zondag 1 december 2019

Bijna tijd voor Sint en Piet

Ik Ben besmet
Met het heimwee virus
Mijn huid voelt koortsig en klam
Ik geef het toe
Het knaagt Al jaren
Maakt me humeurig
En vleugel lam
Ik voel de noodzaak
Om dozen in te pakken
Voor mezelf
Niet voor de Sint
ik tel de dagen
Streep ze af op mijn kalender
Tot mijn terugreis begint
Geen enkel pilletje
Ook geen dokter
Kan iets doen aan deze pijn
Er is maar een iets
Wat me beter Kan maken
En dat is
Terug in Kessel te zijn

Goeiemorgen lieve mensen

Niet te geloven, alweer bijna Sinterklaas, bijna jarig ook. Wat gaat het vlug, ik word alweer 66 jaar, de officiele leeftijd om met pensioen te gaan hier en soms zoals deze morgen voel ik mijn leeftijd in mijn botten maar ja, dat komt omdat ik lekker lui ben geweest gisteren, niet uit mijn pyama te branden. 
Heerlijk eindeloos oude films kijken ook al heb ik de meesten al tig keer gezien.
Ook vandaag is zo'n dag, een koud briesje buiten, regen vanmiddag en dat voelt al in de lucht. 

Wat was dit een heerlijk weekend en wat had ik er naar uitgekeken.
Ik hoefde maar drie dagen te werken en al die dagen voor mijn oud team, dispatches bekijken, mensen bellen wanneer hun monteur zou komen. Twee van die dagen was ik alleen, niet voor te stellen toen ik dit werk deed, toen hadden we dagen van 200 plus jobs, nu waren het er amper 50.

Donderdag thanksgiving, ik kookte niks. Ik had al de ham gekocht en ging woensdag avond even naar Costco voor hun werkelijk verrukkelijke appeltaart, halve meter in doorsnee die me direct terugbracht in de tijd naar moeder's vlaai. Ik kocht ook een pumpkin (pompoen)pie, traditie hier met deze bedankdag. Ook hadden ze hele smakelijk uitziende kabeljauw voor een redelijke prijs, gevangen in de kustwateren van IJsland. Ik heb gisteren een vierde gebakken, yummie !!

Donderdagmorgen nog snel even slagroom gehaald, de echte en toen met Ian naar Georgia. De hele familie compleet behalve Ravyn, ik vertik om April te bellen en ook Ian wilde het niet doen. We zouden Ravyn elk weekend krijgen maar haar moeder vindt het blijkbaar nodig om ons te straffen. Ze is nu te druk met werken en denken over haar nose job, ja ja prioriteiten. Ze vindt het ook heerlijk om slachtoffer op facebook te spelen, och ja, als daar je talenten liggen !!

Lester was er ook met zoon en familie, hij zit in een rolstoel. Even opfrissen, Lester is de broer van Kelly, mid zeventig en een paar weken geleden raakte hij ineens helemaal verlamd, hij had een tumor in zijn nek, die is verwijderd en nu is hij herstellende. Ook Kelly's zus Leah was er en nog wat familie leden die ook altijd op de reunie in Georgia zijn.
We zouden om 2 uur eten maar dat is altijd fictie want het is altijd uren later en ook nu. Het was half zes voor we aan konden schuiven maar lekker. Er was dus die grote ham van mij die de hele dag in de smoker was. Er was drie kalkoenen, een uit de smoker en twee gefrituurd in een speciale pan voor kalkoen. En dan natuurlijk al die bijgerechten.
Na al dat lekkers ook nog nagerechten, mijn appeltaart en pompoen taart, oranje cake die Josh's moeder maakte, heerlijk (ik heb nog een klein stukje in de koelkast voor vanavond), kokos taart met schuim, druiven met cheesecream en noten (beetje moeilijk om te bijten voor mij). Ik had mijn nieuw gebit vastgeplakt en kon dus bijna alles eten.
Volle buik net voor achten naar huis, Ian was al eerder gegaan en ik had dus kunnen blijven slapen maar ik had niks bij me en wilde vrijdag black friday shoppen.

Vrijdagmorgen was ik al voor achten bij walmart voor de pyama traditie. Het viel tegen, ik vond er twee voor mijn Heldense maedjes maar hmm. Ook was warme sokjes en ik was klaar. Dit jaar stuur ik het niet op, ze gaan wachten tot oma het verstuurt in maart.
Dat versturen is ook geregeld, ik heb een contract met de vervoerder en heb al een vierde van het bedrag aanbetaald. 

Vrijdag avond speelde VYNL in Starke, het was al zeker 6 maanden geleden, die laatste keer.
Ik had mijn nieuw shirt van Wish aan, zwart met een paardebloem met zaadjes die verwaaiden. Ricky vond het geweldig. Ook had ik Martin's basgistaar opgepoetst en hij heeft twee set op die bas gespeeld, ik had de tranen in mijn ogen bij het eerste nummer. Hij zei dat ze heel fijn voelde en dat elke keer als hij haar hield, hij aan mij zou denken. 
Na afloop gingen we voor koffie bij IHop, dat was ook heel lang geleden. Hij zei dat hij mij heel erg ging missen maar dat het zo goed was, we hadden een geweldige tijd gehad en nog een paar maanden te gaan. Ik reed om alf een naar huis (45 minuten) maar kon niet slapen tot 4 uur in de morgen, al die dingen die door mijn hoofd gaan.
Het duurt nu weer tot 28 december tot ik hem zie, dan spelen ze in Middleburg en op oudejaarsavond in Keystone.

Vandaag een beetje poetsen, ik verwacht niet echt iemand voor mijn verjaardag donderdag maar je weet maar nooit. Ik moet werken maar ben om 17.15 klaar en hoef vrijdag morgen pas om 10.30 te beginnen.

Het zonnetje komt net door en het is zo uitnodigend om buiten wat te doen. Ik moet mijn pillen ophalen en dan misschien kijken wat we koken vanavond. Er zijn nog wat restjes van donderdag maar ik denk dat Ian het wel goed vindt na twee dagen restjes eten.
Vandaag eindigt mijn laatste hurricane seizoen, en ook markeert het de laatste drie maanden dag voor werk. Ik heb dus maart vrij maar misschien werk ik een paar dagen, die eerste week, even kijken wat ik in januari en februari nog moet.
Vandaag is Mariska jarig, in het verre Canada, ik wens je alle goeds van de wereld lieverd .
Vrijdag is mijn broer Hay jarig, proficiat en een fijne dag met Miep en de kids.

Het is nu 10.15 en ik ga wat doen, luieren is over, aan de slag, misschien wat spullen aan de weg, oude kastjes die niemand wil, mijn huis wat leger elke dag

Liefs van Mariet



Geen opmerkingen:

Een reactie posten