zondag 5 juli 2015

Lief en leed

In ut vinster van dien auge
al is der auch verdreet
dao laes ich en ich sjrief oppe raam
ich hoj van dich, vergaet mich neet

Goeiemorgen lieve lezers

De rook is opgetrokken, ik heb me wat afgehoest gisteravond, de hele stad lag onder een dikke deken van de rook veroorzaakt door al het vuurwerk dat was en werd afgestookt. Tot diep in de nacht knalde het maar gelukkig slaap ik aan de achterkant van het huis, de raam was dicht, de ventilator zoemde me zachtjes in slaap nadat ik de jongedame naast mij flink de wacht aan had gezegd, stil liggen of je kunt in de kamer alleen op de bank slapen. Blijkbaar maakt dat indruk en we vielen snel in slaap. Daaraan vooraf drama. Raini kwam me vragen om kwart over negen nadat ik een klein slokje van mijn welverdiend koud Stellaatje had genomen of ik zin had om in het centrum naar het vuurwerk te kijken, tenslotte gaan Indepence Day en vuurwerk samen. Nou nee, geen interesse, ik ga niet voor vuurwerk daar in de drukte naar toe, of ik haar en Star dan naar Ricky kon brengen. Ok, stap maar in, door veel geknal en rook reden we naar Ricky, haar plan was om Ravyn mee te nemen maar Ricky gaf geen toestemming, April, Ravyn's mama had uitdrukkelijk gezegd dat Ravyn niet naar het vuurwerk mocht, geen grote mensenmassa's want er waren waarschuwingen afgegeven dat er terroristische bedreigingen konden zijn en Ricky was onverbiddelijk (en ik was het er volkomen mee eens, waarom risico's nemen) dus Raini was niet gelukkig. Ik nam het touw in handen en kreeg natuurlijk van Ricky toestemming om Ravyn met mij mee te nemen naar huis. We konden voldoende vuurwerk onderweg en bij ons huis bekijken. Raini en Star gingen dus gewoon alleen en Ravyn en ik reden langzaam naar huis. Ze was helemaal niet geinteresseerd trouwens in vuurwerk, ze heeft het al vaak gezien want hier wordt het verschillende keren per jaar afgestoken, ze wilde spelen met de barbie's en tv kijken. Ik keek Indepence Day met haar, een film die door een zender de hele dag wordt uitgezonden, anders niks als dat.

Toen naar bed en we sliepen tot half tien, lekker na deze drukke week.
Afgelopen maandag zou ik naar Leah gaan en Raini en Star wilden mee maar ik heb afgebeld want bij ons was het mooi weer maar Leah aan het strand had flinke onweersbuien en door de regen rijden, daar had ik geen zin in dus ik besloot 's middags een matineetje te pakken in de bioscoop, een entree kaartje kost dan maar 5.50 en ik heb lekker in mijn uppie genoten van Inside out, een animatie van Disney en Pixar en beslist de moeite waard, ook voor een volwassene. Na afloop een ijsje en toen naar huis.

Dinsdag begon de laatste dag van juni en het begin van een drukke werkweek, geen tijd om te rusten tussen de telefoontjes, de druk van proberen die nummertjes groen te houden maar gisteren kwam de verlossende uitslag...alles is en blijft groen dus de bonus in de knip !!
Ik had zelfs 0.00 % voor de maand juni en dat heb ik nog nooit gehaald – het moet onder de 34% blijven – dat betekent dat ik waarschijnlijk weer heel hoog in die quintile ga eindigen, ik ga voor nummer 1 !!

Door de hitte en broeierigheid en natuurlijk ook werkt de volle maan niet mee is het geweld weer een beetje opgelaaid, verschillende schietpartijen in de buurt, branden en natuurlijk al de discussies over die oude vlag, mensen die deze gebeurtenissen aangrijpen om dingen te doen die er helemaal niks mee te maken hebben, aanvallen op de politie, besmeuren van standbeelden en zo.

Ook zijn er bizarre gebeurtenissen, zo is gisteren een meisje van 7 overleden doordat een grote steur (vis) in hun boot sprongen en haar en haar familie verwondden, zij overleefde dit niet. De vis viel niet aan , ze springen gewoon zoals dolfijnen en veel andere vissen doen, vreemd en bizar maar dat toont eens te meer dat je altijd toch voorzichtig moet zijn in de natuur.

Lief en leed deze week, een bruiloft in het vooruitzicht. Wouter en Laura gaan trouwen en ik wil hun van harte feliciteren met hun verloving, voor mij weer een reden temeer om in de zomer van 2017 naar Kessel te komen. Ook is Laura vandaag jarig, want een fantastische weekend voor die twee !

Ook Marijn van ozze Hay is vandaag jarig, van harte !!

Gisteren had ik dus mijn extra werkdag en het viel reuze mee, het begon heel rustig, later werd het wat drukker maar ik was toch blij dat ik naar huis kon gaan. Ik had een lekkere moot verse zalm gekocht vrijdag dus koude zalm was mijn lunch, die was al op voordat mijn lunch officieel begon dus ik had voldoende tijd om even naar de dollar store te gaan. Ik ben bezig aan een leuk project, Lori's oudste dochter Erin is zwanger en Lori hoorde woensdag dat het een meisje wordt, ze heeft al een kleinzoon dus ze was in de wolken. Ik ga een kurkbord maken voor de babykamer en heb verschillende ideeen in mijn hoofd, het wordt waarschijnlijk met behulp van een lijst een soort raam met buiten de blauwe lucht met wolkjes, een wei met bloemen en vlinders en natuurlijk een lieveheersbeestje (Lori's achternaam is Melady – lieveheersbeestje in het Engels is ladybug- en dit kevertje is het symbool van ons team). Ik ga zelf prikkertjes maken voor het bord, knippen en plakken maar waarschijnlijk pas als het heel wat koeler is, ze is 5 december uitgeteld dus tijd genoeg. Als dit goed lukt, maak ik er misschien wel meer.

Geluk en verdriet, het ligt zo dicht bij elkaar en het hoort bij het leven, dat denk ik maar steeds want aanstaande woensdag is het 8 juli, een half jaar geleden dat ik voor de laatste keer in de ogen van lief keek voordat hij ze voorgoed sloot, hij is elke dag bij mij, ik hoor zijn stem in mijn hoofd en als ik mijn ogen sluit zie ik zijn glimlach. Ik praat veel tegen hem vooral in de auto en in bed en mis hem steeds meer.
Maar alles komt goed, dat weet ik, ik heb alles onder controle. Afgelopen zondag kwam Thomas de nieuwe hordeur erin zetten en het ziet er pico bello uit, mooi wit en hij sluit heel goed.
Als bedankje had ik voor hem, Asha en Ben een pan tomatensoep gemaakt met ribjes en gehaktballen en ze vonden het heerlijk, een kersen kruimel cake erbij en Asha hoefde eens niet te koken. Het is zo fijn om mensen om je heen te hebben die klaar staan zoals Thomas en Susan en Kim, ik voel me gezegend.

Ik ga ontbijten met Ravyn, ze is tekenfilms aan het kijken en daarna gaan me met Susan naar Sam's club, fijne zondag gewenst en tot de volgende week !!

Mariet XXX




Geen opmerkingen:

Een reactie posten