zondag 17 april 2011

Ine, de liefste zus van de wereld

Same lache en vuul praote
sjouwer om op oet te janke
Zus, wie ken ich dich genog bedanke
Veur altied dao zien veur mich
En zeen ich weer dien leef gezich
Den weit ich, utzelfde blood
Weite des se aan mich dinks
Deut mich weer iddere kier good
Ich zek ut simple
Met weinig zinne
Ich haoj van dich
Wat zou ich zonger dich toch beginner

Hallo lieve mensen

Vandaag begon ik natuurlijk met een gedicht voor mijn lieve zus Ine die vandaag jarig is. Van harte gefeliciteerd lieve Ine en een fijne dag samen met Vijo en de kids. Ine is de liefste zus die ik me kan voorstellen, ze is er altijd voor mij en verwent mij met kaarten en pakjes en we kunnen uren kletsen.

De afgelopen week stond in het teken van een afscheid en een nieuw begin op mijn werk. Maandag hadden we een kleine bijeenkomst met mijn team en kon ik Charles verrassen met een gedichtenbundel van mijn hand waar hij erg blij mee leek te zijn en ook met mijn zelfgemaakte das in garnet en gold, de clubkleuren van zijn geliefde Seminole footballteam voor koude Kansas winters. Dinsdag was zijn laatste dag voordat hij op woensdag de lange 20 uur durende autotrip naar Kansas City begon. Hij kwam naar mijn nieuwe plek en zei niks, gaf me alleen een dikke knuffel met de tranen in zijn ogen.
Maandag begon dus in mijn nieuwe team met een gesprekje met Lori, mijn nieuwe manager. Gepland was een half uurtje maar toen we lekker rustig in het Zen hoekje zaten net om de hoek van onze ruimte en we helemaal opgingen in ons kennismaking gesprek vloog de tijd en voor we het wisten was he teen uur later. Lori is getrouwd en heeft 4 kids in de leeftijd van 15 tot 23, ze is heel artistiek en heel erg geinteresseerd in mensen, geeft je echt het gevoel dat ze naar je luistert en lijkt in haar runnen van het team heel veel op Charles en ik denk dan ook dat ik in dit team met de neus in de boter gevallen ben vooral als ik mijn oude teamgenoten zoals Andrea hoor over hun nieuwe team en hun aanpassingsproblemen met andere regels. De collega’s zijn ontzettend aardig en de eerste week vloog om.

We hadden ook weer een hele diverse weerweek, meestal erg warm met dreigende stormen die de afgelopen dagen huishielden in met name Alabama, Mississippi en Tennessee waar zover maar liefst 24 mensen om het leven kwamen door tornado’s die echt hele dorpen van de kaart vaagden en nog steeds zijn er mensen vermist. Al wat wij gisteren ervan meekregen was veel wind maar geen druppel regen en ondertussen is het front al weer verdwenen naar het noorden. Dit is allemaal al een voorproefje voor het hurricane seizoen dat eraan komt en volgens de meteorologen kon het wel eens heftig worden met zeker 15 zware hurricanes. Geen idée hoe ze dat kunnen voorspellen, misschien dat Thijs Zeelen me dat eens kan uitleggen want die stormen zijn er nog niet eens. Vorig jaar zijn we er goed uitgekomen dus maar weer duimen voor 2011.

Tuintijd…nog niks geplant maar we zijn er klaar voor, al het onkruid is uit het het plantbed en we hebben het opgevuld met potgrond en de beste natuurlijke kunstmest erdoor gemengd, geloof het of niet maar dat is koffiegruis uit de filters van het koffiezetapparaat. Martin heeft dit ijverig opgespaard. Het gras begint weer te groeien en is in de hoek onder de popcorntree bezaait met mooie zachtpaarse klaverbloemen. Ook de bramen tegen de heg beginnen te verkleuren en over twee weken zal ik wel weer verse bramen kunnen plukken voor in de yoghurt. Terwijl ik foto’s hiervan maakte (die jullie kunnen zien op http://marietvanknippenberg.blogspot.com/) stapte ik, zonder te kijken waar ik stond natuurlijk in een mierenhoop. De miertjes zijn al zeer aktief en krioelden in no time over mijn blote voeten. Ik danste over het gras terwijl ik probeerden de diertjes van mijn voeten probeerde te krijgen maar een paar wisten mij toch te bijten dus jeuken mijn voetjes behoorlijk. Ik heb er direct peroxide over gegoten dus viel het toch nog reuze mee. Nu dacht ik altijd dat dit spul alleen was voor je haar te bleken maar het blijkt ook een uitstekend middle te zijn om te desinfecteren. Martin gebruikte het de afgelopen week voor een nare snee op zijn pols die hij opliep terwijl hij koperen pijpen uit een unit probeerde te trekken.

Donderdag waren we uitgenodigd bij Raini om steak te komen eten en het was weer erg lekker, samen met aardappelpuree, broccoli en kleine croissantjes. Darian woont op dit moment ook in Raini’s huis en ook Ravyn was een nachtje over. Die vindt echt dat oma constant met haar  moet zingen en klappen in de handjes begint ook in haar geheugen te blijven hangen, als ik begin te zingen doet ze keihard mee en blijft blij blij zeggen en giechelt wat af. Ze huilde haar best toen we zwaaiden en naar huis gingen. Op de terugweg kwamen we langs een Wendy’s, een fastfoodplaats die blijkbaar net beroofd was, een aantal politieauto’s met alle lichten aan maar dit is zo gewoon dat het niet eens op het nieuws was.

Ik heb het al eens eerder vermeld denk ik, ik ben lid van het forum van Campbell’s soup. Ik krijg hiervoor elke maand een tegoedbon van 15 dollars om watt e bestellen bij Amazon.com en ze hebben ook geregeld een loterij voor extra activiteiten waarvoor ik de afgelopen week een bon van 10 dollars extra won. Ik heb een idée gelanceerd op hun website, hun sappen omtoveren tot ijslollies en misschien dat ik daar ook iets extra’s voor vang, we zullen zien. Ze waren in ieder geval er enthousiast en vonden het idée erg innovatief en ik kreeg van de andere forumleden heel goede reacties.

Martin moet zo dadelijk even gaan werken, de truck in order maken, gisteren ging hij met Jack naar de fleamarket om wat werkbroeken te kopen, ze zijn gemaakt van katoen, zoiets als een overall en veel koeler als jeans, je betaalt maar 2 dollar per broek en ze zijn als nieuw. Ik dacht ook altijd dat ze nieuw waren maar na gisteren weet ik beter. In een van de zakken vond Martin 7 dollars dus de broeken waren voor niks met zelfs iets winst. Ik scoorde ook wat op een yardsale. Een mevrouw had een hele vracht buiten staan waaronder veel speelgoed en ik vond een hele grote shopper vol met duplo, heel erg leuk met een complete dierentuin met olifanten, aapjes en beren maar ook diverse Winnie the Pooh figuren. Ze vroeg 5 dollars voor de hele tas en dat kon ik dus niet weerstaan. Ik weet zeker dat Ravyn hier een heleboel plezier gaat beleven. Jammer dat ik dit niet naar Nederland kan sturen voor Fenna. De link laat jullie de Pooh picknick set zien, er zijn twee setjes hiervan in mijn tas en dat is echt maar een heel erg klein gedeelte van de inhoud van mijn tas.


Fenna, ik kreeg vanmorgen via Sylvia een mailtje voor oma. Ik had een puzzle van Pip en Woezel voor haar verjaardag in mei besteld en die was dus al bezorgd. Ze mag er al mee spelen omdat ze dadelijk natuurlijk heel veel kadootjes krijgt en dit nu speciaal is. Ze schrijft dat ze al goed went in hun nieuwe huis en nu in het grote bed slaapt want ze is nu baby af en bijna de grote zus van.
Ik had haar even aan de telefoon, afgelopen zondag bij oma op de verjaardag en ze giechelde, toen ik hiep hiep zei stak ze haar handjes omhoog.

Ik heb weer alles geschreven wat ik jullie wilde laten weten en sluit af met iedereen alvast een fijn paasweekend te wensen voor de volgende week.

Liefs…Mariet xxxxx



hagedisje buiten in de zon

wilde bloemen in ons gazon

de bramen beginnen te verkleuren

de was in de wind

op onze muur buiten, een groene hagedis

1 opmerking:

  1. Een Nederlandse, die haar was buiten hangt. De buren vinden het hier maar bijzonder en hebben zich al afgevraagd of we geen droget hebben.
    Goed idee van de koffiedik, nu ik het weer lees denk ik oh ja.

    BeantwoordenVerwijderen