodig heb.

Ik hoop dat dit duidelijk was, het kan een enorme extra druk zijn en veel vooral nieuwe mensen kunnen er niet mee omgaan en stappen gewoon op, jammer maar ja.

Morgen is de verjaardag van mijn moeder, ze zou 98 worden en ik denk met veel liefde aan haar, ik zal een extra kaarsje opsteken bij haar foto.

Ik hoop dat de komende weken wat rustiger worden, het aftellen naar de vakantie is in volle gang en ik hoop dat Tiffany snel een eigen plaats vindt, ze heeft zich alweer ingeschreven voor een appartement en ofschoon ze mij helemaal niet tot last is en we gezellig kunnen kletsen maakt haar vertrek hopelijk een einde aan de spanningen met Raini ......we zullen zien, alles kump good.

Dinsdag komt Joke voor een maand naar Jacksonville om haar dochter Judith en kleinzoon Quincy te bezoeken en ook wij gaan natuurlijk weer wat ondernemen. Ik verheug me daar heel erg op.

Fijne zondag voor wat er voor jullie van over is en tot de volgende week

Liefs...Mariet xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten