zondag 23 november 2014

Op jacht naar de kalkoen, gobble gobble

ut belke rolt
want ut is tensjlotte rondj
maar wae miense
sjtaon gaer met twie veut sjtevig oppe grondj
de fiesdage zien extra dit jaor
des gewis
want de volgende Kers ut volgend jaor
is der un hiel groet gemis
dus dit jaor dubbel, drie dubbel zoevuul as ut geit
en det is noe auch de reje
det biej os...de kersbaum al bienao sjteit

Hallo lieve mensen

23 November is binnen en we zijn er nog !!!
NU beginnen we officieel aan het feest seizoen v an de winter met donderdag Thanksgiving als eerste van die feesten en we weten nog niet helemaal wat we doen, er is in ieder geval een uitnodiging van Ricky en Meemaw maar Martin gaat waarschijnlijk niet, ik wel en ik breng wel wat te eten mee voor hem. Hij voelt niet om een mensenmassa te ontmoeten en hij krijgt wat hij wil. Het lijkt erop dat het frisjes wordt maar wel droog dus buiten eten is een optie. Vandaag wordt het heel nat, we hebben al een fikse onweersbui gehad vannacht. Afgelopen week hebben we drie morgens vorst gehad en donderdag was alles heel erg wit maar nu is het weer benauwd.

rijp in de achtertuin

Sneeuwwitje paste heel goed bij de bevroren omgeving op donderdag morgen

Ushuaia heeft meteen de nieuwe bank geclaimd

Het was een vreemde week met een man die maar niet naar bed kan gaan, 'snachts ronddwaalt en dan vanalles omstoot, resultaat van afgelopen nacht, een gebroken waterglas, een sfeerlicht en mijn bonbonschaaltjes met de paar chocolade pepernoten die ik nog bewaard had. Maar het zijn tenslotte maar spulletjes, alles is vervangbaar en ik ben al blij dat hij zich niet pijn heeft gedaan. Dit alles maakt wel dat mijn slaap niet zo goed is want ik lijk steeds te liggen luisteren wat hij nu weer uitspookt.

Gisteren heb ik het diarama opgezet, ik had een tiental dagen geleden tegen een van de managers bij at&t, Kim verteld dat hij een kerstboom en een diarama wilde en donderdag kreeg ik van haar en de andere managers twee grote dozen met alles wat er nodig is, huisjes, mensen, boompjes en een kerk met verlichting, heel erg gezellig en nu staat het allemaal in de kamer te pronken. De boom komt nog, Raini wil een echte en als die er nog niet komt heb ik nog de kunst van vorig jaar. Alleen het is zo warboel in de garage dat ik tot nu toe nog niet echt de doos met de boomversiering kan vinden maar er is nog even tijd.

Vandaag gaan Susan en ik naar een winkel die alleen maar kerstspulletjes verkoopt, ik wil niets kopen, hehe, ja ja maar alleen maar kijken. Ik heb gisteren een van de hangers verkocht die ik de vorige week op de church sale voor een kwartje gekocht had, Het is een camee en ik kreeg er 40.00 voor. Het bleek dat het caroussel hangertje toch geen goud was, hele goede namaak blijkbaar maar niet erg want nu ga ik het zelf met plezier dragen.
Ze ging ook met mij naar A.C.Moore, een knutselwinkel want het garen raakte weer stiekem op en ik had wat 50% korting bonnen. Officieel mag je er maar eentje inleveren per klant per dag maar twee wordt getolereerd en met Susan erbij kon ik er dus 4 gebruiken. Resultaat, gemeleerd garen, mooie kleurtjes, 4 bollen in een zak, goed voor 4 sjaals voor een totaal van 3 dollars en 19 cent, kassa !! Ik heb nu vier zakken in de kamer.

Van de week hadden we een serieus gesprek met Raini, sinds ze gebroken heeft met Natalie is ze nog amper thuis geweest, ze kan 'snachts niet alleen zijn maar het gevolg is, haar vader mist haar ontzettend. Ik heb haar dat maar weer eens uitgelegd en ze snapte het zei ze. Haar oud vriendinnetje Star wil hier weer komen wonen, wij zijn er niet blij mee maar Raini heeft besloten, als dat niet kan trekt ook zij uit. Star kan nergens anders terecht en nu denk je, dat is blackmail en ik ben het daarmee eens maar Martin kan nu niet veel hebben dus we zijn gezwicht. Het is pas over een maand aan de orde en we gaan wel degelijk duidelijke regels opstellen.

In de kamer staat een mooie rieten wasmand, ze zat vol met spulletjes voor de feestdagen, een soort kerstpakket. Blikken en pakken, servetten en tafelversiering maar dan voor Thanksgiving en een kadobon voor Cracker Barrell van maar liefst 90.00. Dat zou genoeg zijn voor een etentje daar voor zes maar je kunt hem ook in gedeeltes gebruiken. Dit alles van hospice, reuze aardig !!

de hospice mand


Na vandaag nog drie dagen werken en dan 5 dagen vrij en ik heb het zo ontzettend nodig. Al deze emoties en zorgen vreten aan mijn energie, ik zit hier behoorlijk te snotteren maar wat wil je met deze rare temperatuurverschillen elke keer. Aankomende zaterdag is er bij een kerk in de buurt een Christmas Fair, ik heb informatie opgevraagd en als ik mee kan doen voor een redelijke prijs ga ik vrijdag wat kerst spulletjes maken - ik heb voldoende leuke dingen om dat te doen.
Vreemd dat over 10 dagen ik weer een verjaardag ga vieren, het jaar ging zo erg snel voorbij en ik ga gewoon werken op die dag, ook wel gezellig denk ik. Het is wel de laatste dag dat ik langs Stephanie zit, ze heeft een andere baan, wel bij at&t maar in een van hun winkels. Haar basis salaris is meer als nu en dan is er ook nog de bonussen als je wat verkoopt. Dat lijkt heel aardig te kunnen oplopen en ze is klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik zal haar ontzettend missen, mijn Dortmunds vriendinnetje en zal het Duits kletsen ook missen.
Ik heb mezelf een kadootje gekocht en dat is al binnen, een camera. Ik had wat geld op mijn amazon account en aangezien de camera die ik had al zo'n 8 jaar oud is, een oudje van Frank, en je er veel meer kan heb ik er nu eentje met een echte zoomlens en zo dus hopelijk kan ik wat mooie natuur foto's maken. Vandaag en anders de komende week ga ik toch maar eens de gebruiksaanwijzing opstarten, op cd natuurlijk.
http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m0fBPom_9ZmxPDl6Bvtr7TQ.jpg

Ik ga weer afsluiten met jullie een fijne week te wensen, geniet van het lekkere weertje, van elkaar en van alles wat het leven jullie brengt

Dikke knuf van Mariet xxx





Geen opmerkingen:

Een reactie posten