zondag 18 november 2018

Dromenvanger

Dromen
vang je met gemak
in een netwerk van touw
gespannen tussen een tak
rond en rond
de cirkel van het leven
met kralen en een hart
is het patroon geweven
nu hangt hij te draaien
in een denkbeeldige bries
en wijst mij de weg
naar het pad
dat ik uiteindelijk kies


Goeiemorgen lieve mensen

Marie-Louise en ik zitten hier te genieten van de nog vroege morgen, zij met thee en ik met koffie.
Na mijn verslag gaan we weer op weg, naar Kingsley Plantage  en het strand van Talbot Island.

Ze kwam vrijdag morgen aan maar eerst naar eerder deze week.

Ik had dagen uitgezien naar woensdag, de band zou spelen bij een restaurant dicht bij in de buurt, buiten voor een bikers dag en ik zou Ricky zien.Net op tijd kwamen de tshirts en de posters aan, geweldig mooi geworden en de grote hangt te pronken aan mijn slaapkamer muur, je bent tenslotte fan of niet.
Mijn tshirt paste perfect en de kleuren waren zo mooi.
En toen kwam de regen en gooide alles in de war want buiten in de regen wordt alles nat en natuurlijk moet dat niet met muziek apparatuur dus woensdag middag om 2 uur werd besloten dat het niet door zou gaan en  nu moet ik tot zaterdag wachten tot ik Ricky weer zie. Wat reacties op facebook op posters en shirt, hij is niet zo'n schrijver en gek he, ik heb zijn phone nummer niet en hij heeft niet het mijne. Ik denk, als hij wil kan hij altijd vragen, geen druk op de ketel zetten.

Dus had ik iets meer kans om te poetsen en op te ruimen en vrijdag morgen waren de laatste loodjes klaar. Het huis is niet zo groot maar als je alles moet schoonmaken is het toch nog groot genoeg.

Op een gegeven moment had ik het wel gezien, genoeg is genoeg en tenslotte is het ook een huis waar in gewoond wordt.

Rond elf uur op vrijdag morgen reed een auto de oprit op, Marie-Louise was gearriveerd, ze was donderdag middag al in Orlando aangekomen met het vliegtuig en had daar voor de nacht een hotel gepakt.

Na een hartelijke ontmoeting werd er eerst koffie en thee gezet en toen  naar de Walmart want er moest toch wat ingekocht worden, een thermosfles, appeltjes en wat lekkers

Na een eenvoudig doch voedzame lunch reed ik met haar naar Green Cove Springs en het was heerlijk in het parkje aan de St John's rivier. Het was 's morgens maar 5 graden toen ik opstond maar het kwik ging snel omhoog richting 20. Er begon een band te spelen, er was een festival met food trucks maar wij liepen rond genietend van de zon, de wind en de natuur.

Daarna weer terug, we gingen even bij Darian aan zodat ze de boys kon ontmoeten en toen richting huis, een crime want het verkeer was werkelijk verschrikkelijk. We stopten ook nog even bij het kerkhof van Orange Park om naar het graf van Ronnie van Zant te gaan, de zanger van Lynyrd Skynrd die in 1977 omkwam toen hun vliegtuig een noodlanding moest maken in een storm.

Op de snelweg was het ook raak, een auto in de fik en ik had hele erge honger dus in plaats van naar huis gingen we naar de chinees en aten letterlijk onze buikjes helemaal vol.

Thuis op de bank met een biertje en voor haar een glas wijn en praten en rond half tien was het welletjes en bedtijd

Gistermorgen redelijk vroeg op want ik wilde met haar naar de springs, eerst zou het Itcheetucknee zijn maar omdat het niet warm was dus geen zwemmen en Juniper Springs is dan meer geschikt, een mooi wandelroute.

We maakten onze lunchtasjes klaar, rond half negen vertrokken en de lucht was strakblauw, vestjes nog aan maar die gingen al snel uit. We hadden besloten om niet over de snelweg te gaan maar de scenic route te nemen, na Palatka stopten we langs een meertje want daar was een soort flea markt. Na eerst rond het meertje te zijn gelopen en werkelijk geweldig foto's te hebben gemaakt, Wies heeft geweldige apparatuur mee, kocht ik wat snijbonen en kreeg ik van haar een supermooie dromenvanger kado, gemaakt van takken en touw met kralen gemaakt door een Indiaanse vrouw.

Hij hangt nu in de kamer te pronken, ik ben het  nog niet eens over de plek maar dat heeft tijd.

Eerst stopten we bij Lake St. George en door een laan van de mooiste eikenbomen met mos liepen we naar het strandje en aten onze appelflap.
Daarna naar de springs die nog 18 km lagen, alles bij elkaar hadden we twee uur gereden midden door Ocala forest, een heel groot bos gebied waar wilde beren voorkomen.
Bij de springs was het niet druk, een Duits echtpaar was aan het zwemmen, het water was heerlijk en ik had spijt dat ik geen badpak mee had, volgende keer beter.
We aten onze lunch, ondertussen was het kwik gestegen naar zo'n 24 graden, Een eethoorntje kwam kijken of er wat te knabbelen was en we genoten van de zon.
Na de lunch liepen we het houten pad af, langs het riviertje waar we alleen een schildpad zagen, een geelwang die ook zat te zonnen.
Aan het einde het pad waren de echte bronnen, de kleuren varieren van heel mooi blauw naar turqouise in alle variaties. het zand welt op waar het water omhoog komt , het is heel magisch en sprookjesachtig en Marie'Louise heeft denk ik wel een miljoen foto's gemaakt.

We zagen geen alligators maar wel andere dieren, ze is helemaal gefascineerd door gieren.

Rond twee uur ging het huiswaarts want hoe later hoe meer verkeer. Net na vieren waren we terug in Jax en reden gelijk door naar de Golden Corall om te eten, ik at echt niet zoveeel maar zat me toch vol dat het ongemakkelijk was en daarbij begon mijn rug op te spelen, ik denk van het lange autoritje. We wilden op tijd naar bed maar door de richting waar het gesprek naar toen ging was het toch half elf.

Vanmorgen dus eerst blog en ontbijt en dan naar Kingsley en het strand, vanavond ga ik zelf koken, chicken pot pie en dan veel minder voor mij want als ik zo door ga komt er zo 5 kilo bij

Maandag naar de film, Fantastic Beasts 2 en dinsdag morgen ga ik werken en zij rijdt naar Orlando om een dag later naar haar pen vriendin Sabrina te gaan die ik zo'n 10 jaar geleden voor haar weer gevonden heb via interneten die Winterhaven woont.

Daar blijft ze nog zo'n twee weken en dan weer naar huis.

Komende week hoef ik alleen dinsdag en woensdag te werken, donderdag Thanksgiving in Georgia, vrijdag shoppen voor black friday en dan zaterdag zie ik mijn lieverd in Starke als ze daar optreden.

Morgen maandag 19 november is Marieke jarig, proficiat kind en op 21 november is Bart jarig , allebei een geweldig verjaardag en proficiat

Wij gaan onze lunch klaarmaken en dan op weg, vandaag rijd ik, misschien beter voor mijn rug

Fijne zondag en de volgende week, liefs van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten