zondag 18 oktober 2015

En alweer een engeltje !

Send me an angel
Wise man said, just walk this way
to the dawn of the light
the wind will blow into your face
as the years pass you by
hear his voice from deep inside
it's the call of your heart
close your eyes and you will find
there's a dart of the dark
Here I am, will you send me an angel
Here I am in the land of the morning star
Wise man said just find your place
in the eye of the storm
seek the rose along the way
just be aware of the thorns
Wise man said, just raise your head
and reach out for the spell
find the door to the promised land
just believe in yourself
Hear his voice deep inside
it's the call of your heart
close your eyes and you will find
that we're out of the dark


Goeiemorgen lieve mensen,


Vandaag begin ik met een gedicht/songtekst van mijn lief, ik vond het gisteren met nog wat andere notitieblaadjes met teksten in een koffertje met cassettebandjes dat verstopt was in een kast, toen ik het oppakte viel dit eruit – toeval bestaat niet – en ik ben diep ontroerd door deze tekst. Ik heb geen idee wanneer het geschreven is maar waarschijnlijk voordat wij ons vonden.


De afgelopen week ging zo snel voorbij, af en toe had ik het idee dat ik amper tijd had om veel te doen maar dat is soms ook wel prettig. Op het werk weer heel hectisch en elke avond vroeg in bed, met kat die precies weet wanneer het bedtijd is en Pebbie heeft zichzelf een lekker zacht nestje gemaakt op een fleece dekentje voor het open raam. Ze maakt me elke morgen om zes uur wakker want dan moet ze eruit en ik kan nog even dutten tot om 7 uur de wekker afloopt.


Vrijdag was mijn late dienst en dus had ik eindelijk tijd om een pakje met kadootjes richting Ubachsberg te sturen voor baby Daniek, de dochter van Rik en Martine en kleindochter van Marianne en Frits, hopelijk duurt het niet te lang voordat het aankomt.
Gistermorgen weer even mijn voorradje brood voor de vogels en eekhoorns aangevuld en het was een perfecte dag om te garagesalen. Strak blauwe lucht, aangename 25 graden en alles is nog steeds groen. Ik vond een hele hoop voor bijna voor niks, ik begon al met een poppenhuis voor Ravyn, ze heeft een kleintje en een kasteen maar nu heb ik een heuse grote villa met balkon, straks even afsoppen en dan kijken of mijn meubeltjes erin passen want het kwam zonder maar wat wil je voor 2.50.
Ook vond ik een estate sale, alles in het huis van een oudere dame was te koop, de meubels waren ontzettend mooi maar ik hield het bij kleine dingen, het duurste wat ik kocht was een dienblad met onderstel voor 50 cent. Ik had een paar mooie blikken, kerstspul en een echt Hummel bord, uitgave 1973 voor 25 cent, ik heb hjet opgezocht, het is veel meer waard natuurlijk


Ook vond ik op een andere plaats twee originele Pandora kralen, kinderwagen en babyflesje, voor een kwartje per stuk, die sieren nu mijn Pandora armband.




Onderweg kwam ik langs het huis van Tom, Martin's broer en Myra en ik dacht toen ik de truck zag, laat ik even binnenwippen. Ze vonden het heel leuk en nodigden mij uit om met hen te gaan lunchen, ik stelde voor om naar het nieuwe chinese buffet te gaan, ze waren er nog niet geweest en vonden het heel lekker, zij betaalden de rekening !


Van de week begon ik ook aan de klimsteunen voor mijn planten voor, ik haalde de hondenkooi die ik het vorig weekend bij de buren had meegneomen nadat ze hem achterlieten bij hun gedwongen verhuizing, uit elkaar, ik liet de bodem, deur en bovenkant aan elkaar zitten en had zo een klimrek van drie en een halve meter, het ging aan die ene spijker in mijn schoorsteen buiten in de voortuin en eronder plantte ik de Dutchman's pipe, het groeit heel goed al en er is sinds gisteren een bloemknop in de vorm van een pijp (vandaar de naam) te zien, ik hoop dat het blijft hangen want het is onmogelijk om een spijker in deze moren te krijgen, kei en kei hard dus ik had geluk dat er al eentje was precies waar ik hem nodig had (je kunt ook zeggen, ik paste me aan aan die spijker) en een andere spijker links van de voordeur, daar hangt nu een van de zijkanten van de kooi voor de jasmijn en mandevilla om te delen.
Ravyn's poppen villa

klimrek gemaakt van hondenkooi, zelf geknutseld, trots op resultaat !!

de eerste bloem, links van het kaartje

klimrek voor jasmijn en mandevilla langs de voordeur

strak gesnoeid gisteren

het nu nog wilde bloemenperk achter in de tuin met lantana;s rozen en 4 o'clocks

wilde hoek achter in de tuin met heel veel morning glory

Freckles

Freckles

achterlant van mijn huis, links van de achterdeur, de keuken, rechts de garage

oude schommelstoel onder de popcorn tree waar ik altijd mijn vogeltjes voer

keukenraam erker, de blauwe bloemen markeren het graf van Ushuaia

mijn terras, nu nog vol met planten in potten die voor in de tuin geplant worden nadat ik het gras gedeeltelijk heb verwijderd

magisch licht in de vroege morgen

ook mijn cactus moet in de volle grond, hij groeit uit zijn pot

Pebbie eet gras, goed voor de spijsvertering, vooral als je hele dag achter hagedissen aanjaagt en ze dan opeet

mijn citroen, zal ik dan toch gauw genoeg oogsten, links achter mijn tangerine die ik uit een pit opkweekte, de plant is nu zo'n 4 jaar oud


Gisteren kwam Susan langs en we gingen naar Home Depot waar ik een takkenzaag, van Fiskars natuurlijk, en een rechte steekschop kocht die van pas gaat komen als ik het gras voor weghaal. Ze kwam later nog een keertje langs maar haar takkenzaag, ze heeft diezelfde, en samen hebben we de struiken voor nog maar eens een kopje kleiner gemaakt en weer met dat vieze vergifgoedje in gestreken want ze liepen alweer uit en ik wil ze niet meer. Ik heb hibiscus geplant voor en twee gardenia's. Raini was zo lief om donderdag op haar vrije middag het gras voor te maaien en alle kantjes te knippen als verrassing voor mij.


Vandaag had ik het plan om naar de film te gaan maar het is weer zo mooi buiten dus jammer om twee uur binnen te zitten in een donkere zaal en Pan draait nog wel eventjes, Ik \wil de wilde hoekjes achter te lijf gaan en binnen mag er ook wel weer eens opgeruimd worden. Verder vanavond alle planten water geven want het heeft al meer dan een week niet geregend. Dat wordt de komende week wel anders maar dat is pas woensdag of zo. Het voordeel van droog weer hier is dat het overdag geweldig mooi weer is en 's nachts koelt het af tot 15 graden, ideall weer om te slapen.


De volgende week zondag ga ik naar St Augustine. Mijn nichtje Mia van tante An uit de Reuver is in Florida op vakantie bij een vriendin in Clermont, dat is midden Florida, bijna drie uurtjes rijden maar zondag gaat ze naar St Augustine en we treffen elkaar daar, ik kijk er erg naar uit want ofschoon we contact houden via Facebook hebben we elkaar al een hele tijd niet meer gezien.


Ik heb vanmorgen een rondje tuin gedaan en een aantal foto's gemaakt, inclusief van Freckles en Pebbie die niet zo van poseren houdt.


Morgenvroeg heb ik mijn afspraak met de huisarts, mijn enkel is nog steeds een beetje dikker en bijvoorbeeld van de trap afgaan doet pijn dus daar gaat ze zeker naar kijken, ook een algemeen onderzoek en de afspraken voor de borstfoto's en het darmonderzoek worden meegenomen. Ik moet er al om 9 uur zijn, dan om 12 uur werken dus ik zal nog wel ruim tijd hebben na de afspraak en misschien rijdt ik wel ven door naar Green Cove Springs en lunch daar in het park aan de rivier, dat is zo'n 12 km van de dokter vandaan. Er komt altijd een gevoel van rust over me heen in dat parkje, ik was er meerdere keren met Martin en hij is altijd heel dicht bij me dan.


Vrijdag ben ik ook vrij omdat ik zaterdag moet werken, heb geruild met Lisa die een feestje voor haar kleinkinderen heeft, dat betekent dat ik het weekend daarna, met Halloween vrij heb omdat zij dan voor mij werkt. Vrijdag ga ik proberen eindelijk een afspraak te maken met een tandarts want ik wil graag mijn bovengebit in orde heb als Frank en Aline trouwen zodat ik weer breeduit kan glimlachen.
Ik had afgelopen vrijdag gebeld maar kreeg de antwoorddienst aan de lijn en die kunnen geen afspraken maken. Het is de tandarts waar ook Kim naar toe gaat sinds jaren en na die ontzettend fijne ervaring met haar huisarts die nu ook de mijne is ben ik zeker daar ook goed onder de pannen. Ik heb net mijn verzekering vernieuwd via het werk voor 2016. Een paar verandering, in plaats van gratis voor dokters en zo moet ik nu 6.65 per maand betalen maar de eigen bijdrage is iets lager en ook de bedragen voor de tandartsverzekering en mijn bril zijn omlaag, alles bij elkaar betaal ik nu zo'n 17.00 per maand inclusief extra's voor de gezondheidsverzekering en een klein bedrag bovenop de gratis levensverzekering als ik een ongeluk krijg en invalide zou worden of zo.


Ik verheug me er al op als Ravyn weer komt, niet alleen heb ik dat poppenhuis voor haar maar ik heb ook een speciale uitgave van Sneeuwwitje van Disney voor haar, met bonus cd en in het Engels. Dusver had ik alleen de Nederlandse versie, ze vond het evengoed mooi om naar te kijken al verstond ze het maar nu heb ik the real deal. Ik vond hem ook gisteren op een yardsale voor 2.50.


Morgen wordt Meemaw, Kelly's moeder en de oma van Martin's kinderen, 94 jaar, ze is geboren in hetzelfde jaar als mijn vader, in 1921. Ze is weer terug in het ziekenhuis, ze was een weekje thuis maar het ging niet, ze was aan de zuurstof maar kon niet eten, verslikt zicht de hele tijd, arm mens, en nu krijgt ze waarschijnlijk een tube in haar keel. Ik heb zo'n medelijden met haar, ik hoop dat het lijden niet meer te lang duurt.


Ik ga weer afsluiten, ik heb honger en er is vast wel iets lekker in mijn keukenkastjes te vinde, een omeletje of zo gaat er ook wel in, fijne week gewenst en tot de volgende keer


liefs...Mariet xx














Geen opmerkingen:

Een reactie posten