zondag 4 januari 2015

Jouw hand in de mijne

ut nieje jaor
wat bringt ut os
soms dink ich
ich wol waal det ich al un bietje mier daovan wete kos
maar och
we neme de daag wie se kome
veurkennis wuurd neet altied
in dank afgenome

doe bes der nog
der is wat noe allein maar telt
wae hubbe nog get mier tied
veur ut nieje jaor besjteld

Hallo lieve mensen,

We hebben het gehaald, 2015 en het is ongelofelijk soms dat we al sinds augustus 2013 aan het worstelen zijn en ja, we drijven nog steeds maar het wordt minder. Maandagmorgen kwam de zuster, Allison met een collega die ze aan het inwerken was. Ze kregen Martin maar even te zien, net genoeg om de vitals, bloeddruk, hartslag en zo op te nemen en toen ging hij weer richting badkamer/slaapkamer waar hij nu de meeste tijd doorbrengt. Het zuurstofgehalte in zijn bloed was gedaald van 98% naar 04% en hij is ook een beetje buiten adem als hij een stukje loopt, tekenen dat het dus minder wordt. Zij vertelde me dat we binnen een paar weekjes toch moeten tellen op het feit dat hij nog meer en steeds sneller achteruit zal gaan en dan is de koek toch op. Ze zei ook tegen mij, je doet het goed ga door met wat je doet, dat is het enige wat nu telt.

Ik heb dus maandag een dagje extra vrij gepakt om bij mijn schat te zijn en hij was daar ontzettend blij mee, als ik er ben eet hij wat meer en ook drinkt hij, vooral koffie en hij at zowaar een bordje warm eten dat ik voor hem gekookt had, hij zei dat dit een van de lekkerste maaltijden was die hij ooit had gehad (gewoon een koteletje met spruitjes hoor).
Dinsdag werken, zo ook woensdag maar toen ben ik een uurtje eerder naar huis gegaan, hij belde me heel verward op, wat doe je, waar ben je, wie is hier enzovoort.
Thuisgekomen zei hij dat hij oudjaar wilde vieren met wijn en kaas. Daarop toog ik naar de supermarkt, rose had ik al in de koelkast maar later voegde zich daar een stukje gerookte Gouda en Gruyere bij en met een bord toastjes en wijn voor mij en thee voor hem vierden wij de overgang van 2014 naar 2015. Buiten knalde het dat het een lieve lust was, vuurwerk en geweer en pistoolschoten maar binnen was het sereen en nadat ik zijn nek                  zachtjes gemasseerd had was mijn lief zo in dromenland.

Nieuwjaarsdag, niks borrel en wafels, gewoon rustig en gezellig. Raini moest werken en toen ik haar wegbracht nam ik even de tijd om wat boodschapjes te doen. Bij de tweedehandswinkel was alles voor de helft en na 3.72 betaald te hebben ging ik naar huis met een fisher price garage, brandweerstation en disney kasteel compleet met muziek dus ik ben alweer bijna klaar voor volgend jaar kerst voor de kids, de actie figuurtjes vind ik wel door het jaar.
Vrijdag weer werken, de eerste dag van het nieuwe jaar, altijd spannend en ofschoon alle cijfertjes nog niet definitief zijn ben ik mooi groen, voor december, voor het laatste kwartaal (bonus !!) en voor het hele jaar dus mijn manager is heel erg blij met mij, ik krijg steeds een stralende glimlach van haar als ik haar tref.

Zaterdag en zondag, vrije dagen en de eerste heb ik goed doorgebracht, zo dicht mogelijk bij Martin wat betekent op bed met mijn haakwerk en een film zodat ik hem goed in de gaten kon houden en ook kon horen als hij riep. Laat in de middag moest ik even bij Susan gaan kijken, ze heeft een heel jong katje van een van de ouders van haar kids onder de vleugels genomen, Jasper is nu zo'n 7 weken oud, zijn  zusje heeft een goed thuis gevonden maar Jasper is nog over en was te dicht bij Chloe, Susan's corgie gekomen met gevolg, breuken in Jasper's onderkaakje en was schrammen. De dokter heeft alles gehecht en vastgezet en gisteren was hij heel actief, kan goed eten ondanks alles, het heelt natuurlijk wel snel en hij was heel speels. Ik vertelde Susan dat ik overal zo'n mooie camelia's zie, Susan heeft zelf een rode en een peppermint, wit met rode strepen. Ze nam me mee naar Hal's Nursery, ik kreeg een Boerenbond gevoel toen ik er binnen liep. Ze hadden een aantal mooie kleuren en uiteindelijk viel mijn keuze op een soort die Debutante heet, dubbele camelia, mooi rose dus die ging mee naar huis. Ze kan heel goed in de pot blijven staan want het is tenslotte maar voor een tijdje.

http://betweennapsontheporch.net/wp-content/uploads/2014/12/Debutante-Camellias1.jpg

En dan is het alweer zondag en zijn de feestdagen voorbij maar ik kan nog niet de kerstboom opruimen, hij laat nog maar een paar naalden vallen en als hij weg is, lijkt de kamer altijd zo kaal en gewoon dus van mij mag hij nog een weekje blijven staan en de verlichting rond de open haard, die laat ik misschien wel gewoon voor de rest van het jaar, het ziet er zo gezellig uit.
Ik moet zo meteen Raini naar het werk brengen, ik hoorde net haar wekker afgaan, ik was om half zes al op en heb Martin lekker koffie gebracht. Hij lijkt iets alerter vanmorgen, ik moet vandaag die badkamer even onder handen nemen, hij is zijn pet kwijt, geen idee waar ie is, de badkamer is maar klein dus een raadsel, ik weer zeker dat de pet daar ergens is, ik heb hem gisteren er zelf neergelegd. Vanmiddag na het werk gaat Raini de beenham braden die Susan voor mij had meegebracht en ze heeft Ian, Ravyn, Darian en Josh uitgenodigd. Morgen is Darian jarig en hopelijk kan Martin even in de kamer erbij zijn.

Daarna is het weer back to business as usual, werken, de hele week en misschien hier en daar een uurtje extra bij mijn schat, we nemen de dagen als ze komen en hopen op meer tijd maar vooral hoop ik dat hij dadelijk rustig in kan slapen zonder al teveel pijn en met mijn hand in de zijne

https://www.youtube.com/watch?v=shdiTRxTJb4

Liefs...Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten