zondag 20 april 2014

Hallelujah !


ut raegent

 maar ich ben allein maar bliej

 dit gooje niejs maakt mich gelökkig

 ich veul mich riek en fit, net niej

 wae moge nog get langer geneete

 samen zien, same dinge deile

 ich weit, ut is nog neet gedaon

 en al zals dich noeijts mier eg heile

 toch ben ich bliej met dit berich

 en kan allein maar glimlache vandaag

 de raegen wast de traone van mien gezich

 

Goeiemorgen leve lezers

 

Vanuit een regenachtig Jacksonville wil ik iedereen een Zalig en fijn Paasfeest wensen.

Geen eitjes hier, ik heb al eens om de achterdeur gegluurd maar nee hoor, het gras glimt van de regen maar geen eitje te bekennen dus doen we vandaag gewoon zonder, geen probleem.

We zijn dankbaar, ook zonder eieren, dat we dit samen kunnen vieren, dat we gewoon eens een lekker rustige zondag hebben want Martin zei van de week, geen overwerk dit weekend, je haalt je veel te veel op de hals en hebt rust nodig. Hij heeft natuurlijk volkomen gelijk ! Ik begin de meest simpele dingen te vergeten, inloggen op het werk, nog nooit gebeurd maar ik vergat het compleet op woensdag en toen moest mijn manager het weer allemaa rechtbreien. Woensdag was echt een petdag al begon hij goed, eindelijk zat die gascard in de brievenbus die ik al in januari had aangevraagd, als het goed is krijg ik nu voor zes maanden elke maand 50 dollar op de kaart gestort krijg om te tanken dus dat helpt ook weer een beetje. Ik vergat dus in te loggen, ik vergat nog veel meer, balen en toen als een cherry op de taart, een platte band. Gelukkig kon Lester weer eens uitkomst brengen, in zijn lunchpauze om 19.30 verwisselde hij mijn band, nu moet ik dus een nieuwe band hebben maar aangezien het het hele weekend regende en ze vandaag gesloten zijn moet dat wachten tot dinsdag als ik vrij heb.

Vrijdag naar dokter Luke, met lood in de schoenen want tenslotte liet de scan in januari niets goed zien met allemaal de vlekken in de longen en de lymfeklieren maar….de vlekken in de longen, die zijn er nog steeds maar er was niks meer bijgekomen en de lymfeklieren, helemaal schoon, geen vlekje meer te zien. De opluchting was zo ontzettend overweldigend, de dokter zat te glimmen en vertelde honderd uit. We gingen voordat we naar huis gingen lekker een kop soep eten om deze overwinning te vieren, we hebben nog wat extra tijd samen gekregen en gaan nu ons voorbereiden op de bestraling en de chemo combinatie van komende week. Afgelopen dinsdag was Martin al opgehaald door het busje van de kliniek voor het aanpassen van een soort gordel zodat hij volkomen stil ligt met de bestraling en dinsdag beginnen ze daaraan. Hij moet er dan om 11 uur zijn, eerst voor de pomp en dan begint het bestralen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ik heb dinsdag vrij maar ga niet mee, ik zal hier zijn als hij terug komt.

Vrijdagmiddag was het huis vol, Ian en Logan die bleven bivakkeren op de bank, Raini en haar vriendin Nathalie, lekker gezellig druk maar ik heb me terug getrokken in de knutselhoek om eindelijk de paaseieren in elkaar te knutselen voor mijn teamgenoten op het werk en het eindresultaat mocht er zijn, 25 eieren klaar dus gisteren op het werk heb ik ook nog extra mensen verrast met een zelfgemaakt ei, ze vielen zeer in de smaak !!

Na vandaag is Pasen hier alweer voorbij en vandaag wordt er dus ook gewoon gewerkt bij at&t, ook de winkels zijn gewoon open, ik was net bij Raini’s Dollar General want ik had helemaal geen voer meer voor onze poes, ze vertelde me dat ze de hele nacht in het ziekenhuis had gezeten met Darian, weer vals alarm, ik denk dat Darian gewoon de dokter voor een blok wil zetten, haal die baby maar de due date is pas op vrijdag dus ze trekken er natuurlijk niet aan. Het gevolg, Raini werd 30 minuten voordat ze moest beginnen vanmorgen bij haar werk afgezet en moet dus tot 2 uur of zo, geen slaap, niks voor mij !!

 

Na de eieren ga ik dus bloemtjes en kroontjes versieren, ik heb genoeg spulletjes en misschien dat, als ik in mei een zaterdag vrij heb, ik een crafts sale, gewoon thuis, ga doen. Ook was ik aan het denken over een workshop voor kinderen, leuk lijkt me maar dan moet ik toch veel meer hebben en ook meer ruimte dus dat houden we even in het achterhoofd.Wel wil ik morgen even mijn vaste plaatsen afgaan om te kijken of ze het paasspul afgeprijst hebben, vaak gaat het de dag erna voor de helft in de verkoop en het volgend jaar komen die eieren vast weer terug.

Ik heb ook even in de tuin wat wilde uien uit de grond gehaald, met een grote schop en mijn schoenen zijn nu behoorlijk nat van het gras maar ik heb een hele draagtas vol. Ze zijn dik dit jaar, de uien, tweemaal zo dik als vorig jaar, waatschijnlijk omdat Ian dat stukje tuin niet gemaaid heeft de laatste keer. David en Angie uit South Carolina zijn over het weekend bij Susan om Pasen te vieren en hun dochter Rheannon op te halen en ze wilden graag wat uien meenemen, ik heb er toch genoeg en ze vermeerderen zich heel gemakkelijk.

Ravyn’s operatie was goed verlopen en ze heeft een donkerpaars gipsverband om haar ellebog waar ze goed mee uit de weg kan. Ik bezocht haar eventjes op vrijdag, ze vertelde me dat ze niet van grandma’s houdt. Ik zei, maar ik ben ook een grandma, ze zei, nee hoor, ik noem jou oma, dat is anders !!

Nog even wat jarigen feliciteren en dan meer koffie en terug naar bed, ik ben zo moe. 24 April zijn drie mensen jarig die ik van harte wil feliciteren. Allereerst mijn lieve schoondochter Sylvia, een fijne dag met Rob en de meiskes. Dan Janine natuurlijk, ook een geweldige dag samen met Tom en Lia, mijn oud collega van Viking, van harte !!!

 

Meer de volgende week, liefs van Mariet xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten