zondag 17 juli 2011

A Fire in the sky

Vallende sjterre, good veur unne wins
wat zal ich toch ens vraoge
leefde hub ich, wae veule os riek
geld is neet alles, ut haet us zo duk al bedraoge
met valse sjien, met unierlijk gedraag
maar ich, ich ben zoe blie as unne blaag
met dich aan mien ziej, diene erm om mich gesjlage
en dae vuurbal, dae net raasde door de donkere loch
dae is besjlis good veur teminste 10 winse veur de komende dage

Hallo lieve mensen

De afgelopen week zaten wij op een avond buiten, het was heel helder en we waren naar een vreemd licht aan de horizon aan het kijken, het bleek een helicopter te zijn met blauwe lichten die over de rivier aan het zigzaggen was. In mijn ooghoek zag ik een helder licht recht boven me en een heuse vuurbal flitste over het huis, een bal die zo groot leek al seen tennisbal met een kleine staart er achter aan. Ik was zo verbijsterd dat toen ik Martin erop attent maakte hij al weer verdwenen was. Ik heb al heel wat vallende sterren gezien in mijn leven maar dit was wel erg spectalair, hij had het jammer genoeg niet gezien wat op zich heel uitzonderlijk is want hij ziet normaal alles. Ik dacht, die is beslist goed voor tenminste 10 wensen. Ik hoopte dat iemand dit misschien gefilmd had maar jammer genoeg heb ik er niks van op het internet gevonden. Wel was hier gisteravond op het plaatselijk nieuws dat de zendmast getroffen was door brand.

Ook gisteravond is de jonge vrouw in vrijheid gesteld die twee weken geleden was vrijgesproken van moord op haar tweejarig dochtertje, je kunt je voorstellen dat de journalisten er als de kippen bij waren en ze zal wel onderduiken om bij te komen van al het drama van de laatste jaren.

We hebben weer een warme week achter de rug met veel veel regen, de luchtvochtigheid was gemiddeld tussen de 85 en 90% en zelfs als je niks deed liep het water in straaltjes over je lijf. Ik had ook best wel moeite om me koel te houden, donderdag kwam ik eerder naar huis en gisteren heb ik me afgemeld want ik voelde me moe, afgemat. Na heel wat koffie en koelte ging het weer en ik besloot toch maar om naar een churchsale in de buurt te gaan. Gelukkig maar want ik kwam thuis met 6 lades tapes, zo’n 180 cassettebandjes, alles in goede conditie en met veel orginelen. Iemand met een leuke rockcollectie en ook nog goede smaak had deze gedoneerd en ze vroegen er maar 5 dollars voor dus kon ik Martin verrassen hiermee. We gaan bekijken of we deze via onze stereo kunne downloaden in mijn laptop zodat ik kan proberen er een aantal cds van te branden.

Maandag kreeg ik toch wel een beetje een domper, een brief van Homeland Security, ik dacht eindelijk krijg ik mijn greencard maar nee hoor….insufficient proof stond erin, onvoldoende bewijs…en van wat…dat Martin en ik samen wonen. Ik had een kopie van het huurcontract opgestuurd omdat dat ons beider naam staat, een van de weinige dingen trouwens. Ook vroegen ze om foto’s van gezamelijke activiteiten en voor affadavids, een handgeschreven bevestiging van mensen die ons allebei kennen om te bevestigen dat we op een adres wonen. Ricky en Susan hadden me daarvan voorzien maar nu blijkt dat een notaris daar een stempel op moet zetten om het officieel te maken, dat vertelt je natuurlijk niemand van te voren. Nu moet ik voor 22 augustus nog aanvullende papieren opsturen, ik heb natuurlijk de kopie van onze gezamelijke belastingaangifte en ik wil ook nog wat andere mensen vragen om wat op te stellen. Ik heb contact opgenomen met mum want die werkt als receptioniste voor een advokaat, dezelfde die ook de scheiding van Martin geregeld heeft en deze Mike heeft beloofd om komende week de papieren te bekijken, ik hoefde me geen enkele zorgen te maken liet hij weten want…I will take care of you.
Ik vond het wel vreemd hoor, er zijn hier zoveel mensen die niet eens de taal spreken en ik moest bewijzen dat ik de taal meester was en moet nu nog allerlei dingen opsturen, voel me als bijna illegaal terwijl ik een baan heb, geen enkele aanspraak maak op uitkeringen of zo iets.

Ik wil jullie nog trakteren op wat lekkers, tenminste virtueel. Ik sprak donderdag met een van klanten en ze heeft een bakkerij annex cafĂ© en natuurlijk een website met foto’s en het ziet er allemaal heel smakelijk uit.


Allemaal een fijne week gewenst en tot schrijfs !!!

Liefs…Mariet xxxxxxxx







Geen opmerkingen:

Een reactie posten