zondag 19 maart 2017

En de merels fluiten

    my sweetheart turns to leave
    and slowly walks away
    I try to leave myself
    but my heart tells me to stay

    I watch her from a distance
    as she boards her plane to go
    she's taking my heart with her
    and i wonder if she knows

    I love her more than words can say
    and i'll take her as my wife
    the plane takes off and then she's gone
    as the tears blur my sight

    alone again, that too shall end
    when she comes back to me
    she'll be my wife, my lover too
    and my only best friend

  1. Goeiemorgen lieve mensen,



Een jaar geleden, zomaar tussen wat papieren, vond ik dit gedicht dat Martin in oktober 2006 schreef na mijn bezoek aan Jax en vanmorgen las ik het weer en het ontroert mij diep. Ik lees hoop en wanhoop maar vooral heel veel liefde in deze regels.



Deze week stond in het teken van onze 10de trouwdag die we niet samen konden vieren zoals we het wilden, hij daarboven en ik hier maar het was een mooie dag vol met fijne warme herinneringen en ik was niet alleen.



Kim haalde me op om 1 uur en we reden naar het strand waar we samen genoten van heerlijke crablegs en garnaaltjes en een toetje na, met grote slabbers om tegen het knoeien. Daarna even naar het strand, het was stralend weer maar koud, de koudste dag van het jaar, in de morgen vroor het zo'n 3 graden en alles was wit. Daarna weer huiswaarts en lekkere nakletsen met koffie.



Dinsdag was ik ook al vrije ne ging ik naar de film, Logan, de laatste Wolverine film. Samen met zegge en schrijve 4 andere mensen genoot ik van 2 uurtjes lief en leed en toen hij zijn ogen sloot voor de laatste keer moest ik aan Martin denken, hij was een hele grote X-men fan en ik weet zeker dat hij zou denken, het was goed zo.



Nadien ging ik huiswaarts en begon weer op te ruimen. Het huis is zo weer het mijne ofschoon sinds Ravyn donderdag de logeerkamer, steevast haar kamer genoemd, overnam is het weer poepie vol, bed op de grond voor nu, heel veel speelgoed en katten. Gisteravond viel ze op de bank in slaap dus ik liet haar natuurlijk lekker daar liggen, onder een warme plaid.
Het is weer na een aantal dagen kou weer op aan het warmen, de deur is open, de was draait en gaat zo dadelijk naar buiten en ik voel me lekker.



Ik was in de gelegenheid om vrijdag onbetaald vrij te nemen net als komende vrijdag maar we hadden wild west in onze buurt.



Rond 11 uur liepen Ravyn en ik naar de Walgreens om mijn pillen op te halen. Ik had al commotie aan het andere einde van de straat gezien, brandweer, auto's die omgeleid werden door onze straat en terwijl we naar de drogist liep bleef een politie helicopter boven ons hoofd cirkelen. Mijn plan was om een rondje te lopen maar ik besloot toch dezelfde weg terug te lopen, alles bij elkaar zo'n 3 kwartier wandelen.
Thuisgekomen nog steeds alle auto's langs ons huis dus even op het nieuws kijken. Blijkt dat er rond 9 uur een bank was beroofd en de politie ging naar het huis van de vermoedelijke dader, de straat voor ons. Alles werd afgezet, vrouw en kinderen en eruit en het SWAT team want de man begon te schieten en wilde zich niet overgeven. Hij dreigde met zelfmoord en uren later toen de politie binnenging was hij dood. De straat bleef nog afgesloten tot laat in de middag.



http://www.news4jax.com/news/police-identify-bank-robber-found-dead-at-westside-home-following-standoff



Ian en ik waren ondertussen druk bezig in de garage. Ik heb echt al het speelgoed onder handen genoemen, een aantal dozen aan de straat en die waren binnen een mum van tijd weg. Ook ander spul verdween naar de straat, opgeruimd staat netjes !!



Gisteren moest ik werken maar ik ging een uurtje vroeger weg, wilde naar Georgia maar die hadden al bezoek dus we bleven thuis, lekker Trolls kijken met de grote meid die even het niet zag zitten, ik wil naar huis, ik wil naar nana (April's moeder), ik verveel me maar ik heb haar moeder gebeld want ze is nog hier tot volgende week vrijdag en ik had geen zin in een pruilend kind, dus nadat April haar toegesproken had ging het beter.



Vandaag staat er niks op ons programma, ze is al haar spulletjes naar buiten aan het brengen, voor een picknick met de barbie's , het is zo lekker weertje, zonde om binnen te zijn.



Ian is druk geweest met de achtertuin, heeft heel veel gesnoeid, alles gemaaid en ik heb Ravyn beloofd dat we vanmiddag bloemen gaan zaaien.



We hebben een aantal jarigen deze week, op 21 maart Nathan Wijnands en onze lieve Kelly, op 22 maart Rik van den Kerkhof, op 23 maart Valerie van de Port en 25 maart is Cas jarig, hieperdepiep voor iedereen.



Ik heb begrepen dat de tijd bij jullie ook nu verzet is, eerder dan normaal maar hey, geniet van dat extra uur licht.



Allemaal een hele fijne week, miet oude en nieuwe herinneringen



Liefs Mariet



Geen opmerkingen:

Een reactie posten