zondag 4 februari 2018

Nostalgie in noten

Sjipbreukeling
Vergaone sjeepe
unne branjende mast
verzonke sjatte
verzjwaord met gouwe last
aangesjpeulde zeile
versjpreid aan ut sjtrand
versjaote met gaate
bedekke ut zandj
un bel klonk in ut holst van de nach
asof ze mich nao hoes toe reep
ich volgde de sjpaore in ut zandj
op good geveul, met blinje auge leep
de windj in mien haor
de geur van dich leidde mich op de juuste waeg
ich veul det ich der bienao ben
terwiel ich de traone van mien wange vaeg
haoj mich vas
laot mich neet valle en vergaon tot sjoem in de golve
de oceaan, ze vangt bot deze kier
gered van ut huule van de wolve
haoj mich vas
dien erm zien mien anker, miene have
ich kom veilig toes
om mich aan dien leefde veur altied te laave
Goeiemorgen lieve mensen,

IK wil vandaag beginnen met twee jarigen, op 1 februari was mijn petekind Anne jarig, natuurlijk wel al gefeliciteerd met alsnog van harte. Vandaag is Willemien jarig, ik wens jou van harte en een fijne dag met Gerry !!!

IK denk dat dit de eerste week na de feestdagen was dat ik de hele week werkte op een uurtje na dat ik eerder vrij had en dat kwam goed uit want ik moest weer eens terug naar mijn dokter, de papieren werden niet geaccepteerd voor ziekteverlof. Ik sprak de verpleegkundige die ze invulde in oktober, ze was vergeten het aantal uren per jaar erop te zetten, ze zei, ik weet niet hoeveel uren je ziek zult zijn, duh, alsof ik dat voorop weet !. Ik zei, we zetten altijd 480 uur per jaar en ze zei beslist, nee doe ik niet, veel te veel. Ze wilde 1 uur per week erop zetten, ik keek haar aan of ze betoeterd was, als ik me niet lekker voel meld ik me af, niet voor een uur maar voor een dag of zo. Uiteindelijk zette ze er 8 uur per week op. Acht maal 52 is 416 per jaar dus volgens mij kon ze niet tellen omdat ze 480 veel te veel vond, nou 418 is niet zoveel minder toch.

We hadden dus hoog bezoek deze afgelopen week op het werk, de hele top van meerdere afdelingen kwam naar Orange Park en dat betekende allerlei dingen, alles moest heel netjes zijn, er was een grote meeting op woensdag met een live broadcast, onze lunchroom was omgetoverd ttt een heuse tv studio en ook het filmpje waar ik in mee speelde werd vertoond. Lori had op het laatste moment een uitnodiging voor mij geregeld en het was heel leuk. Vreemd om jezelf op een heel groot beeldscherm te zien maar leuke reacties erop.
Na afloop een zogenaamde tailgate party, dat begrip komt uit de football wereld, voor de wedstrijd wordt er gebarbecued, burgers en hotdogs. Die hadden we dus ook met de heerlijkste coleslaw en baked beans en als dessert een gebakje, om je vingers bij af te likken, ik nam na afloop wat spullen die over waren mee naar huis.

Ik zag reikhalzend uit naar het weekend, ik zou immers uitgaan, voor het eerst in lange tijd en alleen. Damon’s band Vynl speelde vrijdag en gisteren maar dubbel op wilde ik niet doen dus vrijdag ging ik eerst naar mum. Ze hebben haar van de medicatie afgehaald die volgens de doktoren verantwoordelijk was voor haar gedrag, vloeken, schoppen en slaan. Nu was ze een heel ander mens, ze zat in de rolstoel in haar kamer met gezelschap, ze laten haar niet meer alleen, ze glimlachte toen ik binnenkwam en ik kreeg haar aan het lachen met verhalen over yardsales, uit eten en juwelen, Ze was slaperig,m waarschijnlijk van de pillen maar niet agressief en geen tranen deze keer, hopelijk blijft het zo.

Ik bleef niet lang want ze moest in bad dus reed ik op weg naar huis naar Orange Park Mall om wat te shoppen, ik had tenslotte mijn bonus binnen en ik had een extraatje verdiend nietwaar.

Ik kocht een heel leuk shirt en een superleuke broek dus ik was klaar voor mijn uitje. Nog even wat te eten bij het Thais restaurant en Thai tea en toen naar huis, Lekker vroeg naar bed en dat was nodig, achteraf gezien.

Gistermorgen haalde ik brood bij de kerk , er was niks te doen en ik nam een hele mand mee en wat donuts voor Ian. Daarna de was en je weet het wel en toen besloot ik om naar Walmart te gaan, ik had kattenvoer nodig. Ik belandde op de meubel afdeling en daar zag ik mijn kastje, supermooi, stevig en voor een prijs dat je denkt, hoe doen ze het ervoor, het is van Better homes en gardens, een tijdschrift hier en ik vind het veel weghebben van de Ikea stijl.


IK was verbaasd over de prijs en Ian zette hem in minuten in elkaar. Reden om mijn hoekje in de kamer eens heel goed onder handen te nemen, vegen, soppen, die oude tijdschriften bak eruit die ik als tafeltje gebruikte en opruimen. En nu staat hier mijn nieuwe kastje, drie manden erin die los gekocht moesten worden, in heel mooie rustige kleuren en Melly heeft zich op de top geinstalleerd natuurlijk, veel plaats om languit te liggen dutten.

Ik vond het zo mooi dat ik online een grotere versie heb besteld, voor de tv. Die kast was me al langer een doorn in het oog, veel te massief en nu komt 8 februari de nieuwe versie en wordt die hoek ook veel rustiger, ik zal met nostalgische gevoelens Martin’s oude kast aan de weg zetten, niemand wil hem hier dus weg ermee. In ons vorige huis stond deze open kast in de slaapkamer voor de tv, maar slikken en doorgaan met de handel.

Gisteravond zou de show om 9 uur beginnen dus ik reed op tijd richting Avondale, zo’n 18 minuten met de auto, het is een deel van Riverside, een oud gedeelte van Jax waar ook het ziekenhuis is waar ik in 2011 met mijn hartaanval terecht kwam. Veel oude huizen, heel sfeervol en dit was in een bar langs een drankwinkel, het was niet groot, er stonden een paar pooltafels en gezellige banken en hangtafels. Ik maakte kennis met Glory, de vriendin van Damon. Damon is een collega bij att, we zitten samen in het tracker team en hij is al zijn hele leven met muziek bezig, hij zingt en speelt guitaar. Samen met twee anderen, een drummer en een bass speler/zanger vormt hij de band Vynl, ze spelen klassieke roch dus helemaal mijn ding met een knipoog naar wat forsere country en blues, het was super. Ik heb me zo goed geamuseerd, ik kon natuurlijk geen druppel alcohol drinken omdat ik mezelf naar huis moest rijden maar misschien zijn dat wel de beste avonden ofschoon coca cola word je ook snel moe. Glory en ik hebben super gezellig gekletst, ze is 58 en heel erg leuk. We hebben gedanst, we hebben meegezongen en voor ik wist was het bijna een uur, ze speelden tot half twee maar ineens was ik moet, ik ga tenslotte altijd vroeg naar bed en was al om half zeven op die morgen.
Na een heel hugs van iedereen reed ik naar huis, ik doe dit heel snel weer, ik had echt vanuit het eerste moment het gevoel, dit worden vrienden !!

Ik kon nog een hele tijd niet slapen, mede door de muziek in mijn hoofd maar ook door vreselijke krampen in mijn voet maar werd vanmorgen gelukkig pas na negenen wakker.

Vandaag is superbowl, DE afsluiting van het professionele football seizoen hier, Jacksonville haalde net niet de finale twee weken geleden, jammer dus ik weet niet eens of ik kijkm, waarschijnlijk niet of zo af en toen voor de stand. Ian boeit dit helemaal niet maar ik ga wel lekker koken, zuur vlees met reibekuchen staat op het menu.

Het is een beetje bewolkt buiten en we krijgen regen dus geen was. Ik moet mijn badkamer een beurt geven, heb gisteren van Susan een kastje overgenomen dat achter het toilet geplaatst wordt, het matglazen deurtjes en daar kan ik mijn handdoeken in doen. Todd was zo aardig om het naar mijn huis te brengen, hij zag er hip uit, heeft zijn lange laten knippen maar het staat hem goed, deed me aan Martin denken toen hij naar de kapper was geweest om kort te wieken.

Jullie zijn nu echt op weg naar de vastelaovend dus alaaf en tot de volgende week

Liefs van Mariet xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten