zondag 27 november 2011

Hoor wie klopt daar kinderen

In un moment

kan alles angers zien

kan de hemel aope gaon

of op diene waereld valle missjien

de moeijste melodie

kump op in diene kop

of de musse valle van ut daak

en op dich met unne plop

veur elk moment, veur elke daag

zek ich danke met alles in mich

want pluk den daag is niet zoemaar gezag

gen weurd maar gewoen doon

positief zien is verplich



Hallo lieverds



Wat is het toch heerlijk om 4 dagen achtereen vrij te hebben zoals deze week, het is gewoon genieten. Het begon al een beetje op woensdag toen we met het team Thanksgiving vierden op het werk. Lori had een kalkoen meegebracht met de macaroni &cheese van Kim, de salades van Chris, de komkommersalade en stokbrood/kruidenboter van mij was het een lekker maaltje, ook had ik wafels gebakken, hartjes natuurlijk maar het hoogtepunt voor mij was de cake van Jason. Hij had een margharita cake gebakken en die was gewoonweg verrukkelijk, recept moet ik nog vinden trouwens. Even later werd de uitslag bekend van de Thanksgiving loterij, lot kost een dollar en de winnaar krijgt de helft van de opbrengst en onze Jason was die winnaar en ging naar huis (want hij kreeg ook nog eens Etime) met heuse $ 285.00 dus zijn weekend kon niet kapot.



Donderdag, de Thanksgiving dag en we gingen net na de middag richting Ricky en Meemaw's voor het familie diner. Weer komkommersalade, stokbrood (uit de oven dus lekker knapperig) en kruidenboter en iedereen vond het allemaal geweldig. Er was een hele ham, twee kalkoenen en voor de rest teveel om op te noemen, Kelly had haar cranberry saus gemaakt en die is gewoon heerlijk, ik heb gisteren nog eens royaal daarvan gegeten en er is nog steeds een beetje in de koelkast. Als toetje bananapudding van Ricky en Milly, Brittany's oma had een carrot cake gebakken, de beste die ik ook geproefd heb. We bleven maar liefst 4 uur en het was erg gezellig.



cranberry sauce : maak jello gelatine) pudding, framboos is de beste, laat het half opstijven in de koelkast, dan roer erdoor heen : een appel in hele kleine stukjes, bleekselderij, ook heel klein en noten fijngehakt (walnoot of pecan) en een blikje cranberry kant en klaar saus met vruchten, dan helemaal laten opstijven, het wordt hier gegeten bij de kalkoen maar is ook heel lekker met beenham





Gisteren had ik een ultra luie dag want behalve een hoop afwas (Raini had voor Chris gekookt en de keuken was een rampgebied) en de was was er weinig te doen, Martin was werken met Jack. Martin heeft de laatste weken veel migraine aanvallen gehad, vooral 'snachts, 4 per etmaal is geen uitzondering en het wordt alleen maar erger dus zaterdag morgen heb ik uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt bij Lenscrafters voor een oog check. Ik had contact opgenomen met mijn verzekering en het bleek dat we het oogexamen wel zelf helemaal moesten betalen maar de lenzen zouden gratis zijn. Een heel aardige doktor checkte zijn ogen, hij vertelde Martin dat hij eigenlijk naar een neuroloog moet voor zijn cluster migraine maar dat wisten we al maar hij regelde dat we maar 25 dollar voor de check betaalden in plaats van de 60 waar we op hadden gerekend en ja hoor, de glazen waren gratis als ze in hetzelfde montuur geplaatst werden. We moesten een uurtje wachten en liepen om de hoek naar ToysRus, een reusachtige speelgoed winkeltje met alles wat een kinderhartje begeert en meer en altijd heel entertaining om rond te kijken. Nu maar afwachten wat de glazen doen, de vorige twee keren bleven de hoofdpijnen vrijwel direct weg. Tussenstand nu op zondagmorgen, twee hele korte aanvallen van maar een paar minuutjes dus het ziet er naar uit dat de glazen een hele verbetering zijn.



Susan en Gil hebben visite uit South Carolina, Susan's zoon David is er met zijn vrouw Angie en hun dochter Rheannon. Rheannon kreeg het in haar hoofd om in een onbewaakt moment haar haren te knippen, een waar kunstwerk en nu heeft ze een pixie cut, heel grappig en het staat haar veel beter dan de dunne langere haartjes die ze had vind ik. Ik heb haar een grappig mutsje gehaakt met een grote bloem op. Ze gaan vandaag weer huiswaarts en dan zie ik haar maanden niet meer. Elke keer als ze hier is en me ziet rent ze naar me toe, Mariet !!! en springt in mijn armen.



Ik heb een reuze idee voor kerst voor dit jaar, ik heb allemaal die reuze bonen groeien buiten, ze beginnen nu te verkleuren, ze drogen langzaam uit en ik heb er een aantal geplukt om dat proces te versnellen. Ik ga kleine zakjes maken van stof, doe er een boon in (magic bean) met een kaartje, veel geluk voor het nieuwe jaar, ik moet alleen stof voor de zakjes versieren maar kan dat waarschijnlijk goedkoop doen op een yardsale en voila, een kadootje voor vrienden en bekenden en voor mijn team dat uniek is, als je niet veel kunt besteden kun je heel creatief zijn denk ik en het is uiteindelijk ook nog eens veel leuker dan gewoon naar de winkel gaan en wat kopen.



Vandaag gaan we naar de vlooienmarkt om te informeren of ik het volgend weekend een tafel kan huren daar om was sjaals en mutsen te verkopen, de mutsen zijn heel snel gemaakt, gemiddeld 1 tot anderhalf uur en ik vind ze ontzettend geslaagd.



De dag na Thanksgiving is hier beter bekend als Black Friday, officieel is het kerstseizoen begonnen en traditioneel zetten veel Amerikanen in dit weekend hun kerstboom en worden buiten de decoraties aangebracht dus ik heb al veel kerstgroepen in tuinen gezien en de nodige kleurige lichtjes twinkelen overal als het donker is. Maar de grote attractie op deze vrijdag is natuurlijk het shoppen. Om middernacht openen de grote winkelketens hun deuren met geweldige aanbiedingen, meestal dingen die je niet echt nodig hebt natuurlijk, veel electronica en speelgoed. Al uren van tevoren staan de mensen buiten in de rij om vooral niks te missen en elk jaar zijn er weer taferelen buiten en binnen in de winkels, dit jaar was er een vrouw die om de concurentie op afstand te houden wildeweg met pepperspray spoot, de politie moest ingrijpen en zo'n 20 mensen werden met verwondingen afgevoerd. He is gewoon te gek dat mensen elkaar de hersenen proberen in te slaan om een handdoek te kopen voor 2.99 terwijl ik vorig jaar voor hele mooie badlakens in prachtige pastelkleuren bij Walmart maar 3.50 betaalde, zo zie je maar weer, mensen gaan door het lint als ze denken een slagje te kunnen slaan. Raini en haar vrienden gingen naar St Augustine outlet, een uur rijden dus met de benzine ben je je voordeel al bijna kwijt. Ze kwam wel terug met een mooie zwarte spijkerbroek voor Ian die gisteren jarig was, ons kadootje krijgt hij nog. Black Friday wordt gevolgd door Cyber Monday, de dag dat alles online een stuk voordeliger is en je hoeft niet in een rij te staan kleumen maar je zit gewoon achter je computertje. Ik heb net gekeken op amazon, de prijzen staan nog niet bij de artikelen, daarvoor moet ik nog een uurtje wachten maar dan, ik wil ook helemaal niks bestellen, was gewoon nieuwsgierig. Zoals ik al een paar keer vermeld heb, krijg ik elke maand voor 15 dollars tegoedbonnen op amazon.com van Campbell's soep en deze keer ben ik aan het sparen voor een kindle. Die kost 99 dollars en ik heb er al 40 bij elkaar (won 10 dollars extra deze maand met een onderzoekloterijtje). Met de kindle kun je boeken inladen en dan natuurlijk lezen en aangezien de bieb die gratis downloaden aanbiedt, zo'n 20.000 titels en je op die kindle zo'n 3000 boeken kunt laden lijkt me dat een heel leuk kadootje voor mezelf. Nu ben ik een geduldig mens en kan nog wel een paar maanden hierop wachten, geen enkel probleem.





http://www.amazon.com/Kindle-Touch-e-Reader-Touch-Screen-Wi-Fi-Special-Offers/dp/B005890G8Y/ref=amb_link_358998422_3?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=1YR1H8C9ZGE1KW8DF48K&pf_rd_t=101&pf_rd_p=1336439582&pf_rd_i=507846



Nog een weekje en dan ben ik alweer jarig, 58 jaar oud, bijna niet te geloven maar het is toch echt. Het valt dit jaar op een maandag en ik moet werken van 1 tot 10 dus het zal wel een rustige dag worden. Ook heb ik in december op vrijdag vrij in plaats van op zaterdag zoals de afgelopen 3 maanden. Dat had ik ook zo gepland, ik moet proberen mijn paspoort te verlengen begin december en daarvoor moet ik naar Orlando.

Kerst valt dit jaar op een zondag en dat betekent dat de maandag een extra vrije dag is voor mij, de vakbond heeft dat zo geregeld bij at&t. We hebben nog geen concrete plannen voor die dagen, we zijn uitgenodigd voor het familie kerstdiner maar moeten even kijken wat de kids willen doen. Ik heb al een kadootje voor Ravyn, een hele doos vol duplo met een complete dierentuin en heel veel losse blokken. We hebben haar dit weekend niet gezien want haar mama ging een weekendje weg met haar nieuwe vriend en Ravyn ging mee.



Nog maar een kopje koffie en later vandaag ga ik Rheannon haar muts brengen dus op de foto moeten de mensen die niet op Facebook zijn nog een weekje wachten maar hij komt eraan



Een hele fijne week gewenst, Sinterklaas zal het wel druk hebben op die daken, hopelijk geen glijpartijen daar !!!



Liefs...Mariet xxxx








Geen opmerkingen:

Een reactie posten