zondag 21 mei 2017

Kattengejammer


Ik wil naar buiten maar

de hitte doet me wijken

alsof je de ovendeur open doet

om heel even te kijken

naar cake of taart of ander baksel

dat daar staat te garen

nee niet door het glazen raam

naar het resultaat gaan staren




die hitte maakt me mat en moe

en de zomer moet nog beginnen

ik wil zo graag naar de koelte toe

mischien tijd

om toch een smoes te verzinnen.




Goeiemorgen lieve mensen




Het is bloedheet, elke dag 35 graden maakt me moe en rusteloos en dan merk ik heel goed, vooral in de nacht. Sinds ik terug ben van vakantie slaap ik heel slecht. Hoe laat ik ook naar bed ga, om 5 uur ben ik helemaal wakker en kan niet meer terug in slaap komen. Het feit dat ik deze afgelopen week van 13.00 tot 22.00 uur moest werken, tegen de tijd dat ik naar mijn werk vertrok was ik al doodmoe. Gelukkig heb ik het een en ander kunnen aanpassen in mijn voorkeuren voor werk uren en nu ziet alles er heel anders uit in de komende twee weken. Ook het feit dat de eerste twee nieuwe klassen op de werkvloer zijn heeft voor mij positieve invloed.




Vandaag vrij, ook maandag en dinsdag en vanmiddag vertrek ik naar Georgia, daar is alles weer bij het oude, de ergste overlast van de bosbranden is voor nu voorbij en even tot rust komen, blijkletsen en zo leek me een goed idee, ik neem lekker eten mee voor vanavond en wanneer ik naar huis kom, dat zien we wel. 




Afgelopen zondag genoten we allemaal bij Darian en Josh van de moederdag poolparty, het was perfect, lekker weertje, het water op de ideale temperatuur en lekker ploensen met de kids, ook baby Julius genoot volop in het natte nat. Daarna een lekkere barbecue met de beste ribs die ik ooit gegeten had. Ik had appels meegenomen met een caramel dip en worteltjes en aardbeien en dat ging er goed in. Veel gezonder dan chips of zo.




Ook ging ik naar de film, op dinsdag keek ik naar Guardians of the Galaxy twee en die was zeer goed, ik heb genoten. 




Voor de rest van de week ben ik gewoon superlui geweest, klein beetje opgeruimd, stofzuigen en de afwas en oh ja, het gras maaien maar onze maaier was stuk, die kreeg ik niet aan de praat dus maar even Thomas aangesproken over zijn oude maaier die hij te koop had voor 25 dollars, het 12 jaar oude beestje (nieuwer dan de mijne trouwens) deed het nog goed maar ze hadden toch een nieuw modem gekocht. Hij bracht hem na het werk even over met zijn truck en ik kon weer maaien, gratis en voor niks want weer hoorde ik, je hebt zoveel voor ons gedaan. Met een lekker stuk belegen Gouda en chocolade ging hij naar huis. Ik heb voor en achter gemaaid, lekker zweten en daarna een verfrissende douch is altijd fijn. Het was echter met name vrijdag zo warm dat zelfs na twee uren mijn haren nog nat waren terwijl die normaal in een half uurtje wel droog zijn.

Het is nog stil in huis, Ian zal niet op zijn tot over een paar uurtjes, hij heeft zeker weer de hele nacht gegamed. Hij was vrijdag de hele dag en avond bij een vriend om te helpen en bracht me wat lekkers mee, scampi met rijst, die ik gisteren opsmikkelde voor lunch. Om kwart over zeven had ik het wel gehad op het werk, toch fijn die FMLA, kan ik naar huis als ik wil en oh, ik wilde !!

Ik ben op sinds zessen, geen verrassing dus maar in plaats van terug naar bed nadat ik dit blog heb geplaatst ga ik zo dadelijk om negen uur naar de nieuwe Aldi, gisteren kwam ik erachter dat ie open was, op de plaats waar vroeger de Golden Corrall stond waar Martin mij de eerste vroeg of ik met hem wilde trouwen, eens even kijken wat hun assortiment is, de chocolade is dichter bij huis !!

Frank en Aline zijn in Belgie voor twee weken, ook hen hoop ik later vandaag nog te spreken via skype voordat ik naar Georgia vertrek, we hebben al weken niet gepraat.

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag, voor al de communicantjes, proficiat en tot de volgende keer !!

Liefs van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten