zondag 25 augustus 2013

Even pas op de plaats


Miene ingel

 

Ich geleuf

In eine ingel

Dae euver mich waakt

Dae altied bie mich is

Ziene wach noeits staakt

Dae met mich mei lupt

Mien ganze verdere  laeve

Mich altied omringt

En mich ut beste wil gaeve

Ich geleuf

Dat ich dae ingel good ken

Dat dae wet wao ich haen wil

Precies  wie ich ben

Ich veul um in mien hert

Daag en nacht

As ich wakker wer fluustert hae gooje morge

As ich sjlaope goan

Huur ich welteruste kiendje, sjlaop zacht

 

Goeiemorgen lieve mensen

 

Het is 3.25 am, nog pikkedonker buiten en ik ben wakker sinds een uur. Zit hier met koffie en vraag me af wat ik moet schrijven vandaag sinds er zo ontzettend veel gebeurd is deze afgelopen week maar zo weinig wat ik op dit moment delen kan.

Martin en ik zijn vrijdag naar de dokter geweest voor de uitslag van de borstscan en het is niet goed maar in feite weten we niet veel meer dan dat dus ik wil niet speculeren, niets vertellen voordat we zelf weten wat er aan de hand is, wat er nu verder gaat gebeuren en het vooral zelf een plek kunnen geven. We hebben zelf het gevoel in een stroomversnelling te zitten, meegesleurd, buiten controle en vooral, wakker te willen worden met het zo bekende goede gevoel, dit was gewoon een hele nare droom. Maar zo gaat het niet in het leven, je moet de dingen nemen zoals ze je gegeven worden en er mee omgaan en je kunt alleen maar hopen en bidden dat het goed komt.

 

Als je daar mee te maken krijgt is het heel onwerkelijk dat buiten je kleine wereldje de grote wereld gewoon doorgaat alsof er niks aan de hand is. Op het werk gisteren was het fijn. Stephanie en Ashley hadden bagels en croissants en een lekkere verse fruitsalade meegebracht en deden echt alles om me te verwennen. Jammer genoeg had een van onze teamleden het nodig gevonden om vrijdag zoveel mogelijk mensen te vertellen dat er wat aan de hand was en daar werd ik even ontzettend kwaad over, dat was niet nodig, dat had ik zelf willen doen maar ja, het kwaad is geschiedt ofschoon kwaad is waarschijnlijk helemaal het verkeerde woord hiervoor.

 

Ravyn slaapt in onze logeerkamer, gisteren belde Martin me op toen ik bijna thuis was om te vragen of ik wilde babysitten en toen was een omweggetje snel gemaakt om haar bij haar vader op te halen. Ze huppelde direct naar me toen en zei, oma can I spend the night. Gegeten had ze al dus was er tijd om te spelen en samen hebben we naar Fantasia gekeken, de muziek vond ze heel mooi, ze danste rond  als een kleine ballerina en ze had al gezegd dat ze niet zou huilen als ze moest slapen zonder tv en dat deed ze dan ook helemaal niet. Ze blijft hier tot Raini afgewerkt is rond 2 uur en als het droog blijft gaan we  vanmorgen naar het park zodal we kunnen wandelen en wat spelen. Martin blijft waarschijnlijk thuis, hij kan niet zo ver lopen, te pijnlijk. Hij was alweer 3 kg afgevallen en weegt nu nog maar 65 kilo en zijn botten steken echt overal uit.

 

Nadat Ravyn vanmiddag weer weg is ga ik met Susan naar de navy basis. Er is een supermarkt die producten van over heel Amerika verkoopt. Dingen die je normaal hier niet in de winkel krijgt vind je daar en omdat Gil, Susan’s man in de Navy is geweest hebben beiden een pas voor de basis, ze gaan er bijvoorbeeld ook naar de dokter en het ziekenhuis. Ze zei gisteren, I want a girl’s afternoon with you. Ze is zo ontzettend lief en een geweldige steun voor ons en komt steeds lekkere dingen brengen. Afgelopen zondag zijn we samen druiven gaan plukken bij de Italiaanse familie in de buurt. Voor ik het wist had ik 8 pond geplukt, muscadines, dikke blauw/paarse druiven die van oorsprong hier ook in het wild groeien. In feite kunnen we ze gewoon bij het viaduct in het bos plukken maar die wilde druiven blijven wel kleiner. Die ik nu in de koelkast heb zijn groot en als je in de knapperige druif bijt is het bijna net het vruchtvlees van een pruim.

 

We gaan alweer de laatste week van augustus in en in september ga ik op zaterdag laat werken, van 12 tot 9, ik heb dan alle vrijdagen vrij om afspraken te maken als het nodig is, ik heb nog twee weken vakantie tegoed en ga afspraken maken met onze HR afdeling zodat ik, als het nodig is, extra vrij kan nemen. Door de week werk ik gewoon 6 tot 9. Ofschoon het nog heet is, nog steeds in de dertig graden worden de nachten iets koeler en je kunt toch de naderende herfst aan voelen komen, De eerste blaadjes aan de popcorn boom in onze tuin worden al geel en vallen, de bloemen bloeien nog volop, hibiscus, rozen en mijn 4 o’clocks fleuren de tuin op. Onze kleine gast zit elke avond trouw langs de achterdeur te wachten tot ik de kattenbrokjes in een schaaltje schudt, hij springt er gelijk op af zo gauw ik wegloop en je kunt zien dat hij groeit als kool. Zijn linkeroog dat helemaal dicht zat, ontstoken en vol met pus in het begin is helemaal beter en hij is echt een schatje. Ik heb hem Rascal gedoopt , kleine deugniet.

 

Nog een kop koffie en dan toch maar proberen wat te slapen want anders wordt het toch wel een heel erg lange dag dus het was een kort verslag vandaag maar de volgende keer meer.

 

Geniet van jullie nieuwe week, wij proberen dat ook

 

Liefs…Mariet xxxx

 

 

1 opmerking:

  1. Heel veel sterkte allebei. zal een kaarsje branden.hopenlijk valt het mee.groetjes Gert van tante Dien ♡♡♡


    ggielen55@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen