zondag 14 juli 2019

Zeven veertien

Gestolen kussen
In het duister
De wind alleen
Hoort ons gefluister
Strelende handen
Ademloos
Zucht
De maan kijkt toe
Afscheid nemen is zwaar
Sterrevlucht


Goeiemorgen lieve mensen

Een week geleden waren we nog in de ban van het voetbal, vandaag is het een bijzondere dag in de Gaylord familie, het is veertien juli, maand zeven dag veertien en dat is Martin's speciale nummer.
Zowel Raini, Ian en ik hebben een tattoo met 714, Darian moet nog altijd en we gaan dat vandaag op een hele bijzondere manier vieren namelijk met de verjaardag van Julius die eerder deze week jarig was. Het is perfect dat dit jaar deze datum op een zondag valt dus, ik ga hier heel erg van genieten.

Dat is wel nodig na afgelopen week, vooral op het werk was het weer afzien, heel druk en mijn manager is terug van vakantie en meteen raak, ik kreeg te horen dat ik mijn klanten niet een warm welkom geef, nou ja zeg, wat voor een onzin is dat nu weer, ik mis Lori meer dan ooit.

Ik heb besloten me er niet aan te storen, hij is duidelijk erop uit om problemen voor mij te veroorzaken, idioot !!!

Vrijdag moest ik tot 20.00 werken, het was bijna negen uur eer dat ik thuis was maar voor de komende weken was dat de laatste late dienst, volgende week ben ik om 17.30 afgewerkt, perfect want ik ga naar een optreden van mijn vriend en collega Troy. Hij speelt bas (maar zingt niet) en hij was eerst in een Metallica coverband, ik ben naar een paar optredens geweest. Nu is hij met vrienden een nieuwe coverband begonnen, Dr Feeldirty genoemd naar een Motley Crue song, ik ben benieuwd !! Ze hebben een gezamelijke avond met Hells Bells, een AC/DC coverband die ik ook al een paar keer gezien heb, ze zijn erg goed !!
Optreden op vrijdag niet zo ver van mijn huis dus hard rock time !!

Gisteravond naar Starke voor voorlopig de laatste keer voor VYNL daar, de toekomstige boekingen zijn nog niet rond, ze hebben blijkbaar een nieuw bedrijfsleider.

IK moest veel verder weg parkeren, ze waren aan de rails aan het werken, de trein rijdt midden door Starke en je gelooft niet hoeveel lawaai dat maakt, the tooooot tooooooot is heel hard zelfs midden in de nacht, ik zou er niet graag wonen.

Gelukkig draag ik geen hakken want ik moest dus over de rails, met die dikke kiezel.
Ik had voor de verandering mijn zonnejurk aan en kreeg al direct een compliment van Daniel die aan de bar zat, hij is leuke man die ontzettend goed dansen kan maar hij bleef niet, hij nam zijn eten mee naar huis.

Alta was er ook, Joe's vrouw, was lang geleden. Zij had vroeger ook een band en zo leerde ze Joe kennen toen hij solliciteerde naar de drummer positie, vele, vele manen geleden, hun zoon Joey drumt ook en lijkt sprekend op zijn vader. Joe is dus degene die deel uitmaakte van de Lynyrd Skynyrd familie.

Bruce was er ook en Edward na lange tijd kwam ook langs met zijn uncle Phil. Ed werkt voor NASA en woont dus vlakbij Cape Caneveral. Hij speelt ook gitaar en heeft mijn soort van humor, het was leuk hem te zien.

Ik was vroeg en had nog niks gegeten dus ik bestelde iets van de kleine kaart, frietjes en mozzarella driehoekjes, heerlijk !! Toen ik later op de avond wilde betalen voor dat, het water dat ik drink is gratis zei de serveerster vertelde me dat iemand die rekening al betaald had, mooi maar ik weet niet wie, ik denk Ed.

Ricky leek dunner dan de vorige keer dat ik hem zag twee weken geleden maar hij had veel meer energie, hij ging tekeer op dat podium als een jonge rock god en dronk heel veel water dat ik steeds bijvulde, ze speelden een paar liedjes die ze allang niet meer hadden gedaan zoals Johnny be Good en begonnen met het lied voor mij, Ain't no sunshine.

Er streek een hele lading dames neer langs het podium, wij zitten altijd tegenover de band en er werd volop gedanst en Ricky had het druk met entertainen, hij ging bij hen zitten met spelen en moest na afloop heel wat knuffels in ontvangst nemen, het was erg grappig om te zien, hij is zo charmant.  

Na afloop hielp ik met opruimen en na gedag te hebben gezegd tegen iedereen liep Ricky met me mee naa rmijn autootje. Aangezien de straat dus afgezet was was er geen auto, geen kip te bekennen en ineens kuste hij me, midden op de weg, hij zei, er is niemand behalve die politieman in zijn auto, die moest ervoor zorgen dat er niemand probeerde toch door te rijden. Het was heerlijk, mijn oude Ricky is helemaal terug. Ik voel me zestien als ik met hem samen ben, heerlijk dat vlinder gevoel.

Ik zie hem weer op 9 augustus als ze bij Whitey's Fishcamp spelen, dicht bij werk en dan zouden er ook wat mensen van werk komen zoals Davarye en Kathy.

De terugweg gaat steeds sneller maar dan naar bed gaan duurt steeds langer, ik was om half een thuis maar deed om 3 uur pas het licht uit, wie boeit het, ik kon uitslapen, deed ik tot half tien en zodadelijk ga ik alvast naar Darian, het feest begint on 2 uur maar als ik eerder ga kan ik alvast in de pool voordat alle kids erin springen.

Ian zei net dat hij niet mee gaat, Ravyn rijdt met Raini geloof ik die gaat maar niet van harte geloof ik want haar zusje heeft te verstaan gegeven dat zij en Josh alles alleen regelen voor dit feest en Raini heeft dus geen inbreng en daar kan ze niet zo goed mee omgaan. Komt wel weer goed, gebruikelijk zussengekibbel.

April gaat niet mee, ze heeft een tijd geleden ruzie gehad met Josh 's moeder en is dus daar niet welkom, ze moet ook werken, van een tot 10 uur vanavond.
Ze heeft me een voorstel gedaan, in plaats van nu al huren, ze moet eerst wat meer werken wil ze de garage opruimen en daar een plaatsje maken voor haar en Ravyn, haar spullen gaan in storage en ze wil een airco kopen want de garage is hot , hot , hotter.
Ze gaat me een fors bedrag betalen daarvoor en gaat ook boodschappen betalen, twee keer maand.
Ik heb gezegd dat ik erover moet denken, ik ga er vanmiddag ook met Kelly over praten. Ravyn zou hier in de buurt, 10 minuten lopen, naar school kunnen, het is dezelfde school waar Martin naar toe ging, April zou gemakkelijker kunnen werken daar Ian en ik op Ravyn kunnen letten dus win win voor iedereen en ik denk dat Ravyn zoveel beter doet als ze in een stabiele omgeving is met elke dag eten op dezelfde tijd en controle over naar bed gaan en zo. Het enige wat nog wringt is het feit dat April twee honden heeft, een husky Athena en een andere kleinere hond genaamd Max. Ze heeft echter beloofd dat de honden ook in de garage blijven in een bench.

Dus daar horen jullie nog over, het geld is wel verleidelijk en zou me een kans geven om extra te sparen. Ik kan goed met April door een deur en vooral als ze werkt is ze heel goed, het werkt dat ze doet levert veel op, ze vertelde me dat op een mindere avond ze toch nog zo'n 300 dollars verdient.

En ik ga eindigen met het allerbeste nieuws van de wereld, op maandag morgen 8 juli (4,5 jaar dat Martin overleed en de verjaardag van zijn moeder Betty) werd ik oma, van een heel lief mooi jongetje genaamd Lucas, in het verre Bulgarije en ik ben zo trots en blij en kan nu zeker niet afwachten om terug te gaan.
Frank en Aline zijn natuurlijk super trotse ouders, ik heb al foto's gezien, smel, smelt.

Ricky is de 19e jarig maar die heeft zijn kadootjes allang gehad.

Ik wens jullie allemaal een superweek, hopelijk is de mijne ook goed haha

Liefs van Mariet xx

PS Volgend jaar ben ik erbij, bij het OLS in Meijel !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten